خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناگفته‌هایی از پرونده جنجالی اسیدپاشی در اصفهان

مهرماه سال 93 بود که خبرهایی از وقوع اسیدپاشی به چند زن اصفهانی افکار عمومی را درگیر خود کرد، همزمان با آن تیمی ویژه از ماموران پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را آغاز کردند و با بالاگرفتن واکنش‌ها و ابعاد ماجرا رییس پلیس آگاهی ناجا شخصا مسئولیت پیگیری این ماجرا را بر عهده گرفت و اعلام کرد که پرونده این ماجرا روی میز کاری‌اش قرار دارد.

حالا از آن ایام سه سال گذشته از میان چهار زنی که قربانی فرد یا افرادی شدند که هنوز دستگیر نشده‌اند، یکی از آنها ازدواج کرد و دیگری مراحل درمانش را در خارج از کشور سپری می‌کندو پرونده اسیدپاشی همچنان روی میز رییس پلیس آگاهی ناجاست و به عبارتی مفتوح است.

سردار محمدرضا مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا برای نخستین بار جزئیات و ناگفته‌هایی از رسیدگی به این پرونده را بیان کرده که در ادامه آمده است:

گفته بودید که پرونده اسیدپاشی‌ها در اصفهان روی میز شماست و رسیدگی به آن ادامه دارد، از آخرین جزئیات این پرونده بگویید.

– بله، پرونده مفتوح است و روی میز من هم هست. اتفاقا حدودا هفته گذشته بود که دوباره  در جلسه‌ای با حضور رییس پلیس آگاهی اصفهان در دفتر کارم بحث اسیدپاشی را پیگیری و بررسی کردیم.

نتیجه چه شد؟

– نمی‌خواهیم بگویم که فرد مجرم پیدا نمی‌شود و حتی ممکن است به دلیل ارتکاب جرائمی دیگر با این فرد برخورد شده باشد. حتی شخصی داشتیم که خیلی گزینه‌هایش به این اسیدپاشی نزدیک بوده و حتی خودش هم ادعاهایی را مطرح کرده بود اما ما نپذیرفتیم.

چرا؟

– چون این جرم زوایایی داشته که شامل حال این فرد نمی‌شده و به همین جهت ما آن را نپذیرفتیم.

و تحقیقات  را ادامه دادید؟

– بله. با توجه به اینکه تمام کشور روی این موضوع حساس شده بود، طبیعتا کسی که این جرم را انجام داده بود اقدام مجرمانه دیگری انجام نداد. ما تقریبا تا یک قدمی این فرد رسیده بودیم و در اسیدپاشی آخر با فاصله کمی به محل رسیدیم و حدود یکی دو دقیقه با مجرم در صحنه جرم فاصله داشتیم.

از جایش خبر داشتید؟

– جای دقیق که نه، نقطه را او تعیین می‌کرد اما فضا و جغرافیای جرم را ما پیش‌بینی کرده بودیم. این‌ها حرف‌هایی است که تا حالا نزده بودم، خاطرم هست که آنرمان من به رییس وقت جرائم جنایی آگاهی ناجا ماموریت دادم که به این موضوع رسیدگی کند و واحدی از تهران را به اصفهان فرستاده بودیم. که این واحد در منطقه حضور داشت. همانطور که گفتم به فاصله یکی دو دقیقه از چهارمین حادثه هم رییس پلیس آگاهی استان اصفهان و هم تیمی که از تهران به آنجا رفته بودند به محل رسیدند.

اما مجرم دستگیر نشد …

– قطعا اگر فضا فضای آرامی وجود داشت و مجرم احساس خطر نمی‌کرد که احتمال دستگیری‌اش بالاست بیرون می‌آمد و ما می‌توانستیم دستگیرش کنیم. برنامه‌ریزی‌هایی ما داشتیم و در آن جغرافیای جرم و ساعت‌هایی که مجرم کار خودش را انجام داده بود، پیک زمانی و جغرافیای جرم برای ما معلوم بود و پیش‌بینی ما این بود که دستگیرش می‌کنیم اما متاسفانه کمی شلوغ شد و برخی رسانه‌ها جلوجلو حکم اعدام برای مجرم صادر کردند و فضا طوری شد که متهم دیگر بیرون نیامد و به عبارتی صحنه را ترک کرد.

حتی ما چند جرم دیگر که فردی که مبادرت به آتش‌زدن منازل در اصفهان کرده یا با چاقو به پشت سر خانم‌ها می‌زد را شناسایی و دستگیر کردیم که متوجه شدیم مجرم اصلا اصفهانی نبود و صبح‌ها از استانی دیگر به اصفهان می‌آمد.

فرد اسیدپاش، اصفهانی بود؟

– ممکن است اصفهانی نباشد.

آنجا هیچ دوربینی نبود که چهره مجرم را ثبت کند؟

– الان هست اما آن‌زمان نبود. آن موقع مقدورات کمتر از الان بود و متاسفانه دوربینی نبود.

پیگیر این پرونده هستید؟

– بله همچنان رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران و کاراگاهان پلیس آگاهی قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا