خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی +عکس

نخستین دوره مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های ایران با حضور سفیر افغانستان، مسوول نهاد رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی و مجریان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، برای اولین بار است که مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی در ایران برگزار می­شود و این برنامه به همت گروه همدل و با همکاری اداره‌ی امور بین‌الملل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری،  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شهید بهشتی،  انجمن اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، مجمع دانشجویان افغانستانی استان قم و انجمن اهداف و… برگزار شد.

حمید انوری، دبیر برگزاری مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی دانشگاه­های ایران در گفت­و­گو با خبرنگار انصاف نیوز در تشریح روند برگزاری این برنامه، گفت: از حدود یکسال پیش، ایده‌ی برگزاری این مسابقات را طراحی و هماهنگی­های لازم را آغاز کردیم. پروپوزال این طرح را به معاونت فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی و سپس اداره کل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان داده تا برای اجرای این برنامه کمک کنند.

وی افزود: تنها با همکاری دکتر میراحمدی، معاونت فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی بعد از حدود چهار ماه پیگیری قرار شد این برنامه در اواسط بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود، اما به دلایلی نامعلوم، 24 ساعت قبل از برگزاری لغو شد.

همکاری با انجمن‌­های دانشجویی استان‌ها

دبیر برگزاری این مسابقات با بیان این که «از اواسط اردیبهشت ماه امسال بود که دوباره این طرح را پیگیری کرده و در دستور کار قرار دادیم»، اظهار کرد: با هماهنگی انجمن­های دانشجویان افغانستانی استان­های قم، شیراز، اصفهان، کرمان و مشهد، از طریق آنها فراخوانی برای ثبت­نام در مرحله‌ی مقدماتی این مسابقات دادیم و به این ترتیب تابستان امسال مرحله‌ی مقدماتی شروع شد و شرکت‌کنندگان این استان­ها در شهر خود، سخنرانی پنج دقیقه‌ای با موضوع آزاد در مقابل دوربین انجام دادند و فیلم‌ها به دبیرخانه‌ی مسابقات در تهران ارسال شد و این روند حدود دو تا سه ماه طول کشید.

انوری با اشاره به همکاری انجمن اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی برای برگزاری این مسابقه، گفت: برای اخذ مجوز سالن همایش که در مرحله‌ی نیمه نهایی و فینال نیاز داشتیم، با «حسین نخعی»، دبیر انجمن اسلامی و «محمدحسین اخلاق‌پسند» صحبت کردیم و خوشبختانه آنها برای برگزاری این برنامه در دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی کمک زیادی کردند.

 حضور مجریان مطرح برای ارتقای سطح کیفی

وی گفت: برای این که بتوانیم سطح کیفی این مسابقات را افزایش دهیم، با مجریان مطرح صدا و سیما رایزنی کردیم تا در مرحله‌ی نهایی حضور پیدا کنند و به داوری این برنامه بپردازند که در نهایت «فرزانه معصومیان» و «شیرین ترکمندی» و «محمدرضا حسینیان» برای داوری و «راحله فلاحی» حضور پیدا کردند.

دبیر مسابقات با اشاره به شرکت حدود 50 نفر در این مسابقات از استان‌های قم، شیراز، اصفهان، کرمان و مشهد، عنوان کرد: در مرحله‌ی نیمه نهایی 32 نفر حضور پیدا کردند که با رأی «ارشاد احراری» و «رضا حسینی» که از مدرسان افغانستانی فن بیان هستند، 12 نفر به مرحله‌ی فینال راه پیدا کردند.

او، از حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی، حدادپور از اداره امور بین‌الملل نهاد رهبری، مردانی، مدیر فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، حجت‌الاسلام والمسلمین فرهادزاده، مسوول نهاد رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، دکتر نصیر احمدنور، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران و  سیدنادر پژوهش، دبیر دوم و مسوول بخش مطبوعات و ارتباطات عام سفارت افغانستان که برای برگزاری این مسابقات حمایت کردند و احمدی، نماینده‌ی صنف سراجان افغانستانی مقیم تهران که جوایز این دوره از مسابقات را متقبل شدند، قدردانی کرد.

پاسداشت از لهجه‌ی دری افغانستان

بر اساس این گزارش، مرحله‌ی فینال این برنامه با اجرای خانم راحله فلاحی و داوری فرزانه معصومیان و شیرین ترکمندی و همچنین محمدرضا حسینیان از مجریان مطرح صدا و سیما برگزار شد و شرکت کنندگان باید سخنرانی پنج دقیقه‌ای در مقابل داوران و تماشاچیان که جمعیت آنها تا 300 نفر هم می‌رسید، انجام می‌دادند.

به این ترتیب هفت نفر به مرحله‌ی دوم فینال راه پیدا کردند و در این مرحله مقرر شده بود راهیافتگان یک سخنرانی سه دقیقه‌ای بصورت بداهه با کلمه‌ای که از قبل از سوی داوران انتخاب شده و در گوی شیشه‌ای قرار گرفته بود و از طریق قرعه‌کشی مشخص می‌شد، انجام دهند.

در نهایت پس از رقابت تنگاتنگی که بین شرکت‌کنندگان صورت گرفت، «بتول ناصری» از استان قم، «مرضیه جوادی» از استان فارس و «سکینه هزاری» از استان تهران به ترتیب حایز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

با توجه به این که یکی از اهداف این برنامه، پاسداشت لهجه‌ی دری افغانستان بود، به «یاسر نگاه» به عنوان فردی که به مرحله‌ی دوم فینال این مسابقات راه یافته و از لهجه‌ی دری استفاده کرده بود، لوح تقدیر و تندیس افتخار اهدا شد.

گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی

همچنین نصیر احمد نور، سفیر افغانستان در ایران در این مراسم گفت: امروز در دنیا نسل نوی فرزندان افغانستان صاحب نام و نشان هستند و همه از استعداد و لیاقت آنها صحبت می‌کنند و اگر فرصت‌هایی در اختیار دختران و پسران این کشور قرار گیرد، از آن فرصت‌ها استفاده‌ی شایانی می‌کنند.

وی گفت: بنده افتخار این را داشته‌ام که در طول ماموریت خود در کشور برادر جمهوری اسلامی ایران چند باری همراه رییس‌جمهور افغانستان و یا دیگر مقامات ملاقاتی با رهبر معظم انقلاب ایران داشته باشم. در هر ملاقات بدون استثنا ایشان استعدادهای مردم افغانستان، نسل جوان و گذشته افغانستان و مشاهیر مشترک دو کشور را ستایش کرده‌اند.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران تاکید کرد: امروز در این مسابقه نمونه­‌ای از این استعدادها را دیدیم که سخنرانی بداهه در مورد موضوعات مختلف کردند.

نصیر احمد نور خاطرنشان کرد: شما دانشجویان از یک شانس بسیار خوبی برخوردار هستید، ویژگی منحصر بفردی که مهاجران در سایر کشورها از آن برخوردار نیستند و آن این است که در کشوری بسر می‌برید که با شما هم فرهنگ، همزبان و هم کیش هستند.

وی اظهار کرد: شما با زبان خود علم و فناوری را فرا می گیرید و این امتیاز بزرگی است.

گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی

حجت‌الاسلام فرهادزاده، مسوول نهاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه رنج در زندگی، گفت: اگر نگاه ما به جهان خلقت نگاه متعالی باشد، رنج نیز لذت‌بخش خواهد بود.

وی با اشاره به این که عشق به هر چیزی هزینه خواهد داشت، گفت: عشق به افغانستان نیز هزینه می‌خواهد که ما این هزینه را می‌دهیم.

گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی

فرزانه معصومیان، یکی از داوران ایرانی و کارشناس این مسابقه گفت: من ۵ سال است در مسابقه سخنرانی تریبون شرکت می‌کنم و معتقدم نظم در برگزاری مسابقه سخنرانی دانشجویان افغانستانی در ایران قابل تقدیر بود.

گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی گزارش کامل مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایران رو دارند افغانستان می کنند. نمی دونم دیگه چه مسئله ای هست کشورشون آرومه و حتی آروم تر از کشور ما و داره به طرف آبادی پیش میره اما یه عده افغانی اصلا قصد ندارند برگردن و البته روز به روز تعدادشون بیشتر میشه. اینطوری بریم جلو قافیه رو باختیم و ایران نابود نابود خواهد شد. معنا نداره ما این اندازه مهاجر که چه عرض کنم صاحب خونه افغانی داشته باشیم ما شدیم مستاجر!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا