خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کمک به تولید فیلمهای دینی و معناگرا در فضای مجازی

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در محل این بنیاد، گفت: معاونت قرآنی از فیلمنامه ‏هایی که زندگی بزرگان دین اسلام را در طول تاریخ با ظرافتی خاص و تأثیرگذار به تصویر درآورند حمایت خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی به تأثیرگذاری نمایش فیلم‏ های کوتاه در فضاهای مجازی اشاره کرد و گفت: این معاونت در نظر دارد بخشی از اعتبارات خود را به تولید مضامین دینی و معناگرا در فضای مجازی سوق دهد.
وی درباره ی نگارش فیلمنامه و تولید فیلم ‏های ارزشمند دینی و تاریخی، گفت: برای ترویج سینمای دینی و ایده ‏های خلاقانه می توان از ظرفیت فضاهای مجازی و رسانه‏ های اجتماعی و نوین نیز استفاده کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی در ادامه ابراز امیداوری کرد که با مشارکت بنیاد فارابی بتوان در طول سال و به دور از قوانین و بروکراسی اداری، فیلم ‏هایی ارزشمند در حوزه ی سینمای دینی و معناگرا تولید و اکران عمومی کرد.
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد همچنین به همکاری با بنیاد در بخش ارزیابی محتوایی و نگارش فیلمنامه تأکید کرد و گفت: این معاونت در نظر دارد هفته ‏های فیلم قرآنی و عترتی در داخل و خارج از کشور با محوریت سینمای معناگرا و مفهومی برگزار کرده و در نمایشگاه بین‏ المللی قرآن نیز برای معرفی هر چه بهتر سینمای دینی، غرفه ‏هایی را برای سینما اختصاص خواهد داد. 
علیرضا تابش نیز در این دیدار به نقش تأثیرگذار معاونت قرآن و عترت در تولید فیلم‏های دینی و مفهومی تأکید کرد و گفت: بنیاد سینمایی فارابی همکاری‏های خود را در بخش‏های مختلف از جمله نگارش فیلمنامه و تولید فیلم در حوزه سینمای دینی با معاونت قرآن و عترت افزایش خواهد داد.
مدیرعامل بنیاد فارابی ضمن تأکید به نمایش فیلم‏ های ماندگار تولید شده از اول انقلاب تاکنون در حوزه ی سینمای دینی، برای بازآفرینی خاطره ‏ها و تشویق فیلمسازان برای نگارش و تولید فیلم‏های مفهومی، افزود: برخی از رویدادهای دینی را که توسط آن معاونت در طول سال رخ می‏دهد می‏توان با همراهی سایر مؤسسه‏ های سازمان سینمایی به فیلم ‏های کوتاه و یا بلند سینمایی تبدیل و مفاهیم مورد نظر در سینمای معناگرا را احیاء و ترویج داد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا