خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقاي وزير، منتظريم

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «نامه خانواده و دوستداران كيارستمي به قاضي‌زاده هاشمي» نوشت:

وزير محترم بهداشت و درمان پزشكي؛ جناب آقاي دكتر قاضي‌زاده هاشمي
با سلام و احترام؛ در سه ماه گذشته، در حالي كه منتظر بوديم، گزارش پرونده پزشكي زنده‌ياد عباس كيارستمي را تحويل بگيريم، هرازچندگاهي يكي از مسوولان پرونده سخني گفت كه داغ ما را تازه‌تر و اميدواري ما را كمرنگ‌تر كرد. اين تاثر و نااميدي فارغ از اينكه حاصل اندوه فقدان هنرمندي بزرگ است وقتي ابعاد عميق‌تري پيدا كرد كه تاثير خطاي پزشكي و قصور پزشكان معالج در آن آشكار شد و مورد پرسش‌هايي جدي قرار گرفت اما از سوي همكاران شما در نظام پزشكي كوچك و ناديده گرفته شد.
جناب آقاي وزير؛ ما از همان آغاز تشكيل پرونده پزشكي براي عباس كيارستمي در بيمارستان جم، فقط به دنبال پاسخ به سوالاتي بوديم كه با وجود دلواپسي فراوان هيچگاه جوابي براي آن دريافت نشد؛ نه شروع رقابتي كه حالا منتظر باشيم كه داوراني برنده يا بازنده‌اش را اعلام كنند. البته كه بازنده همه ماييم كه هنرمندي چنين گرانمايه را به ارزاني از دست داده‌ايم، و باز البته بازنده آنانند كه به جاي همدردي، به جاي پاسخ به ابهامات، به جاي درك وضعيت روحي آسيب‌ديدگان، فضا را به ميدان نبردي صنفي تبديل كردند. متاسفانه چند روز پيش نيز دكتر ايرج فاضل، رييس سازمان نظام پزشكي درگفت‌وگو با خبرگزاري فارس با تكرار ادعاهاي سابق و انداختن توپ در زمين پزشكان فرانسوي، خاطرنشان كرده‌اند كه «هميشه سعي مي‌كنيم از #كاه-كوه بسازيم». در حالي كه در جريان اتفاقاتي كه براي عباس كيارستمي افتاد درواقع سعي شد از #كوه- كاه بسازند و بدون در نظر گرفتن وضعيت بيمار و شرايط اجتماعي و هنري او با سهل‌انگاري، موضوع را كوچك و حقير و بي‌دليل براي ادامه دادن جلوه بدهند.
جناب آقاي وزير؛ جنابعالي در مراسم بزرگداشت تصريح كرديد كه «مردم و افكارعمومي بايد پاسخ اين پرسش‌ها را بدانند كه چگونه كيارستمي عمل شد؟ اگر ايشان نياز به عمل داشتند، چرا اتفاقات بعدي رخ داد و عمل‌ اول منجر به عمل دوم و عمل‌هاي بعدي شد و چرا وقتي وضعيت ايشان وخيم و اضطراري شد و بيمار در حال شوك عفوني قرار گرفت تازه وزارت بهداشت در جريان قرار گرفت؟» پاسخ به چنين سئوالاتي آيا كاهي است كه از آن كوه ساخته شده كه آقاي فاضل براي چندمين بار آن را تكرار مي‌كنند؟
در آن جلسه همچنين وعده داديد طي برگزاري جلساتي با رييس‌جمهور و رييس قوه قضاييه تلاش خواهيد كرد در روند ارايه گزارش نهايي پرونده عباس كيارستمي تعجيل شود. با اين حال و بعد از گذشت سه ماه همچنان هيچ خبري از گزارش پرونده ايشان به خانواده و به وكلاي آنها تحويل داده نشده است. نيازي به توضيح ندارد كه در اختيار گرفتن و مطالعه پرونده پزشكي يكي از حقوق اوليه هر بيمار و همراهانش است، حقي كه با وجود همه پيگيري‌‌ها و وعده‌هاي داده شده، هنوز محقق نشده و ما همچنان به اين گزارش دسترسي نداريم.
جناب آقاي وزير؛ همچنين در جلسه يازدهم مرداد در دفتر جنابعالي در حضور آقاي دكتر زالي رييس وقت سازمان نظام پزشكي اعلام شد كه براساس درخواست و تاكيد جنابعالي و دستور ايشان، اين پرونده براي بررسي مجدد به هيات عالي انتظامي سازمان نظام پزشكي ارجاع داده شده، اما آقاي فاضل رييس جديد سازمان نظام پزشكي در اقدامي غيرقانوني، ارجاع و بررسي پرونده در هيات عالي را متوقف و تشكيل دادگاه‌هاي ويژه براي رسيدگي به پرونده بيماران را ممنوع اعلام كرده است. درخواست خانواده عباس كيارستمي و دوستان او از شما، اجراي وعده و قولي است كه خودتان در مراسم بزرگداشت به زبان آورده‌ايد.
جناب آقاي وزير؛ اگرچه جنابعالي و همكاران شما تاكيد كرده‌ايد كه حساب شما را از دوستان پزشك قانوني و نظام پزشكي جدا كنند اما بدون‌شك تا زماني كه اين گزارش در اختيار ما و وكيل خانواده قرار نگيرد ظاهرا نمي‌توان از اظهارنظرهاي نابخردانه و دردناك اينچنيني جلوگيري كرد تا هيچ مقامي به خود اجازه ندهد كه مرگ عباس كيارستمي و هر بيمار ديگري را به «كاه» توصيف كند و خانواده‌اش را به خاطر پيگيري پرونده‌اش به جوسازي و سياه‌نمايي متهم كند.
جناب آقاي وزير؛ ما مي‌دانيم كه نظام پزشكي ايران مانند هر نظامي كه توانايي‌هاي انساني در آن دخيل هستند، از اشتباه مبرا نيست و درگذشت عباس كيارستمي آخرين ضايعه به خاطر خطاي پزشكي نخواهد بود. اما بدون شك با شرايط پيش‌آمده و آگاهي مردم، پس از اين تضييع حقوق بيماران به راحتي اتفاق نخواهد افتاد. تصوير سينماي ايران از پزشكان هميشه پاك بوده است. اينك براي پالايش اين لكه كثيف بي‌اعتمادي بر لباس سفيد پزشكان، به تلاش بيشتري از سوي همكاران شما نياز است. به قولي لباس سفيد هميشه زودتر چرك مي‌شود.
جناب آقاي وزير؛ فراموش نكنيد كه ما منتظريم و نگاه‌تان مي‌كنيم.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا