خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه اعلام موجودیت مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا در بیانیه‌ی اعلام موجودیت خود تاکید کرد: چندی پیش با استعانت طلبیدن از خداوند متعال و با هدف امتداد راه نهضت دانشجویی و دفاع از رشادت‌های غیورانه‌ی ملت انقلابی ایران قدم در راهی گذاشتیم تا گرد آورنده‌ی دانشجویان در محفلی باشیم که با تکیه بر آرمان‌های اصیل انقلابی صدای رسای دانشجو و دانشگاه در جامعه باشند.

به گزارش انصاف نیوز، متن بیانیه‌ی این تشکل دانشجویی در پی می‌آید:

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا تشکل مستقل و تازه تاسیسی است که همت خود را بر آن گمارده است تا با اتخاذ رویکردی مستقل تربیت کننده‌ی دانشجویانی باشد که به عنوان یک نیروی اجتماعی با پرهیز از هرگونه منفعت طلبی و محافظه کاری نقادی عملگرایانه در جهت اصلاح سیاست‌های موجود داشته باشند اصلی‌ترین رسالت جنبش دانشجویی یعنی تربیت نسلی مطالبه‌گر، حق طلب و عدالت خواه است. این نیروی بالقوه و انقلابی اصیل به عنوان عضوی جدایی ناپذیر از انقلاب اسلامی ایران هدفی جز تحول تغییر و اصلاح را دنبال نکرده است و حفظ تمامیت آرمان‌های انقلاب و مجاهدت‌های 38 ساله‌ی ملت ایران با پایبندی به ارزش‌های مبین دین اسالم محوریت تمامی فعالیت‌های این تشکل خواهد بود.

دانشگاه مکانی است که مبدا تحولات و پیشگام جنبش‌های آزادی خواهانه و ضد استبدادی بوده و از اهم رسالت‌های ما در وهله‌ی اول تلاش در جهت رفع انفعال این جنبش در سطح دانشگاه است و معتقدیم که با تکیه بر حق قانونی خود و پرهیز از حاشیه پردازی موفق به پیشبرد اهداف خود خواهیم بود و نهال فکری آزاد اندیشی را تبدیل به درختی پربار در جامعه دانشگاهی خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که جربان‌های افراطی به دلیل وجود قرابت‌های گفتمانی این دست محافل را تبدیل به شاخه‌ی دانشجویی احزاب نمایند.

آنچه در این بین بدیهی است تفاوت برخی از ایدئولوژی‌های حاکم بر فعالیت‌های مجمع اسلامی با دیگر تشکل‌های موجود در سطح دانشگاه است و اهداف جهت گیری و آرمان‌های هر تشکل را پیروی از ایدئولوژی خاصی مشخص می‌نماید و ما بر آن هستیم که در این تشکل با پیروی از آرمان‌های مسلم خود و حفظ اصالت فکریمان در چهارچوب قوانین اساسی پرورش دهنده‌ی دانشجویانی باشیم که با کشف و شناخت بهتر هویت خود در فضای باز دانشگاه به رسالت خود پی ببرند. بتوانند با فضاسازی مناسب در جهت اجرای اصولی چون دموکراسی خواهی ظرفیت‌های فعلی را گسترش بدهند و پاسدار ارزش‌های اخلاقی انسانی و اسلامی باشند. ایجاد فضای گفتمان با حفظ ارزش‌های اخلاقی در مقابل موج‌های مخالف و منتقد برای ما در این تشکل تمرینی در جهت آزادی بیان است زیرا ما بر این اصل ایمان داریم که ابراز انتقاد و مخالفت باید آموزنده این باشد که مصالح عمومی جامعه را نباید قربانی تضارب افکار افراطی کرده بلکه تساهل و تسامح را جایگزین آن کنیم.

متاسفانه در سال های اخیر به سبب گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی غیر مفید و عمدتا بی محتوا که باعث خشکیدن تفکر عمیق و ریشه‌ای شده است از اهم وظایف خود می‌دانیم که در جهت هر چه عمیق‌تر شدن تفکر در زمینه‌های مختلف به خصوص تامل در سیر تاریخ و تفکر دینی و سیاسی مشارکتی در برسی و نقد ابعاد مختلف جامعه داشته باشیم و در صدر فعالیت‌های خود برگزاری نشست‌های سالانه، برگزاری حلقه‌های مطالعاتی را قرار دهیم و با درک جامع این مسائل جایگاه خود را در معادلات سیاسی و اجتماعی بیابیم. از دیگر دغدغه‌ها ما توجه به دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی است که امروزه بیش از پیش نقش پر رنگی را در جامعه به خصوص در فضای آکادمیک ایفا می‌کند. ما بر آن هستیم که با برگزاری نشست‌های متعدد با محوریت تکیه بر علومی چون علوم انسانی و اجتماعی در این جهت به جد فعالیت خود را ادامه بدهیم، همچنین حل معضالت اجتماعی که تنها با شناخت ابعاد کامل آن میسر است از دیگر اهداف تشکل به خصوص کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است. همچنین خواهیم کوشید از توجه به مسایل حقوق زنان غافل نمانیم زیرا توجه به مساله‌ی حقوق زنان برابر است با برآورده کردن یک جامعه‌ی مدنی کامل از آن جهت که زنان مسوول حفظ عنصر خانواده و همبستگی اجتماعی هستند که با مطرح کردن پاره‌ای از مسایل مربوط به زنان به عنوان عنصری فعال و فراگیر در تمامی ارکان جامعه اسلامی روشن بخش اذهان جامعه در ارتباط با این مساله باشیم.

آرمان عدالت خواهی که امروزه متاسفانه در بسیاری از تشکل‌ها مورد فراموشی قرار گرفته از دیگر اولویت‌های ما است زیرا این آرمان در جهت غنا بخشیدن به شخصیت و رشد فکری مان است و لازمه‌ی عدالت خواهی وجود عقل جمعی و افرادی اندیشه‌ورز است که با تبدیل عدالت خواهی به یک فضای گفتمانی توان مطالبه گری را در خود پرورش بدهند و تداوم دهنده‌ی این فکر اصیل و اسلامی به عنوان یکی از ارکان جامعه‌ی مدنی در کنار دیگر آرمان‌ها باشند یکی از مهم‌ترین نمادهای عدالت خواهی تحقق هر چه بیشتر حقوق شهروندی و حقوق بشر است پس تلاش بر آن داریم تا در سایه‌ی اصلاح طلبی و نواندیشی به این وظیفه خود عمل بنماییم.

در نهایت مهم ترین هسته‌ای که مجمع اسلامی و تمامی اعضای آن عمیقا بر آن اعتقاد و تکیه دارند تحقق فضای باز برای بیان مواضع خود و ارائه‌ی راهکارهای خود در فضای گفتمانی با وجود تضارب آرا است که تحقق آن جز با همکاری مسالمت آمیز در کنار دیگر تشکل ها ممکن نیست پس هدف خود را بر گفتمان بر سر زمینه‌های مشترک خواهیم گذاشت آنچه مسلم است این است که هیچ ایدئولوژی کامل و بی نقص نیست پس امید داریم که با تلاش هر چه بیشتر و رفع نواقص در جهت تکامل آن حرکت کنیم و هویت خود را در برابر هرگونه استبداد، استکبار، استثمار و اقتدارگرایی حفظ بنماییم ویادآور آن باشیم که دانشجو هیچ گاه پیاده نظام احزاب نبوده و تا جایی که بتواند از شعار زدگی پرهیز می نماید. این تشکل بذری برای نهال جامعه ای مدنی که امید تمامی ما باشد و این نهال زمانی تبدیل به درخت پرباری خواهد شد که یاری همه ی شما دانشجویان و اساتید گرامی پشتیبان این حرکت باشد پس صمیمانه از تمامی شما عزیزان خواستار همکاری و همدلی هستیم و دست یاری را در این راه پر فراز و نشیب به سمت شما همراهان گرامی دراز می نماییم و باشد که با یاری یکدیگر حامی میهن عزیز خود در زیر سایه ی پرورگار باشیم .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا