خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشاور روحانی: مجاهده و مذاکره دو روی یک سکه‌اند

«حسام الدین آشنا»، مشاور حسن روحانی رییس جمهور در یادداشتی تلگرامی نوشت:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از دو ستون قدرتمند اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

– بزرگ‌ترین دستاورد سپاه در منطقه کمک به ملت‌های سوریه و عراق و پیشگیری از فرایند فروپاشی تروریستی ساختار دولت – ملت‌های منطقه است. اگر سپاه نبود تروریست‌ها به تخریب حرم زینبیه بسنده نمی‌کردند و سلطه خود را نه تنها بر کربلا و نجف و کاظمین و سامرا که بر حرمین شریفین نیز تحمیل می‌کردند و در انتهای یک سلسله جنگهای پایان ناپذیر چیزی جز سرزمینی سوخته از خانه ابراهیم و محمد (ص) باقی نمی‌گذاشتند.

– از نظر ترامپ و ترامپ صفتان گناه نابخشودنی یاران سلیمانی‌ها و همدانی‌ها و حججی‌ها، مقابله همه جانبه و قاطع سپاه با همه اشکال تروریسم دولتی و فرادولتی مورد حمایت آمریکاست که هدفی جز تبدیل کل منطقه به محیط عملیاتی رژیم اشغالگر قدس ندارد. اما ترامپ باید بداند آنچه را که در برجام نتوانست به دست آورد؛ در پسابرجام هم به دست نخواهد آورد.

– ایران به عنوان پرچمدار همگرایی منطقه‌ای در آستانه نشان داد که میز مذاکره را از میدان مجاهده جدا نمی‌داند و به همگان فهماند که مجاهده و مذاکره دو روی یک سکه و در حقیقت مکمل و متمم یکدیگر هستند.

– دیپلمات‌ها و سرداران به دو شکل مختلف مأموریت فوری پایان دادن به جنگ‌های داخلی منطقه را بر عهده دارند؛ مأموریتی که از سوی رهبری به آنها محول شده است. میز مذاکره عرصه‌ای است که تکلیف نهایی نبرد را با تکیه بر دستاوردهای میدانی روشن می‌کند و نقطه پایانی می‌نهد بر جنگ‌های خانگی که در صورت استمرار نمی‌توان برنده‌ای جز رژیم اشغالگر قدس برای آن تصور کرد.

– درست در همین نقطه‌ی فرجامین نبردها و نقطه آغاز مذاکرات است که مرزبندی قاطع و تقسیم کار طلایی امام خمینی (ره) میان سپاهی و سیاسی معنا می‌یابد و به راهنمای عمل دیپلمات‌ها و سرداران تبدیل می‌شود؛ دیپلمات‌ها بدون پشتیبانی سرداران و امیران نمی‌توانند صلح را بر جنگ غالب کنند و سرداران به تجربه یافته‌اند که در مرحله نهایی؛ دستاوردهای میدانی در میز مذاکره نقد می‌شود و صلح پایدار را برای مردم خسته از تنش و منطقه فرسوده از جنگ به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اى خدا هزار مرتبه شكرت كه در اين بلبشوى منطقه اى ملت ايران از وجود چنين مشاوران دانشمند و دنيا ديده اى سود مى برد ! اگر ايشون امروز رهنمود صادر نمى كردند چه كسى متوجه ميشد كه ترامپ آنچه را كه در برجام نتوانست به دست بياورد در پسا برجام هم نخواهد توانست ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا