خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سعیدی، نماینده چابهار: عرش خدا از بی‌حجابی می‌لرزد یا از بانکداری ربوی و فساد چند هزار میلیاردی؟

ایلنا نوشت:

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی درخصوص بازگشت گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها گفت: این روش‌ها تاکنون چه خروجی برای جامعه ما داشته است؟ اگر شرایط فرهنگی به زعم ما مناسب نیست، اگر معتقدیم که قاطبه مساجد ما بسته است، علتش چیست؟ این روش‌ها که همیشه بوده و ما این شرایط را همیشه داشتیم، خروجی‌اش کجا بوده؟

وی تاکید کرد: پس باید بازگردیم به بازنگری در این روش‌ها، چراکه این شیوه‌ها هرگز منجر به دین‌دار کردن مردم نشدند بلکه باعث زده شدن مردم از دین شده‌اند، این یک واقعیت است. نهادهایی که اعتبارات میلیاردی دارند در بحث مباحث فرهنگی و تبیین فلسفه حجاب و عفاف آن‌ها کجا هستند؟ چه کار کردند؟ از بیت‌المال به این‌ها پول دادیم و نتیجه‌اش چیست؟

نماینده مردم چابهار در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر ما مشکلات و مباحث خیلی مهمتری داریم، نظام بانکداری ما واقعا یکی از ربوی‌ترین بانکداری‌های دنیاست چرا آنجا این اندازه حساسیت نداریم، عرش الهی با فساد چندهزار میلیارد تومانی بیشتر می‌لرزد تا مشخص شدن موی چند دختر.

وی تصریح کرد: من هم مثل هر ایرانی مسلمانی معتقدم باید فضای جامعه، فضای اسلامی باشد، من هم معتقدم که کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است ولی حساسیت‌های ما نسبت به مسائلی مانند زباله‌گردی کودکان، مثل قبرخوابی و مشکلات عدیده‌ای که در حوزه فساد مسئولین داریم، در دورویی‌ها یا در بحث ربا که حکم محاربه با خدا را دارد هم آیا همین‌قدر است؟ من معتقدم اگر این روش‌ها جواب می‌داد تا الان جواب داده بود.

سعیدی در ادامه با اشاره به برخی اظهارنظرهای مطرح شده از سوی برخی اشخاص، اظهار داشت: از سوی دیگر برخی افراد صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که گاها آدم احساس می‌کند که انگار در پازل دشمن دارند حرکت می‌کنند. می‌گوید که خانم بی‌حجاب بی‌صاحب است. تو چه حقی داری که در مورد بانوان این سرزمین اینطور حرف می‌زنی؟ این روش‌ها جز گریزان کردن مردم از دین چه عایدی داشته است؟ لذا بنده معتقدم به جای اینکه بیاییم با این روش‌ها سعی کنیم مردم را به زور محجبه کنیم، برویم در سیاست‌های فرهنگی خودمان بازنگری کنیم.

نماینده مردم چابهار در واکنش به این مساله که رهبری تاکید کردند که «دشمن دارد با طراحی روی این مساله کار می‌کند و ما هم باید با طراحی پاسخ بدهیم و کار کنیم»، گفت: بله کاملا همینطور است، شما رویه حضرت آقا را مشاهده کردید که ایشان به نمایشگاه کتاب رفتند و با یک دختری که شاید حجابش از نظر خیلی‌ها ایراد دارد صحبت کردند؛ ما باید منش ایشان و شهید سلیمانی را ببینیم و الگو قرار دهیم، به ویژه در این برهه از زمان که کاملا مشخص است دست‌های بیرونی به منظور ایجاد نارضایتی در کارند و دارند برنامه‌ریزی می‌کنند که با این روش‌ها بین نظام و مردم فاصله ایجاد کنند، چرا ما باید در پازل دشمن قرار بگیریم؟

سعیدی تصریح کرد: من معتقدم کسانی که با این روش‌ها می‌خواهند موجب اعتلای فلسفه حجاب و عفاف شوند از اساس دارند راه را اشتباه می‌روند، مضاف بر اینکه ابدا اینگونه نیست که حجاب مترادف با عفاف باشد، این دوگانه به نظر من از اساس اشکال دارد.ا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا