خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آذری‌جهرمی: به کانالهای ضدانقلاب اجازه فعالیت نمی‌دهیم اما…

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما با کانال‌های ضد انقلاب مخالفیم و آنها را پیگیری کرده و به آنها اجازه فعالیت نمی‌دهیم تاکید کرد: همه مسوولان نظام در این موضوع همسو هستیم، اما اگر عده‌ای بخواهند با این نگاه فضای سیاسی را محدود کنند و با این عناوین دسترسی مردم را ببندند ما موافق نیستیم.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه برنامه روز جهانی پست در جمع خبرنگاران از ایجاد سامانه ۱۹۵ برای ساماندهی پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی خبر داد  و درباره فعالیت کانال‌های ضد انقلاب و مواضع وزارت ارتباطات در این باره سخن گفت.

او با اشاره به موضوع ساماندهی پیامک‌های انبوه تبلیغاتی از شماره‌های ثابت، اظهار کرد: پیامک‌های تبلیغاتی در ابتدا دچار افراط شدند و بی‌ضابطه شروع به ارسال پیامک تبلیغاتی شد و بعضا با محتواهای نامناسب و دسته‌بندی نشده در ساعات نامناسب برای مردم مزاحمت ایجاد کردند. این موضوع برای مردم ایجاد ناراحتی کرد. شورای عالی فضای مجازی به این موضوع وارد شد و طبق سند بالادستی، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات محدودیت هایی را برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ایجاد کرد.

وی با بیان این که پیامک‌های تبلیغاتی، فعال‌ساز کسب و کارهای نوپا نیز هستند، گفت: این کسب و کارها در آن زمان از این امکان محروم شدند، بدون این که مکانیزمی برایشان فراهم باشد تا بتوانند با رعایت حوزه حریم خصوصی افراد استفاده کنند. در واقع ما برای این نیاز راه حلی پیدا نکرده و تنها آن را مسدود کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم برای نیاز افراد مجاری قانونی ایجاد کنیم آنها به سراغ راه‌های غیرقانونی می‌روند. بنابراین اکنون آنها از تلفن ثابت برای ارسال پیامک استفاده و ایجاد مزاحمت می‌کنند. در چنین شرایطی کنترل این فضا و مدیریت کردن آن برای این که مزاحمت‌ها را از بین ببرد سخت‌تر می‌شود.

آذری جهرمی در ادامه به راهکارهای اجرایی برای حل این مشکل اشاره کرد و گفت: ما از سازمان تنظیم مقررات خواستیم دو بسته را برای اطلاع رسانی برای مردم فعال کنند. یکی این که با اجازه مردم و دادن مشوق‌های لازم و آگاه سازی لازم، این امکان را برای کسب و کارهایی که کار مجاز دارند ایجاد کنیم که آنها بتوانند از بستر فضای تبلیغاتی پیامک استفاده کنند. دوم این که اگر مزاحمت به هر شکلی وجود دارد در برابر آن ایستادگی کنند، بنابراین در سازمان تنظیم مقررات کارگروهی برای این موضوع تشکیل شد که طی آن تا پایان مهرماه با استفاده از سامانه ۱۹۵، پیامک‌های مزاحمت حذف شوند.

او ادامه داد: این سامانه به گونه‌ای عمل می‌کند که اگر فرد پیامک مزاحمی دریافت کرد، آن پیامک را به شماره پیامکی ۱۹۵ گزارش می‌کند و متن پیامک به عنوان مزاحم گزارش می‌شود. پس از آن سامانه پردازش کرده و با استفاده از ظرفیت‌های محتوایی و شماره‌ای جلوی انتشار این حوزه را می‌گیرد و جلوی متخلفان را گرفته و با آنها برخورد می‌کنند. امیدواریم سازمان تنظیم مقررات بتواند در ظرفیت زمانی که وعده دادند انجام شود تا هم جلوی پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی گرفته شده و کسب و کارها نیز بدانند  پیامک‌های تبلیغاتی مزاحمت اثر معکوس دارد.

دولت دنبال بستن فضای مجازی نیست

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات مقامات قضایی درباره تلگرام، اظهار کرد: هدف اول ضد انقلاب ناراضی کردن مردم و جدا کردن مردم از بدنه نظام است. این که یک کانال ضد انقلاب در فضای مجازی طرح‌های ناروایی بزند که ما نیز آنها را تایید نمی‌کنیم و حتی به خود ما نیز چنین موضوعاتی را انتصاب کردند، ما به واسطه این موضوع بخواهیم گام برداریم و مردم را ناراضی کنیم اشتباه است. دادستان کل کشور هم همان طور که اظهار کرده است به دنبال بستن فضای مجازی نیست.

جهرمی در ادامه با بیان این که ما باید ضد انقلاب و کسانی که این فضا را ناامن می‌کنند و آرامش روانی جامعه را به هم می‌زنند را مورد هدف قرار دهیم، افزود: طبیعتا ما از گردش آزاد اطلاعات استقبال می‌کنیم و دولت نیز به این موضوع تاکید دارد. مردم پلت فرم مورد نیاز خود را انتخاب کرده و ما نیز باید درباره‌ی آن تعامل کنیم. البته باید خطوط قرمز رعایت شود. این صحیح نیست که دو مجموعه نظام به خاطر کانال‌های ضد انقلاب، دعواهای رسانه‌ای داشته باشند. هم قوه قضاییه و هم دولت با مطالب خلاف شرع، خلاف دین، دروغ پراکنی و خلاف امنیت کشور باشد مخالف است.

وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اینکه عده‌ای امنیت روانی و فضای کسب و کار کشور را بهم بزنند صحیح نیست. برخی از مردم فکر می‌کنند پخش این شایعات جذابیت دارد، در صورتی که این موضوعات سرمایه‌ گذاری در کشور را به خطر می‌اندازد. زمانی که اعتماد به دستگاه قضایی و مدیریتی کشور از بین برود، مردم به سرمایه‌ گذاری اعتماد نمی‌کنند. ما نیز نباید اجازه ایجاد این بی‌اعتمادی را بدهیم.

به کانال‌های ضد انقلاب اجازه فعالیت نمی‌دهیم

جهرمی خاطر نشان کرد: البته فضای سیاسی کشور باز است و نظرات مختلف و انتقادی مطرح می‌شود. دولت نیز موافق نیست که کانال‌های سیاسی با بهانه ضد انقلاب بسته شود. ما با کانال‌های ضد انقلاب مخالفیم و آنها را پیگیری کرده و به آنها اجازه فعالیت نمی‌دهیم. همه مسوولان نظام در این موضوع همسو هستیم، اما اگر عده‌ای بخواهند با این نگاه فضای سیاسی را محدود کنند و با این عناوین دسترسی مردم را ببندند ما موافق نیستیم و دولت مانند گذشته پای این موضوع ایستاده و اجازه نمی‌دهد یک سری محدودیت‌ها به دلایل سیاسی برای مردم ایجاد شود. البته در اصول نظام و انقلاب همه پایبند و هم‌صدا هستند و این پیام را نیز مخابره می‌کنیم که هیچ اختلافی در این عرصه با هیچ مجموعه‌ای نداریم.

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مراسم روز جهانی پست، اظهار کرد: حوزه پست حوزه مهمی است که در زندگی مردم تاثیر بسزایی دارد.

او اظهار امیدواری کرد با فعال سازی ظرفیت بخش خصوصی و بهبود پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال آینده، حجم بازار پستی کشور حداقل دو برابر شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه یکی از قدیمی ترین عرصه های ارتباطات در دنیا پست است که سابقه ای دیرین دارد، به سیاست‌های آتی پست اشاره کرد.

وی در بخشی از سخنانش تاکید کرد: سیاست بر کاهش تصدی گری است و پست حوزه ای است که باید تسهیل شود و شرکتهای خصوصی بتوانند سرمایه گذاری کرده و فعالیتهای بالقوه را بالفعل تبدیل کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مشکل اینجا است که این تقسیم بندی انقلابی ضد انقلابی برای ما است و برای پاول دوروف محلی از اعراب نداره. ما نمیتونیم مدیران شبکه های خارجی رو وادار کنیم که کاربرانشون رو به انقلابی و ضد انقلابی تقسیم و مخالفان و منتقدان ما رو حذف کنند! اونها به یک اصل برتری معتقدند به نام آزادی بیان. ممکنه بتونیم بر سر محتوای پورنو‌گرافیک باهاشون به توافق برسیم اما اگر بخوایم معیارهای سیاسی خود رو به اونها تحمیل کنیم خواهند گفت که خب این افراد ضد انقلابِ شما هستند، ضد انقلابِ ما که نیستند! ما خارج از این تقسیم بندی شما هستیم. ماهیت فضای مجازی اینگونه است، راهکار حذف در صداوسیما قابل اجرا است اما در شبکه های مجازی نیست. فضای مجازی محل تجمیع افکار و اندیشه های متضاد است. باید با این شرایط کنار بیایم. راه مقابله با رسانه های مخالف و معاند مقابله ی رسانه ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا