خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه یک مرجع تقلید به ارتباط حسنه با مصر و عربستان

یک مرجع تقلید با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط با عربستان با توجه به مراودات مذهبی، گفت: اگر حج امسال تعطیل می‌شد در چند سال آینده برای برگزاری حج با مشکلاتی مواجه می‌شدیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدارِ با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ با بیان این‌که سفر معنوی حج تعطیل شدنی نیست، تاکید کرد: در این راستا بسترهای خدمت به زائران فراهم شود.

وی یادآور شد: طبق روایات و تاکید اولیای دین نمی‌توان حج را تعطیل کرد، اگر حج تعطیل شود عذاب خدا بر جامعه اسلامی نازل می‌شود. حج فریضه‌ای الهی است و باید مسؤولان در هر چه با شکوه برگزار شدن آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: سفر معنوی حج برکات زیادی برای جوامع اسلامی دارد، یکی از آن‌ها تعامل با کشورهای اسلامی دیگر و خوشحالی شیعیان در عربستان بود که از حضور شیعیان در کشورشان خشنود می‌شدند.

سبحانی اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران باید ارتباط حسنه‌ای با کشورهای اسلامی در منطقه داشته باشد، یکی از این کشورها مصر است که به دلیل وجود منابع و مراکز علمی ارتباط با آن ضروری است.

وی گفت: یکی دیگر از کشورهای منطقه که باید ارتباط خود را با آن حفظ کنیم عربستان سعودی است، چرا که تعاملات و مراودات مذهبی با این کشور داریم.

سبحانی با ابراز خرسندی از نحوه مدیریت حج در سال ۹۶ افزود: زائران از نحوه برگزاری حج راضی بودند باید تلاش شود بسترهای خدمت به زائران فراهم شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا