خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلاهبرداری در پوشش دکتر مرکز فوریت‌های پزشکی

فردی که با سوءاستفاده از لباس فرم امدادگران اورژانس، وعده‌ی استخدام در مرکز فوریت‌های پزشکی به مالباختگان داده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، 18 مردادماه، نماینده حقوقی مرکز فوریت‌های پزشکی با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 تهران و طرح شکایتی عنوان کرد که شخصی اقدام به جعل عنوان این مرکز و معرفی خود به عنوان پزشک اورژانس کرده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جعل عنوان و کلاهبرداری» و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 7 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی، تعدادی از زنان و مردان جوان با مراجعه به پایگاه دوم پلیس آگاهی اعلام کردند فردی که خود را دکتر «روزبه . ک» معرفی کرده از آنها کلاهبرداری کرده است؛ مالباختگان در اظهاراتشان افزودند که این شخص به آنها گفته قادر به استخدامشان در مرکز فوریت‌های پزشکی (115) بوده و به این بهانه، با عنوان هزینه‌های استخدامی مبالغ چند میلیون تومانی از آنها دریافت کرده است.

یکی از مالباختگان که خانمی جوان حدود 25 ساله بود، به کارآگاهان گفت : چندی پیش در پارک دانشجو نمایشگاهی فرهنگی تشکیل شد که من نیز مدیر یکی از این غرفه‌ها بودم؛ یک روز داخل غرفه نشسته بودم که آقایی با لباس فرم اورژانس به غرفه‌ی من مراجعه کرد؛ این شخص ابتدا به عنوان بازدیدکننده، سؤالاتی را در خصوص محصولات غرفه از من پرسید و در ادامه خودش را به عنوان پزشک اورژانس معرفی کرد.

وی به پلیس گفت: زمانی که این شخص علاقه‌ی مرا به مأموریت‌های مرکز اورژانس مشاهده کرد، مدعی شد که دارای سمت مدیریتی در این مرکز بوده و قادر است تا مرا در اورژانس مشغول بکار کند. به این بهانه، ارتباط من با این شخص بنام دکتر «روزبه» آغاز شد؛ طی مدت آشنایی‌مان، او جدای بحث پیگیریِ استخدام من در اورژانس، یک روز عنوان کرد که به من علاقه‌مند شده و قصد ازدواج دارد.

این موضوع ادامه داشت تا این که یک روز «روزبه» طی تماس تلفنی مدعی شد که تمامی مراحل استخدامی مرا انجام داده و برای انجام آخرین مرحله استخدامی نیاز به پرداخت مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان است؛ به این بهانه در آخرین ملاقاتمان این پول را از من گرفت و پس از آن دیگر تماس‌های ما قطع شد تا این که پس از مراجعه به دفتر مرکزی اورژانس به من اعلام شد که چنین شخصی در این مرکز مشغول بکار نیست.

با توجه به شیوه و شگرد متهم در کلاهبرداری از جوانان جویای کار، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی محل سکونت پدرِ متهم در غرب تهران کرده و در ادامه اطلاع پیدا کردند که پدر و مادر «روزبه» چندین سال است که از یکدیگر متارکه کرده و به همین علت «روزبه» نزد هیچ‌کدام از آنها اقامت دایم نداشته و بصورت دوره‌ای با آنها زندگی می‌کند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، سرانجام محل سکونت «روزبه» در منطقه جنت‌آباد شناسایی، دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

«روزبه» که دارای تحصیلات در مقطع دیپلم است در اعترافاتش درباره‌ی علت معرفی خود به عنوان پژشک اورژانس عنوان کرد: بدلیل علاقه‌ی شدید به لباس اورژانس نسبت به تهیه‌ی لباس از سطح شهر اقدام کردم؛ در زمان اجرای طرح‌های امدادی از سوی تیم‌های اورژانس با لباس فرم در این طرح‌ها حاضر می‌شدم و در آن شرایط اقدام به تهیه عکس از خودم کرده و پس از آن زمانی که افراد به من مراجعه می‌کردند، با نشان دادن این تصاویر، خودم را به عنوان پزشک اورژانس معرفی می‌کردم.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از این اشخاص و همچنین با عنایت به شکایت رسمی مرکز اورژانس از متهم، قرار قانونی از سوی بازپر پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا