خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا نیروهای قالیباف در حال ارتقا هستند؟!

انتصابات در شهرداری تهران اگرچه با کندی اما در حال انجام است، شاید سیاست محمدعلی نجفی به عنوان شهردار در این مسیر با نقدهایی نیز همراه باشد اما وی تصمیم خود را گرفته و با جدیت تمام از آن سخن می گوید، با این تفاسیر امکان حضور دایمی برخی مدیران گذشته و نزدیک به قالیباف در تمام دوران مدیریت نجفی در شهرداری دور از انتظار نیست.

به گزارش «انتخاب»، روند تغییر و تحولات مدیران شهرداری از همان روزهای اول آغاز مدیریت محمدعلی نجفی در شهرداری تهران به عنوان یکی از مباحث مهم مدیریت شهری مطرح و پیگیری شد و در این بین واکنش های مثبت و منفی برخی از اعضای شورا را در پی داشت؛ با این وجود شهردار تهران در مسیر انتخابی خود مصمم است و با آرامش معاون و مدیران را انتخاب می کند.

محمد علی نجفی در آخرین اظهار نظر خود درباره روند انتصابات، اعلام کرده است: در هیج دستگاهی نمی‌شود گفت از فردا هیچ کس را عوض نمی‌کنیم؛ این جریانی مستمر است. عمر مدیریت مدیران ۴ سال است، معنی آن این است که هر سال باید یک چهارم مدیران تغییر کنند.

با این وجود انتظار می رفت که جابجایی دست کم در سطح معاونان به طور کامل صورت گیرد اما هنوز معاونت های فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری، فنی و عمران تعیین و تکلیف نشده اند. نکته مهم دیگر اینکه بر اساس شنیده ها احتمال ابقای معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این معاونت جدی است. یزدانی که هم اکنون معاون خدمات شهری است، پیش از این در شهرداری مناطق 1 و 13 مسئولیت داشته. حضور مدیران قالیباف در مدیریت جدید از انتقادات جدی است که به شهردار تهران وارد می شود.

محسن هاشمی: اگر تغييری در برخی بخش ها صورت نگرفته، شايد شهردار فعلا قصد جابه جايی ندارد

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران معتقد است، روند کنونی جابجایی ها عادی و طبیعی است و اگر تغییراتی در برخی از رده ها صورت نگرفته شاید برای این باشد که شهردار فعلا قصد جابجایی ندارد.

وی به خبرنگار سرویس شهری انتخاب گفت: این روند کاملا طبیعی و عادی است.

در کنار حمایت رئیس شورای شهر، علی اعطا سخنگوی شورا نیز در این باره به «انتخاب» گفت: شهرداری مجموعه بزرگی است و شهردار کنونی تهران کمتر از دو ماه است که در مسند مدیریت شهر قرار گرفته و نباید با شتابزدگی عمل شود.

وی با بیان اینکه انتصابات در شهرداری باید با تامل انجام شود، افزود: آنچه اهمیت دارد این است که روندهای غلط و نابجای مدیریتی گذشته متوقف شد، با صدور بخش نامه هایی اخیر این رویه های غلط متوقف شده و دور از ذهن است که حضور مدیران سابق شهرداری تهران مشکلی ایجاد کنند.

به اعتقاد اعطا، مدیران گذشته به خوبی سیاست های مدیریت جدید را درک کرده اند و در چارچوب تعیین شده عمل می کنند، خوشبختانه مجموعه مدیریت شهری یعنی شورا و شهرداری به خوبی بر مسایل احاطه دارند و طرح ساماندهی واگذاری حق بهره برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص، حقیقی و حقوقی و موسسات غیر دولتی نشان داد که عزم ما برای مقابله با فساد جدی است.

شورای شهر تهران با وجود برخی انتقادات به انتصابات، بارها به دلیل انتخاب برخی از مدیران از جمله انتصاب شهردار زن و مدیر اهل سنت از شهردار تشکر کرده است اما انتظار می رود شهردار تهران در انتصابات آتی دقت بیشتری داشته باشد. علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر پیش از این به «انتخاب» گفته بود که شورای شهر نسبت به انتخاب مدیران جدید ورود جدی نمی کند اما با توجه به اینکه مردم به ما رای داده اند و باید پاسخگوی مردم باشیم از این رو بر روند انتصابات نظارت خواهیم داشت.

در این میان ارتقای برخی مدیران دوران قالیباف در شهرداری جای تامل دارد؛ اما سیاست شهردار تهران بر این است که بعضی از مدیران قالیباف، که مدیران خوبی هستند و از لحاظ خط سیاسی طرفدار آقای قالیباف نبودند استفاده کند. نجفی صراحتا اعلام کرده که یکی از اولویت‌های من این بود که از بدنه شهرداری نیرو بگیرم. چه اصلاح‌طلب چه غیر اطلاح‌طلب. این روش خوبی است؛ چراکه بزرگترین گلایه بدنه شهرداری در دوران مدیریت قبلی، این بود که تقریبا اکثر قریب به اتفاق مدیران رده بالا از بیرون شهرداری انتخاب می‌شدند. به نظر من سیاست ما خوب است اگر کسی که در دوران قالیباف در سطح پایین‌تری کارش خوب بوده، حالا ارتقا پیدا کند، چه ایرادی دارد؟

این سخنان شهردار جدید تهران موید این است که برخی مدیران قالیباف کماکان در مدیریت جدید نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا