خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا روحانی وزارت علوم را به رقبای انتخاباتی‌اش واگذار می‌کند؟

«رضا دین پژوه» در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی وزارت علوم نوشت:

در حالی که اعتراضات نمایندگان مجلس به عدم معرفی وزرای علوم و نیرو و بلاتکلیف ماندن این وزارتخانه‌ها افزایش یافته، به نظر می‌رسد با انتخاب «اردکانیان» ماجرای وزارت نیرو تمام شده است، اما کلاف سردرگم وزارت علوم را ظاهراً گشایشی نیست. طرح و رد پی در پی گزینه‌ها به وضوح افکار عمومی را به این نتیجه رسانده که در برابر انتخاب وزیر علوم مورد نظر دانشگاه، موانع جدی وجود دارد که دولت توان یا اراده‌ی کافی برای عبور از آنها ندارد. پیدا کردن گزینه‌های مرضی الطرفین هم علی الظاهر ناممکن شده است. مصاحبه‌ی امروز علی مطهری به خوبی ماجرا را روشن کرده است. مطهری گفته است «علت طولانی شدن معرفی وزیر علوم به روش آقای روحانی بر می‌گردد. ایشان می‌خواهد رضایت همه نهادها و دفتر رهبری را جلب کند و چنین چیزی ممکن نیست. در واقع حق مجلس ضایع می‌شود. تنها نهادی که باید نظر بدهد، مجلس است. رئیس‌جمهور باید گزینه پیشنهادی خود را معرفی کند و مجلس باید نظر بدهد».

اینکه در این مدت دولت حتی نتوانسته سرپرست اصولگرا و میانه‌رو فعلی را به عنوان وزیر معرفی کند نشان دهنده‌ی شدت اختلاف میان دانشگاهیان و برخی نهادهای غیر دولتی از یکسو و چنانکه مطهری گفته است نشانه‌ی عدم اراده‌ی دولت برای ایستادگی بر مطالبات دانشگاهیان از سوی دیگر است. طرح گزینه‌هایی مانند دکتر غلامی رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان که رییس بسیج اساتید را به معاونت فرهنگی خود منصوب کرده و شرایطی را در دانشگاه خود فراهم آورده که مسوول نهاد دانشگاه همدان، در فاصله‌ی کوتاهی به دانشگاه شریف و از آنجا به معاونت فرهنگی نهاد کل ارتقا یافته کاملاً اثبات کننده‌ی حرف‌های مطهری است. به خصوص اگر این حرف‌ها را کنار نارضایتی گسترده‌ی دانشجویی قرار دهیم که این روزها در فضاهای مجازی به خاطر برخوردهای انضباطی با دانشجویان و همچنین فضای بسته‌ی سیاسی این دانشگاه، ابراز می‌شود.

در مجموع به نظر می‌رسد آقای روحانی دانشگاه را به رقبای انتخاباتی خود واگذار کرده است… حال این افکار عمومی است که پرسش می‌کند: آیا روحانی وزارت علوم را معامله می‌کند؟ و آیا مجلس به گزینه‌هایی که سوابقی چون احضار و برخورد با دانشجویان در کمیته‌های انضباطی دارند رأی خواهد داد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا