خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آموزش نصب پرده به پنج روش اصولی و ساده در خانه

رپورتاژ آگهی

پس از انتخاب پارچه و مدل پرده موضوع اندازه گیری و نصب درست و اصولی پرده بسیار مهم می شود. متاسفانه گاهی این موضوع سخت و زمان بر و انرژی گیر می شود .اما از آن جهت اهمیت دارد که نصب غیر اصولی پرده، باعث می شود تا مدل پرده زیبایی های خود را نشان ندهد و یا احتمالا در پایان کار، ظاهر پرده کج و ناتراز باشد. معمولاً در نصب پرده از قاب، کتیبه، اکسسوری و تزیینات یا یراق آلات استفاده می شود و قرار گرفتن اصولی‌ این وسایل در جای درست می تواند جزییات فوق العاده ای را به پرده اضافه کند و جلوه ی آن را صد چندان نماید.

نصب یراق آلات پرده توسط نصاب پرده

به همان اندازه که کیفیت این یراق آلات مهم است شیوه ی نصب آن ها هم مهم است، چراکه گاهی در زمان نصب این اکسسوری ها، امکان بروز حادثه و صدمه پیش می آید که ممکن است باعث پارگی پرده یا زخمی شدن دیوار و سقف شود و این موضوع کار را سخت می‌کند.

پس دقت بسیار در زمان نصب یا استفاده از یک نصاب پرده می تواند تا حدودی این موضوع را حل و فصل و مدیریت کند. اگر در ادامه با ما همراه باشید می توانید تا آموزش نصب پرده به پنج روش اصولی و ساده در خانه را یاد بگیرید و در نهایت بتوانید راحت، بی دردسر و بدون پرداخت هزینه پرده مورد نظر خود را نصب کنید. هرچند عده ی بسیاری نیز تمایل دارند با پرداخت هزینه از امکانات و تجهیزات و توانایی های یک نصاب پرده برای نصب پرده های خود استفاده کنند.

مراحل نصب پرده با نصاب پرده

برای انجام این کار شما باید مراحل را به ترتیب انجام دهید تا در پایان به بهترین شکل و فرم در پرده خود برسید . در ادامه به ذکر این مراحل می پردازیم پس با ما همراه باشید تا نکات آموزنده ای را یاد بگیرید.

انتخاب جای مناسب برای قرار گرفتن پرده و اندازه‌گیری دقیق طول چوب پرده

اولین و مهم‌ترین مرحله از مراحل نصب پرده، انتخاب جای مناسب برای پرده است که معمولاً ده سانت بالاتر از قاب پنجره انتخاب می شود . البته بسته به وضعیت پنجره و سلیقه ی شخصی افراد این موقعیت می تواند تغییر کند. پس از آن اندازه‌گیری چوب پرده قدم مهم بعدی است. شما باید به کمک یک متر، این اندازه‌گیری را انجام دهید. همچنین اندازه‌گیری چوب پرده باید به دقت انجام شود؛ و جای قرار گرفتن چوب پرده باید به درستی علامت زده شود. دقت کنید که فاصله چوب پرده از قاب پنجره، در دو طرف مساوی باشد.

نصب پایه‌های چوب پرده برای نصب پرده

پس از پایان کار در مرحله قبل، اکنون زمان آن رسیده است تا مرحله بعدی نصب پرده را آغاز کنیم و آن نصب پایه برای قرار دادن چوب پرده است. البته فراموش نکنید که این پایه ها بنا به فرم پرده انتخابی شما متفاوت هستند و در نتیجه شرایط نصب متفاوتی را نیز دارند. کار نصب پرده های ساده، پانچی و… با نصب چوب پرده انجام می شود که به دو شیوه مختلف نصب بر روی دیوار و یا نصب بر روی سقف، صورت می‌گیرد.

در حقیقت شما باید بعد از مشخص کردن محل قرارگیری چوب پرده، باید محل دقیق پایه‌ها و پیچ‌های براکت ها توسط یک مداد یا خودکار مشخص کنید و بعد از آن با استفاده از مته، محل مشخص شده را سوراخ کنید. بعد از سوراخ کردن محل پیچ‌ها باید رول پلاک را در آن جا قرار دهید و پیچ‌ها را در محل خود محکم کنید. اکنون پایه ها در جای خود مستقر شده اند.

نصب چوب پرده توسط نصاب پرده

اکنون که پایه‌های چوب پرده نصب شده است. نوبت به نصب چوب پرده‌ می‌رسد. در این مرحله باید دقت کنید که چوب پرده باید در محل مناسب قرار گیرد و از قاب درب یا پنجره فاصله مناسب را داشته باشد؛ در حقیقت از هر دو طرف باید تراز باشد و قرینگی در آن حفظ شود.

قبل از نصب پرده قدری چوب پرده را بکشید و به آن فشار وارد کنید تا ببینید آیا پایداری لازم را دارد؟ یا با کمترین فشار تعادل آن از بین می رود. این یک تست مهم است ، چرا که اگر پایه ها و چوب پرده استحکام لازم را نداشته باشند با کمترین فشار در زمان حرکت دادن پرده از حالت تعادل خارج می شوند.

نصب پرده توسط نصاب پرده به صورت اصولی در خانه

بعد از آنکه جای چوب پرده دقیقا اندازه‌گیری و محل نصب آن هم مشخص شد و کارهای نصب به پایان رسید، اکنون نوبت به نصب پرده می‌رسد.

اگر بنا به مدل پرده برای نصب آن نیاز به گیره دارید، قبل از بالا رفتن از چهارپایه برای نصب پرده، گیره ها را در جای درست خودشان قرار دهید. لازم به ذکر است که معمولاً استاندارد فاصله بین گیره پرده ها چهار انگشت است. برای آویزان کردن پرده باید لااقل نصف پرده را بر روی دوش خود بیندازید و بعد از مستقر شدن روی چهارپایه شروع به رد کردن گیره ها از درون ریل کنید .البته بعضی از انواع پرده ها با استفاده از یک قرقره و نخ درون ریل جابجا می‌شوند، بعضی نیز با دست به سمت چپ و راست حرکت می کنند.

در مورد پرده هایی که از چند لایه تشکیل شده اند، باید ابتدا پرده های پشتی را نصب کنید و بعد از آن به نصب پرده های رویی تر و در نهایت والان ها بپردازید . حواستان باشد که ریل‌ها از دو طرف بست هایی دارند که مانع از خارج شدن پرده از ریل می شود . پس بعد از آویزان کردن پرده حتماً بست ها را محکم ببندید.

نصب قاب یا کتیبه، اکسسوری ها، تزیینات و مرتب کردن چین پرده ها 

مرتب کردن چین پرده ها و وصل کردن کتیبه، قاب، اکسسوری ها و تزیینات پیرامون پرده آخرین مرحله نصب پرده است که صورت می گیرد. برای انجام این کار لازم است دقت و حوصله ی بیشتری صرف کنید و جای چین ها را به دقت مشخص کرده و فرم دهید.

همچنین اگر پرده تزیینات خاصی مانند قاب، کتیبه ، آویز ، گل پرده و  … دارد، باید برای نصب هر کدام از آنها وقت و انرژی و حوصله بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید. این تزیینات اضافی جلوه ی زیبا تری به نمای پرده ها خواهند بخشید. پس در نصب آن ها اهمال نکنید و زمان مناسب را به آن اختصاص دهید.

کلام آخر 

نصب پرده هرچند در ظاهر ممکن است کاری ساده به نظر آید اما گاه دشوار، پیچیده و زمان بر می‌­شود. دردسرهای نصب پرده کم نیستند و به همین دلیل عده ای ترجیح می‌دهند تا با پرداخت هزینه به یک نصاب پردهحرفه ای از توانمندی های او استفاده کنند و کار نصب را به او بسپارند .

ما در این مقاله به پنج روش ساده و اصولی برای نصب راحت تر پرده اشاره کردیم . امیدواریم با مطالعه این متن بتوانید بهترین تصمیم را برای نصب پرده های خود بگیرید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا