خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رایزنی‌ اصلاح‌طلبان با شورای نگهباندرباره‌ی بررسی صلاحیت‌ها

نامه‌نیوز نوشت: گفت‌وگو با اعضای شورای نگهبان پیشنهادی است که برخی اصلاح‌طلبان آن را مطرح کرده و معتقدند در فاصله باقیمانده تا انتخابات مجلس باید آن را جدی‌تر دنبال کرد.

اصلاح طلبان که چند سالی است زیر چتر شورای هماهنگی و شورای عالی سیاست گذاری تصمیم گیری کرده و با به کارگیری تاکتیک هایی همچون ائتلاف به موفقیت نسبی رسیده اند، اکنون در شرایطی که دو سال تا انتخابات آتی مجلس زمان باقی است به فکر بازنگری در ساختار تشکیلاتی خود هستند تا ایرادات موجود را رفع کرده و پرتوان تر از قبل وارد میدان رقابت شوند. از سوی دیگر برخی اصلاح طلبان بر رایزنی با شورای نگهبان تاکید دارند.

تاجرنیا در این خصوص معتقد است: « مسایل جریان اصلاح طلب با مجموعه جریان سیاسی رقیب تنها به شورای نگهبان خلاصه نمی شود. به اعتقاد من شورای نگبهان بخشی یا وسیله و بخشی از اهداف کل مجموعه مقابل را دنبال می کند. بنابراین نیازمند صحبت و گفت وگو با مقامات عالی تر نظام هستیم».

وی با بیان اینکه « زمینه این گفت وگو بیش از گذشته فراهم شده است» گفت: «به هر حال گفت و گو و صحبت کردن هیچ وقت زیان ندارد و می تواند مفید باشد اما نباید انتظار داشت که گفت و گو با اعضای شورای نگهبان همه مشکلات را حل کند».

شیرزاد اما از تاجرنیا خوشبین تر است و تاکید دارد که حتما باید باب گفت وگو با شورای نگهبان و دیگر نهادهای حاکمیتی را باز کرد. او در این باره گفت: « جریان اصلاحات باید یاد بگیرد که با نهادهای قدرت ارتباط ایجاد کرده و کانال هایی داشته باشد تا از طریق آن خواسته ها و اعتقادات خود را منتقل کند».

وی با بیان اینکه گفت وگوهای مورد اشاره باید «در چارچوب و مرزهای مشخص باشد، نه به صورت زیرزمینی و محرمانه» گفت: «می توان با نهادهای اطلاعی و امنیتی از جمله شورای نگهبان، قوه قضاییه، ائمه جمعه و دیگر نهادها و جریان های موثر در حاکمیت ارتباط داشت. حتی اگر موفق به ایجاد ارتباط مستقیم نشویم می توان به ارتباط غیر مستقیم فکر کرد».

به گفته او، نباید بیان نظرات و اعتقادات را صرفا از کانال رسانه ها و فضای مجازی انجام داد. این بخش کار خود را می کند اما همه افراد و مسوولین مثل از این طریق کار خود را پیش نمی برند. به عبارتی بهتر است با برخی از جریان های سیاسی، احزاب و مسئولین به جای رسانه ها از طریق لابی کردن ها ارتباط برقرار کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا