خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا رسانه‌های ایرانی موضع نصرالله در قبال برجام را سانسور کردند؟

یکی از مخاظبان شفقنا، در  یادداشتی به جملاتی اشاره کرده است که از سخنان اخیر سید حسن نصرالله در رسانه های ایرانی منتشر نشده است.

بخش های حذف شده از سخنان سید حسن نصر الله به این شرح است:

در سخنرانی سید حسن نصرالله (دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان) دو نکته‌ی مهم وجود داشت که رسانه‌های ایرانی به خصوص رسانه‌ی ملی عمدتا در گزارش‌های خود به آن نپرداختند و یا آن را برجسته نکردند (مهر، تسنیم، ایرنا)، اما نقطه‌ی ثقل سخنان او در روز عاشورا بود:

۱) نصرالله، بین یهود و صهیونیسم فاصله گذاشت. او اظهار داشت: «ما از ابتدای شکل‌گیری حزب الله گفته‌ایم نبرد ما با متجاوزان و اشغالگران فلسطین و سرزمین‌های عربی است، نه یهودیان به عنوان پیروان یک دین…» و در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «از کل یهودیان غیر صهیونیست می‌خواهم که حساب خود را از حساب صهیونیست‌ها جدا کنند.» اهمیت این سخنان خصوصا در رفع اتهامات یهودستیزی به مسلمانان و مقابله با تئوری‌های توطئه درباره‌ی قوم یهود است. به علاوه، او رژیم اشغال‌گر قدس را با عنوان رسمی آن یعنی «الحکومه الاسرائیلیه» خطاب کرد و سپس مردم این منطقه را نیز با لفظ «إسرائیلیین» خطاب قرار داد و گفت: «خود اسرائیلی‌ها می‌دانند بسیاری از حرف‌ها و تهدیدهای سردمدارانشان دروغ و توهم است و خودشان بهتر از خلأها باخبرند. بنده به یهودیان فلسطین توصیه می‌کنم اجازه ندهید این رهبران احمق متکبرتان کارتان را بسازند چون احتمال دارد این جنگ به همه چیز پایان دهد.»

۲) نکته‌ی مهم‌تر، موضعی بود که سید حسن نصرالله در قبال «توافق هسته‌ای ایران» اتخاذ کرد و تقریبا با سانسور کامل در رسانه‌های داخلی مواجه شد. نصر‌الله صریحا برهم خوردن توافق هسته‌ای را طرح نتانیاهو دانست و آن را مساوی با آغاز جنگ و خونریزی در منطقه ارزیابی کرد. او اظهار داشت: «دولت فعلی اسراییل به ریاست نتانیاهو ملت شما را به سمت نابودی و ویرانی سوق می‌دهد چون نتانیاهو چیزی جز جنگ در سر ندارد و از چیزی جز جنگ حرف نمی‌زند. نتنیاهو کوشید جلوی توافق هسته‌ای ایران را بگیرد اما ناکام ماند و امروز با ترامپ در حال کوشش برای ویران‌کردن این توافق و کشاندن منطقه به جنگ‌های تازه هستند.» برخلاف تصور رایج، نصرالله در سخنرانی روز عاشورا پی‌درپی از موضعی برای اجتناب از جنگ و درگیری با دولت و مردم اسراییل سخن می‌گوید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کاملا مشخص است، چون برخلاف نظر رسانه هاي حکومتي حرف زده! و چون رسانه هاي حکومتي ديدند که حرف هاي جناب نصرالله برخلاف مواضع آنها است، لذا سانسور کردند! (اينقدر سخت نبود که)

  2. کلام خدا رو هم بر اساس اهداف و منافع خود سانسور میکنند، کلام حسن نصرالله که جای خود داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا