خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشمی شاهرودی:اظهارات ترامپ طنزی تاریخی و سیاسی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات ترامپ درباره “خلیج فارس” گفت: طنز تاریخی و سیاسی است که رئیس جمهور یک کشور مدعی جهانداری، با نگاه بازاریابی و ترغیب برخی کشورهای عربی برای کمک‌های مالی و پولی، یک حقیقت تاریخی را مخدوش کند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی شاهرودی،  در آغاز جلسه کمیسیون موارد خاص مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان غیردیپلماتیک و غیرمتعادل ترامپ در خصوص تحریف تاریخ و جغرافیای ایران گفت: وی در لفاظی‌های خود، غیر از مجموعه‌ای از اتهامات واهی، مسائل دیگری را مطرح نکرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، این عصبانیت‌ها را نتیجه شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه دانست و گفت: آمریکا که خود فتنه‌ی داعش را در منطقه ایجاد کرده است، اکنون پس از شکست سیاست‌هایش، دنبال فتنه‌های دیگر مانند تجزیه‌ی کشورهاست و همیشه ایران را مانع اجرای سیاست‌های قلدرمآبانه خویش می‌بیند و به همین دلیل نیز خشمگین است.

هاشمی شاهرودی، با یادآوری سخنان ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی، گفت: صراحتاً به رقبای انتخاباتی که مسئولان دولت وقت آمریکا بودند، یادآوری و آنان را متهم می‌کرد که شما داعش را ایجاد کردید. البته برای همه‌ی دنیا روشن است که داعش چگونه به وجود آمد و این نعل‌های وارونه، حقیقت ماجرا را نمی‌پوشاند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اتهامات بی‌ادبانه‌ی ترامپ نسبت به سپاه پاسداران و ایران اسلامی را ناشی از خشم سیاسی سردمداران استکبار جهانی دانست و گفت: این را همه می‌دانند که ایران و سپاه پاسداران از عوامل اصلی انحلال تشکیلاتی داعش در کشورهای منطقه است.

وی خدمت به ملت‌های مظلوم از سوی ایران را خواستِ دولت‌های قانونی کشورهای منطقه دانست و گفت: کسانی که اهل سیاست هستند، این مسائل را خوب می‌دانند، لذا تلاش برای مقلوب جلوه دادن مسائل، بی‌ثمر و مایه‌ی آبروریزی بیشتر خودشان خواهد بود.

هاشمی شاهرودی با تأکید بر وجود اسناد متقن و روشن تاریخی در مورد «خلیج‌فارس» در همه‌ی منابع رسمی، علمی و سیاسی و جغرافیایی، گفت: طنز تاریخی و سیاسی است که رئیس جمهور یک کشور مدعی جهانداری، با نگاه بازاریابی و ترغیب برخی کشورهای عربی برای کمک‌های مالی و پولی، یک حقیقت تاریخی را مخدوش نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جذب رضایت اسرائیل و لابی‌های صهیونیست‌ها را هدف دوم ترامپ از جعل مسلّمات تاریخی و جغرافیایی دانست و افزود: خروج هر دو دولت از یونسکو، نشان‌دهنده‌ی این حقیقت تلخ در دنیای سیاست است که یک ابرقدرت تابع یک دولت جعلی و نامشروع شده است.

هاشمی شاهرودی مجموعه موضع‌گیری‌های خصمانه‌ی رئیس جمهور آمریکا را تکرار بحث‌های زمان تبلیغات انتخابات دانست و گفت: هنوز دنبال فشار به ایران و طرف‌های مذاکرات هسته‌ای برای گرفتن امتیازات بیشتر در برجام است و گویا نمی‌داند که تصویب معاهدات بین‌المللی زمان خاص دارند و پس از آن نوبت اجراست.

وی تلاش برای ربط موضوعات نامربوط به مذاکرات هسته‌ای و برجام را یکی از اهداف آمریکا و برخی طرف‌ها برای توسعه‌ی مذاکرات دانست و تصریح کرد: الحمدلله با تدبیر مقام معظم رهبری و هوشمندی مسئولین، موضوع برجام منحصر به مسائل هسته‌ای شد ولاغیر.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فشار برای محدود کردن توانایی‌های نظامی و دفاعی ایران را غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت: همه‌ی مسئولان ایران در همه‌ی بخش‌ها، بارها اعلام کرده‌اند که نمی‌گذاریم بازوان دفاعی کشور تضعیف شوند.

وی افزود: این تلاش‌های مذبوحانه که نتیجه‌ای جز عدم اعتماد جهانیان به آمریکا در پایبندی به تعهدات بین‌المللی ندارد، عمدتاً باعث رسوایی سردمداران کاخ سفید شده است.

هاشمی شاهرودی مخالفت کشورهای اروپایی و دیگر طرف‌های مذاکره در 1+5 را دلیل انزوای سیاسی آمریکا در این مسئله خواند و ادامه داد: ایران بارها اعلام کرده که علی‌رغم پایبندی به تعهدات جهانی، بر سر مسائل دفاعی خویش با هیچ کشوری معامله نمی‌کند که این مهم، حق تاریخی ملت ایران برای نسل‌های فعلی و آینده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های ایران در واکنش به اقدامات فعلی و آینده‌ی آمریکا را برخاسته از هوشمندی انقلابی و براساس منافع ملی و اسلامی دانست و گفت: همه‌ی مسئولان با پیروی از منویات رهبری و وحدت همه‌ی گروه‌ها و آحاد ملت، برای سربلندی ایران می‌کوشند و خواهند کوشید.

وی با تأکید بر این نکته که «نباید بهانه دست رئیس جمهور غیرمتعادل و غیرمتوازن آمریکا داد»، افزود: الحمدلله ملت ایران زیر چتر ولی فقیه در نظام ولایی، وحدت خوبی دارند و نمی‌گذارند دیگران با یاوه‌گویی‌ها و اتهامات واهی در مسائل داخلی ایران اسلامی، دخالت کنند.

هاشمی شاهرودی، سپاه پاسداران را نیروی نظامی و انقلابی وفادار به مردم ایران و نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: سپاه پاسداران همیشه ثابت کرده است که علاوه بر دفاع از کیان ایران و انقلاب اسلامی، حامی مظلومان و مستضعفان خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه‌ی سخنان خویش به حکم جدید رهبری برای رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و موضوعات مطرح شده در حکم معظم‌له را شامل انقلابی بودن، سیاست‌های کلی و الویت‌بندی برای کارآمدی آنها، نظارت مجمع بر حُسن اجرای سیاست‌ها و چابک‌سازی اداری و تشکیلاتی دانست و گفت: هر کدام این چهار عنوان، زیرمجموعه‌هایی دارند که باید در کمیسیون موارد خاص به آنها بپردازیم و برای اجرای درست منویات مقام معظم رهبری بکوشیم و راهکار بجوییم.

وی نگاه کارشناسی به مسائل در کارگروه‌ها را مهم خواند و خاطرن شانکرد: پس از بررسی در این کمیسیون برای تصویب نهایی به صحن اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه با تشریح اهداف تشکیل جلسات کمیسیون موارد خاص، گفت: موضوع مباحث جلسات این کمیسیون فرق می‌کند، اما نحوه‌ی اداره آن فرق نمی‌کند.

وی موضوع این جلسه را تشریح تدابیر رهبری در حکم جدید و دیدار اعضای جدید خواند و گفت: وظیفه‌ی ملی و اسلامی ماست که برای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

همچنین برخی دیگر از اعضا نیز در خصوص مسائل جاری داخلی و خارجی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا