خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ژن خوب بهشتی و حواشی یک انتصاب!

بهمن ماه سال گذشته، «سید حسن صدوق» به سمت ریاست دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شد و پس از مدتی پسر خود را به عنوان مشاور رییس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی معرفی کرد؛ این انتصاب اکنون با یکسری حواشی و واکنش تعدادی از دانشجویان این دانشگاه مواجه شده است.

«علیرضا دشتابی»، فعال دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در گفت­‌و­گو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی این که «چرا برخی از دانشجویان این دانشگاه به انتصاب «سیدمحمدسجاد صدوق» به سمت مشاور رییس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط ­عمومی معترض شده‌اند»، گفت: چهارم بهمن­‌ماه سال گذشته بود بصورت ناگهانی «محمدمهدی طهرانچی»،رییس وقت دانشگاه شهید بهشتی برکنار و «سید حسن صدوق» به این سمت منصوب  شد.

photo_۲۰۱۷-۱۰-۱۱_۱۳-۳۹-۱۸

وی افزود: غروب چهارم بهمن 95 که تودیع و معارفه ریاست دانشگاه انجام شد، بدلیل آنکه آن روزها همزمان با انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی بود، حدود یکصد نفر از دانشجویان بخاطر مشکلات صنفی مقابل ساختمان ریاست دانشگاه تجمع و اعتراض خود را نسبت به مشکلات صنفی و انتخاب واحد اعلام کردند و نتیجه‌ی آن این شد که سه نفر به نمایندگی از معترضان در جلسه‌ای که در این رابطه تشکیل شد، شرکت کنند.

دشتابی ادامه داد: اما همان زمان بجای رییس دانشگاه، فرزندشان «سید محمدسجاد صدوق» در این جلسه حضور پیدا کرد و اولین پرسشی که برایمان شکل گرفت، این بود که او چه سمت اجرایی دارد؟! آیا در جایگاهی است که بخواهد مشکلات را حل کند؟ در همان جلسه، جناب صدوق پسر گفت: هر موقع مشکلی داشتید بیایید و در میان بگذارید.

photo_۲۰۱۷-۱۰-۱۱_۱۳-۳۹-۲۱

بروید ریاست و تقاضایتان را مطرح کنید!

این فعال دانشجویی گفت: تصور ما بر این بود که شاید بدلیل رابطه­‌ی پدر – پسری، صدوق پسر مشکلات را به گوش پدر می­‌رساند و از آنجا که دسترسی به پدرشان به مراتب سخت‌­تر است، باز هم قابل قبول است، اما بعدها در اسفند 95، در رابطه با مسأله‌ای پیش از این که فراگیر و منجر به تجمع دانشجویان شود، به او مراجعه کردیم که حتی حاضر نشد ما را در دفتر خود بپذیرد و صحبت­‌ها را بشنود و گفت بروید: ریاست و تقاضای خود را آنجا مطرح کنید.

دشتابی اضافه کرد: این مساله موجب شد اینطور برداشت کنیم که او سمتی ندارد و فقط رابطه‌­ی پدر و پسری است و نمی­‌خواهد درگیر مسایل اجرایی شود و قصد دارد در حد عضو هیات علمی فعالیت کند،اما چند روز پیش متوجه شدیم سمت اجرایی هم دارد و مشاور رییس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی است و یکی از وظایف اصلی­‌اش در واقع پاسخگویی و رسيدگي به مشكلات ارباب­‌رجوع واحدهاي مختلف دانشگاه است و این که پاسخگو نبود، نشان می‌­دهد که وظیفه‌اش را هم بدرستی انجام نمی­‌دهد و از این بابت نقد به او وارد می­‌شود.

وی با بیان این که «سیدمحمدسجاد صدوق»، این سمت را بعد از انتصاب پدر گرفت و قبل از آن تنها عضو هیات علمی بود»، اظهار کرد: بطور معمول کسانی سمت­‌های اجرایی می­‌گیرند که مرتبه‌ی علمی خیلی بالایی یا سمت اجرایی داشته باشد که بخواهد دوباره یک سمت اجرایی جدیدی بگیرد و بحث ما این است که چرا باید کسی انتخاب شود تجربه‌­ی اجرایی در حیطه‌ای که انتخاب شده­­، ندارد و گویا تنها علت انتصاب، نسبت خانوادگی بوده است.

photo_۲۰۱۷-۱۰-۱۱_۱۳-۳۹-۲۶

دشتابی همچنین با اشاره به این که «در سال­های گذشته، اغلب کسانی که استاد تمام بوده و یا سمت بالایی مانند معاون آموزشی، فرهنگی و… داشته‌اند، در جشن دانش‌­آموختگی حاضر شده و از دانشجویان دکترا و… تقدیر می­‌کردند»، به انصاف نیوز گفت: اما امسال جناب صدوق پسر در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان مدیریت شرکت کرد، در حالی که جزو اساتید یا عضو هیات علمی دانشکده مدیریت نیست! البته او در برخی جلسات هیات رییسه دانشگاه هم شرکت می­‌کند.

 

تهدید ادمین‌های کانال رسانه بهشتی 

علیرضا دشتابی در پاسخ به این پرسش که «چند روز پیش وقتی که کانال تلگرام دانشگاه شهید بهشتی را دیدیم، متوجه شدیم روابط­عمومی دانشگاه از پیگرد ادمین‌هایی که در فضای مجازی بنام دانشگاه فعالیت می­‌کنند، نوشته است!، آیا این ارتباط مستقیمی با نقد شما به انتصاب پسر رییس دانشگاه دارد؟»، گفت: پیش از دو سال است که حساب­‌های کاربری در فضای مجازی از سوی دانشجویان شهید بهشتی ایجاد و اداره می­‌شود و هیچ‌گاه اعلام نکرده‌ایم که کانال رسمی دانشگاه هستیم و همواره به دانشجویی بودن خود تاکید کرده‌ایم، اما مساله‌ی پیگرد قانونی که از سوی کانال رسمی دانشگاه مطرح شد، بعد از انتقادی بود که نسبت به انتصاب پسر رییس دانشگاه شد، چون او هم یکی از مسوولان روابط ­عمومی است و روابط­ عمومی دانشگاه، این کانال را ایجاد و اداره می‌کند.

photo_۲۰۱۷-۱۰-۱۱_۱۳-۳۹-۳۳

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دکتر سجاد صدوق دانشیار دانشکده مهندسی برق است و قبل از انتصاب به این سمت، از سوی دو رییس قبلی دانشگاه در پستهای مختلف مدیریتی در معاونت پژوهشی و معاونت آموزشی دانشگاه به عنوان مدیر ستادی خدمت کرده است. کافیسیت به رزومه اجرایی او که روی سایت دانشگاه قرار دارد مراجعه شود.

    12
    22
  2. -ایکاش در مورد برادر آقای دکتر طهرانچی هم این حساسیت ها وجود داشت
    -ایکاش در مورد اساتید بیسوادی که بجای کار پژوهشی و تدریس به دنبال پست های اجرایی و … هستند نیز …

    9
    14
  3. عضو هیات علمی دانشکده برق هستم، از چند و چون رانت این ژن خوب متولد فرانسه، نحوه ورودش به دانشگاه بعنوان دانشجو، استخدام و … مطلع هستم. استفاده از رانت پدر و سرکار خانم دکتر [م.الف]، و سو استفاده از این رانت‌ها و بکارگیری عواملی همچون دکتر [ز]از کسی پوشیده نیست.سیاه نمایی و تحریک حراست دانشگاه علیه اعضای هیات علمی دانشکده برق دستاورد جدید این ژن خوب است.بیماری روحی و شخصیت ضد اجتماعی این ولیعهد و پدر ایشان(رییس دانشگاه) نیز از دیگر خصلت‌های پسندیده آنهاست که حتما در انتصاب این برجستگان مورد توجه بوده!!
    تقاضا دارم که مقاله ای مستند با مصاحبه با اعضای هیات علمی دانشکده برق دانشگاه شهید بهشتی تهیه گردد تا کلیه زوایای این فاجعه در دانشگاه روشن شود و این محیط مقدس که به تعبیر امام بزرگوار باید کارخانه انسان سازی باشد از ناپاکی حضور بعضي عوامل پاک گردد.

    17
    11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا