خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست اعزام گروه ویژه به دانشگاه علوم پزشکی شیراز

«رضا سیدشیرازی» در نامه‌ی ارسالی به انصاف نیوز خطاب به وزیر بهداشت نوشت: «اجازه ندهید سیاست پوتین-مدودوف در دانشگاه اجرایی شود و اینگونه تلقی شود کانا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با آن همه سابقه‌ی درخشان و اساتید سرشناس دچار چنان قحط الرجالی شده است که بایستی قانون و مقررات را چنان مورد دستخوش قرار دهید که ریاست 12 ساله‌ی ایشان به 16 و بعد به 20 سال برسد و در یک کلام سرقفلی دانشگاه به نام ایشان مادام العمر زده شود و السلام».

متن این نامه که در آن از وزیر بهداشت درخواست شده گروه ویژه‌ای را درباره‌ی وضعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعزام کند، در پی می‌آید:

جناب آقای دکترسیدحسن هاشمی (زید عزه). سلام علیکم. شناخت نزدیک بنده از حضرتعالی و روحیات شما مبتنی بر رک گویی و صراحت بیان، نقدپذیری منصفانه، اشراف برجریان های سیاسی، برخورد قاطع با فساد و امثالهم بر آن داشت تا مطالبی چند در رابطه با ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز که مدت مدیدی است حاشیه‌های بسیاری را متوجه خود ساخته است بیان دارم و امید واثق دارم که باتشکیل و اعزام گروه ویژه با اختیارات تام در تمامی ابعاد نظارتی، حراستی و… زمینه بررسی موارد ذیل را فراهم خواهید ساخت و فرهنگ شفافیت و پاسخگویی مدیران ارشد بعد از پایان مسئولیت توسط حضرتعالی کلید خواهد خورد و مسلم بعد از گزاش این گروه ویژه نسبت به ایشان تصمیم گیری روشنتریی اتخاذ خواهید نمودان شاء الله

آقای دکتر هاشمی عزیز

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمان ایشان شاید در ارزیابی عملکردی در زمینه‌ی شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی و… حائز رتبه‌ی خوبی شده باشد که البته مرهون تلاش تمامی کارکنان سیستم است نه شخص خاص اما آیا از نظر سلامت اداری و مالی نیز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند؟

به مواردی چند اشاره می‌کنم تا زمینه‌ای شود جهت اعزام هرچه سریعتر گروه ویژه قبل از پایان مهلت قانونی 4 ساله سوم ایشان دراین سمت (آذرماه سال جاری)

– گروه ویژه بررسی نمایند که مدیر روابط عمومی فعلی دانشگاه با کدام سهمیه در کنکور پزشکی پذیرفته شدند؟ سهمیه‌ی آزاد یا خانواده شهدا و ایثارگران؟ و بعد از آشکار شدن عدم تطابق این موضوع در زمان فارغ التحصیلی با سفارش چه کسی موضوع مختومه شد؟ بی جهت نیست تنظیم اخبار ایشان در سایت بایستی به نحوی پوشش داده شود که اثرگذاری و هاله سازی و تقدس سازی را فراهم آورد!

– گروه ویژه بررسی نمایند مدیری که به لحاظ فساد اخلاقی از دانشگاه با حکم گزینش اخراج شد چگونه توانست بدون آزمون ورودی در مقطع تخصصی در رشته‌ی اخلاق پزشکی در دانشگاه تهران مشغول ادامه‌ی تحصیل شود؟ نامه‌ی این مجوز توسط چه کسی صادر شد؟ دایی این مدیر به‌واسطه‌ی قرار گرفتن در [کجا] زمینه‌ی استفاده از این کار را فراهم ساخت؟

– گروه ویژه بررسی نمایند صدور اخطار دیوان محاسبات به اعضای هیات امنای دانشگاه به خاطر چه چیزی بود؟ با کدام مجوز قانونی پول‌های حساب مالی دانشگاه به حساب سود ده منتقل شد؟ سود دریافتی ناشی از این تغییر حساب دادن کجا مصرف شد؟ مجوز این کار توسط چه کسی صورت پذیرفت؟ گزارش دیوان محاسبات در این زمینه را بخواهید منتشر کنند.

– گروه ویژه بررسی نمایند دانشگاه جهت دریافت مطالبات مالی خود و پرداخت بدهی‌های خود به پیمانکاران طبق کدام قانون با سازمان بیمه اقدام به دریافت وام چنددمیلیاردی نمود که مجبور باشد سود چند ده درصد ماهیانه به بانک‌ها بدهند؟ کدام مجوز اجازه‌ی اینکار را به ایشان داده است؟ و نکته‌ی جالب توجه اینکه طلبکاران همچنان سال‌هاست منتظر دریافت طلب خود در پشت دفتر مدیران صف می‌بندند. پس این وام کلان میلیاردی کجا صرف می‌شود؟

– گروه ویژه بررسی نمایند پرونده‌ی خرید و و فروش سؤالات به دانشجویان در دانشگاه بین المل کیش به چه سرانجامی رسید؟

– گروه ویژه بررسی نمایند پول میلیاردی حاصل از فروش ساختمان قدیمی دانشگاه واقع در حدفاصل 20 متری سینما سعدی- صورتگر به آقای [م] (رییس مجموعه آموزشی امام رضا (ع)) آیا وصول شد؟ به چه نحو؟

– گروه ویژه بررسی نمایند چرا مجمع خیرین سلامت که با گردش مالی چند صد میلیاردی خیرین فعالیت می‌کند توسط هیچ نهاد نظارتی مالی مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد؟ چرا نسبت به شفاف سازی اقدامات مالی خود به هیچ سازمان نظارتی پاسخگو نیستند؟ چرا میزان ورود و خروج میلیاردیان گزارش نمی‌شود؟ آیا صرف حضور حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب در این مجمع باید زمینه‌ی عدم نظارت و پاسخگویی به نهادهای نظارتی را مسدود کنند؟ مسلم این بزرگوار نیز چنین در نظر ندارند.

– گروه ویژه بررسی نمایند که طبق کدام مجوز و عقبه‌ی فکری 30 میلیارد اختصاص به خرید چند طبقه از پارکینگ نشاط واقع در خیابان نشاط شد؟ آنهم خرید فقط اسکلت بتونی بدون هیچگونه تجهیزات و…. که هزینه‌ی تمام شده آن بالغ بر چند صد میلیارد خواهد رسید.

– گروه ویژه بررسی نمایند چرا حق مدیریت اعمال شده در حکم حقوقی مدیران دانشگاه حتی بعد از جدا شدن آنها از سمت مدیریت همچنان در حکم آنان درج می‌شود و پول مربوطه را دریافت می‌کنند؟ چه کسی چنین مجوزی صادر کرده است؟ آیا این مصداق تطمیع و حق السکوت به مدیران گذشته نیست؟

– گروه ویژه بررسی نمایند برادر خانم دکتر ج. ق نماینده‌ی مردم شریف شیراز در مجلس شورای اسلامی در دوره نهم و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز که سال‌ها در دبی زندگی می‌کرد چگونه و طی قبولی در کدام آزمون به‌محض اینکه به شیراز آمدند، به استخدام دانشگاه علوم پزشکی درآمده و سریعاً مسوولیت گرفتند؟ آیا این اقدام به‌منزله‌ی لابی گری سیاسی نیست؟

– گروه ویژه بررسی نمایند که نتیجه‌ی تخلف بارز و عیان صورت گرفته در فروش یک قطعه زمین معروف به درمانگاه شماره ۳ متعلق به شبکه‌ی بهداشت شهرستان داراب به متراژ بیش از ۴۰۰۰ متر واقع در یکی از بهترین و گران‌ترین نقاط شهر داراب در سال ۹۲ چه اقدام شایان توجهی صورت گرفته است؟ چرا پرونده‌ی این تخلف مستند مسکوت ماند؟ چرا فقط برای کارمند جزء که تنظیم کننده‌ی پرونده بوده است حکم انضباطی صادر شد و امضاء کندگان و افراد سهیم در این پرونده از تشکیل پرونده مصون ماندند؟

– گروه ویژه لازم است با اختیارات تام بخصوص در حوزه‌ی حراست و نظارت و بازرسی و گزینش و تخلفات و هیات انتظامی اعضای هیات علمی و… نسبت به پرونده‌های مسکوت مانده و به بایگانی رفته علیرغم اثبات جرم صورت پذیرفته ورود نمایند.

وقتی مدیر فعلی حراست دانشگاه امتیاز داروخانه‌ی بیمارستان / درمانگاه شهید فقیهی را از طریق ایشان دریافت می‌دارد چگونه می‌تواند استقلال خود را در قبال موضوعات و تخلفات عدیده حفظ کند؟

وقتی مدیر سابق بازرسی دانشگاه با توصیه و مجوزهای ایشان اقدام به تأسیس کلینیک ترک اعتیاد می‌کند و بسیاری از ضوابط قانونی را در قبال ایشان نادیده می‌گیرند، چگونه می‌تواند گزارشات دریافتی از تخلفات به اداره بازرسی را رسیدگی نماید؟ و قس علی هذا

– گروه ویژه بررسی نمایند سرانجام کارمندانی که پیگیر احقاق حقوق خود بودند و اسناد تبعیض آمیز درخصوص یک دستورالعمل واحد در قبال اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی را پیگیری می‌کردند، چه شد؟ تحت چه برخورد امنیتی حراستی واقع شدند؟

برخوردهای انضباطی، امنیتی و حراستی با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی که خود داستان مفصلی است که در مجال دیگری بدان خواهم پرداخت

مسلم بدانید به‌محض استقرار گروه ویژه سایر موضوعات و مستندات حضوراً به ایشان تحویل می‌شود. این موارد مشتی نمونه‌ی خروار است که در پوشش دین و مذهب و اصولگرایی و… انجام می‌پذیرد و کسی را شهامت نقد کردن آن نیست؟

کلام آخر؛

آقای دکتر هاشمی

اجازه ندهید نقل قول از طرف حضرتعالی زمینه‌ای برای سرکوب انگیزه‌ها و منتقدین شود و بذر امید به تغییر و تحول را در سیستم دانشگاه بخشکاند. تعابیری همچون اینکه «تا زمانیکه فردی همچون خود را نتوانید معرفی کنید در این سمت خواهید ماند» و یا «رییس و فرد جدید باید زیرنظر شما و با تأیید شما انجام وظیفه کند» و قس علی هذا.

اجازه ندهید هیچ کس در پشت شما پنهان شود و با استفاده از جنگ رسانه‌ای که به تعدادی از آن اشاره می‌کنم و متوسل شدن به بزرگان خود را در هاله‌ی نور قرار دهد تا زمینه‌ی فرار از نقد و پاسخگویی در قبال اقدامات خود آنهم بعد از 12 سال مسوولیت داشتن، را فراهم سازند.

مثلا عنوان شود که حضرت آیت الله مکارم شیرازی مرجع عظیم الشان تلفنی از شما خواسته‌اند در ابقای ایشان تعلل نکنید و یا هدایای قرآن و جانمازی که دختران فعال لامردی در عرصه‌ی سلامت از حضرت آقا دریافت داشته‌اند و آنجا ذکری از ریاست دانشگاه مبنی بر کمک ایشان نیز در این عرصه صورت پذیرفته است که منجر به دریافت یکی از آن هدایا نه به‌طور اختصاصی و… شده است را به نحوی پوشش خبری و تصویری و… دهند کانا هدیه ویژه رهبری معظم همراه با نامه‌ی مهر و موم شده برای ایشان صادر شده است و یا نقل قول ایشان از استانداری فارس مبنی بر عدم مخالفت با ابقای مجدد ایشان در این سمت که البته ظرف چند ساعت بعد تکذیب شد و یا نامه‌ی نمایندگان فارس به وزیر بهداشت مبنی بر حمیت از ایشان و ابقای وی در این سمت و…. و یا اظهار لطف 200 نفر از اساتید اصلاح طلب دانشگاه و انعکاس آن توسط ایشان به نحوی که اولاً معلوم نیست اظهار لطف مصادره به مطلوب شده توسط ایشان یعنی چه؟ ثانیاً این 200 استاد چه کسانی هستند و ثالثاً در صورت وجود چنین اظهار لطفی به چه طریقی اظهار لطف دریافت شده است مثل سال‌های قبل با حضور نیروی حراست و دانشجویان در مطب اساتید یا خیر؟

اجازه ندهید سیاست پوتین-مدودوف در دانشگاه اجرایی شود و اینگونه تلقی شود کانا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با آن همه سابقه‌ی درخشان و اساتید سرشناس دچار چنان قحط الرجالی شده است که بایستی قانون و مقررات را چنان مورد دستخوش قرار دهید که ریاست 12 ساله‌ی ایشان به 16 و بعد به 20 سال برسد و در یک کلام سرقفلی دانشگاه به نام ایشان مادام العمر زده شود و السلام.

و سخنی دلسوزانه به فعالان اصولگرای استان:

بزرگان و خواص اصولگرا طبق توصیه‌ی امام المتقین بر ما لازم است حق را شناسایی کرده و افراد را با آن محک بزنیم نه بالعکس. قرار نیست تعصبات جناحی و حزبی و… سبب شود به‌منظور حفظ هژمونی قدرت خود در استان فارس مثلاً از طریق ایشان، چشم بر روی تخلفات عدیده ببندیم و آنها را پیگیری ننماییم بلکه بایستی با استقبال از شفاف سازی هرچه بهتر و بیشتر در قبال ایشان زمینه‌ی پایبندی به اصول دینی خود را در اذهان عموم مردم به نمایش بگذاریم تا زمینه‌ی اقبال ملت به ما بیش از پیش فراهم شود و بدانند که در اصولگرایی مبارزه با فساد دوست و غریب نمی‌شناسد نه اینکه خدای ناکرده ما را ماله کشان فساد اداری و.. قلمداد نمایند.

ارادتمند / رضا سیدشیرازی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا