خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ساخت و ساز بوستان پنجم پاسداران بطور جدی پیگیری می‌شود

در پی تجمع معترضان به تغییر کاربری و ساخت دو برج 15 طبقه در بوستان پنجم پاسداران تهران که روز گذشته مقابل شورای شهرانجام شد،عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با غیرقانونی خواندن این‌گونه ساخت و سازها، اعلام کرد: مواردی که قابل بررسی باشند را بطور جدی پیگیری می‌کنیم  و به مراجع مربوطه ارجاع می‌دهیم.

دو ماه است که بطور مشخص این قضیه را پیگیری می‌کنم

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز در این باره افزود: با وجود این که شورای پنجم در بوجود آمدن این‌گونه مشکلات و تخلفات نقشی نداشته، اما با مخالفت و اعتراض مردم روبه‌رو شده است و بر این اساس بنده دو ماه است که بطور مشخص این قضیه را پیگیری می‌کنم.

ساکنان بوستان پنجم حس مسوولیت خود را نشان دادند

وی گفت: البته هر شهروندی ممکن است اطراف خانه‌اش از این مدل ساخت و سازها ببیند، اما در رابطه با ساخت و ساز در بوستان پاسداران، چون مردم حضور پیدا کردند و حس مسوولیت خود را در مقابل مسایل شهری نشان دادند، بیشتر مورد پیگیری قرار گرفت.

پیگیری مسأله از سوی قایم‌مقام دفتر شهردار تهران

نژادبهرام همچنین از پیگیری این مسأله از سوی قایم مقام دفتر دکتر نجفی، شهردار تهران خبر داد و گفت: ایشان در جمع نیز با نماینده‌های مردمی صحبت کرد و امیدواریم هر چه زودتر نتایج مناسب و قابل انجامی را در ارتباط با خواست مردم به همراه داشته باشد.

شنیده‌های زیادی در رابطه با این قبیل پرونده‌ها داریم

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شنیده‌های زیادی در رابطه با این قبیل پرونده‌ها داریم، اما چون درباره‌ی بوستان پنجم پاسداران مردم بطور مستقیم اعتراض و پیگیری و نسبت به موضوع ایستادگی کردند و ساخت وساز نیز در حال اجرا است، پس قابلیت پیگیری و بررسی بیشتر دارد.

5793878764876876862

به گزارش انصاف نیوز، روز گذشته تعدادی از اهالی منطقه‌ی پاسداران تهران در اعتراض به آنچه اعطای زمین نجومی و برج‌سازی در پارک بوستان این منطقه خواندند، در ورودی شورای شهر تهران – خیابان بهشت – تجمع کرده‌ و توقف تخریب بوستان پنجم و پروژه را خواستار شده‌اند.

معترضان به ساخت این برج در بوستان پنجم پاسداران که به گفته‌ی آنها قرار است ۳۰۰ واحد مسکونی به واحدهای منطقه اضافه شود، پلاکاردهایی با عناوین «آزمون شورای پنجم در بوستان پنجم»، «ما اهالی پاسداران برج‌سازی در پارک بوستان را محکوم می‌کنیم»، «عواقب درگیری مردم با پارک‌خواران بر عهده‌ی شورای شهر خواهد بود»، «هم تغییر کاربری غلط، هم ملک نجومی، چرا شورای شهر حمایت می‌کند!؟» و «ساخت برج‌های مسکونی در فضای سبز و موزه محکوم است» در دست داشتند.

ساکنان این منطقه در پاسداران در این تجمع اعتراضی مدعی شده‌اند: مالک این برج که قرار است در پی تخریب بوستان پنجم ساخته شود، از پیمانکاران شهرداری در احداث اتوبان امام‌علی(ع) و صیاد شیرازی بوده که در ازای مطالباتش، زمین این بوستان متری دو میلیون تومان با قیمتی بسیار نازل‌تر نسبت به قیمت منطقه به او اعطا شده است.

به گفته‌ی اهالی، قیمت زمین در منطقه بوستان پنجم پاسداران حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان تخمین زده می‌شود و سال ۹۲ ، این پارک واقع در منطقه ۴ شهرداری تهران ناحیه ۳ به وسعت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع به قیمت ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت دو برج ۱۵ طبقه به پیمانکار فروخته شده و پیمانکار تمام درخت‌های قدیمی ۱۰۰ تا ۲۰۰ ساله این پارک را نابود کرده است تا زمینه‌ را برای ساخت و ساز آماده کند.

آنها می‌گویند: اگر این دو برج ۱۵ طبقه در این کوچه شش متری ساخته شود، تمام ساختمان‌های اطراف نشست می‌کند و به این ترتیب با افزوده شدن ۳۰۰ واحد مسکونی دیگر به منطقه، دیگر حتی جای نفس کشیدن هم نیست.

بر اساس اظهارات معترضان، یکسال پیش، از زمانی که آنها متوجه این اقدام شده‌اند، بارها برای متوقف شدن تخریب بوستان و اجرای پروژه به شهرداری منطقه و مراجع بالاتر و حتی دیوان عدالت اداری مراجعه کرده‌اند، اما تا کنون پیگیری‌ها به نتیجه‌ای نرسیده و با وجود این که همسایگان اطراف این پروژه مدعی هستند اجازه‌ی قانونی این گودبرداری را به مالک نداده‌اند، گودبرداری برج تا حدی پیش رفته است.

تجمع‌کنندگان همچنین عنوان کرده‌اند که با وجود اجرای حکم پلمپ از سوی ضابط دیوان عدالت اداری همچنان فعالیت ساخت و ساز در این پروژه که متراژ زمین آن ۴هزار مترمربع اعلام شده، ادامه دارد و لحظه‌ای متوقف نشده است! و شهردار منطقه ۴ نیز تا کنون پاسخ درستی در این باره نداده و تنها اعلام کرده که زمین فروخته شده است، در حالی که بر اساس طرح تفصیلی کاربری این زمین، خدماتی است که یا باید به فضای سبز یا آتش‌نشانی اختصاص یابد.

5793878764876876861

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا