خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“مذاکره با جیش العدل، منوط به نظر شورای امنیت ملی”

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال مذاکره مستقیم جمهوری اسلامی ایران با گروهک جیش العدل جهت آزادی مرزبانان ایرانی گفت: این وظیفه شورای عالی امنیت ملی است که در این خصوص پاسخ دهد و مذاکره با جیش العدل منوط به نظر شورای عالی امنیت ملی است که چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پیگیری‌هایی که قبل از تعطیلات  عید انجام شد مسئولین نیروی انتظامی، وزارت امور خارجه و مسئولین مربوطه به کمیسیون امنیت ملی احضار شدند و موضوع  پیگیری  شد.
وی با بیان این که ما این موضوع را همچنان پیگیری می‌کنیم گفت: چه از طریق دیپلماسی یا روش‌های مختلف و خارج از اصول دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی این اختیار را دارد که این موضوع را پیگیر باشد تا هرچه زودتر این سربازان عزیز آزاد شوند و به دامن خانواده‌هایشان برگردند.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم عنوان کرد: ما این اجازه را به خودمان می‌دهیم که با هر کشوری از گروهک جیش العدل حمایت کند و آنان را پناه دهد برخورد قاطع کنیم.
 
آصفری با بیان اینکه برخورد با گروهک تروریستی جیش العدل در هر خاک کشوری باشد جزو اختیارات جمهوری اسلامی ایران است افزود: به هیچ وجه ما در این خصوص کوتاهی نمی کنیم و این گروهک باید تجربه جمهوری اسلامی را در برخورد با گروه عبدالمالک ریگی در نظر داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر گروهک جیش العدل بلایی سر مرزبانان کشور بیاورد قطعاً جمهوری اسلامی ایران در خاک هر کشوری که باشند دودمانشان را از بین خواهد برد لذا بهتر است این گروهک تروریستی بی عقلی نکند. هر چند که ما خبر داریم گروه سازمان‌یافته‌ای نیست و افرادی هستند که ماهیتشان برای ما آشکار شده است.
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در صورتی که اتفاقی برای سربازان بیفتد در کمترین زمان ممکن با با گروهک تروریستی جیش العدل برخورد قاطعانه خواهد کرد لذا امیدواریم این گروهک سر عقل بیاید و اشتباه خود را جبران کند و سربازان کشورمان را آزاد کند در غیر این صورت ما از هر اقدامی فروگذاری نخواهیم کرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص احتمال مذاکره مستقیم جمهوری اسلامی ایران با گروهک جیش العدل جهت آزادی مرزبانان ایرانی گفت: این وظیفه شورای عالی امنیت ملی است که در این خصوص پاسخ دهد که چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد ولی با این حال ما از هر اقدامی برای آزادی آنان فروگذار نخواهیم کرد.
آصفری بیان کرد: اشتباهی است که گروهک تروریستی جیش العدل مرتکب شده و باید آن را  جبران کند اگر می‌خواهند از رافت جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شوند بهتر است هر چه زودتر اقدام به آزادسازی مرزبانان ایرانی کند.
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص ادعای سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل مبنی بر استقرار  این گروهک در خاک ایران ابراز کرد: این ادعا صحت ندارد چرا که ما خبر داریم این گروهک تروریستی و تشکیلاتش در خاک پاکستان است و دولت این کشور باید پیگیر این موضوع باشد. 
لازم به ذکر است گروهک تروریستی جیش العدل شب گذشته در بیانه ای اعلام کرد که با وجود هشدار قبلی این گروهک مبنی بر اینکه اگر مسئولین کشورمان به در خواست آنان در خصوص آزادی زندانیان اهل سنت اقدامی نکند یک تن دیگر از مرزبانان ایرانی اسیرشده را اعدام خواهد کرد گفت جیش العدل در حکم صادره نسبت به اعدام مرزبانان جهت بخشیدن و دادن فرصتی دیگر تجدیدنظر نموده است .همچنین این گروهک تروریستی تصمیم دارد تا در خصوص آزادی اسرا با مسئولین کشورمان مذاکره کند و به مردم اطمینان داده است که تا پایان مذاکرات هیچ گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند و در آینده اطلاعات بیشتری را در خصوص این تصمیم‌گیری منتشر خواهد کرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا