خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره سفر دوگین به ایران و استقبال محافلی از او

دکتر “بهرام امیراحمدیان” طی مطلبی که برای سایت دیدبان روسیه ارسال کرده است در واکنش به اظهار نظرهای گوناگون پس از سفر دوگین به ایران می نویسد:

سرانجام بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی شکوهمند ایران گویا این دوگین است که می تواند ره رستگاری را به ما نشان بدهد. ایرانی که می خواهد خود الگوی توسعه جهان اسلام باشد آیا باید از یک ارتدوکس روس الگو بگیرد؟ تصور می رود این ایران است که باید اندیشه تولید کند. در سند چشم انداز 20 ساله که به امضای مقام معظم رهبری رسیده است، ایران در سال 1404( 2025) کشوری تعریف شده که با بیشترین تعامل با محیط بین الملل می باشد. دولت تدبیر و امید نیز با تلاش بسیار توانسته است برجام را بدست آورد که در همان راستا می باشد و مقام معظم رهبری نیز همان را تایید فرموده اند.

حالا یک عده می خواهند بازی را از نوع آغاز کنند و با جهان سرشاخ شوند. چرا فیلسوفان و اندیشمندان ما نظریات دوگین را نقد نمی کنند؟ ما بر مبنای اصول قانون اساسی نه شرقی باید باشیم و نه غربی. توجه به اندیشه های دوگین و شرکاء و از سوی دیگر توجه بیش از حد به غرب ما را از تولید اندیشه سیاسی دور می سازد. پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب، ما باید راه توسعه سیاسی و اقتصادی خود را یافته و مدل سازی و پیاده کرده باشیم. تاسی از دوگین و امثال او مناسب و درخور جامعه اسلامی ما نیست.

سوال این است که چرا روس ها خودشان این مدل را پیاده نمی کنند تا در صورت موفقیت دیگران هم از مدل آنها استفاده کنند؟ چرا آنها به سراغ ما آمده اند؟

فریبت می دهد این
سرخی بعد از سحرگه نیست(اخوان ثالث)

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا