خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقادی به قرائتی | «حاج آقا دوربینی!»

به گزارش انصاف نیوز، «امید حسینی»، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «حاج آقا دوربینی!» نوشت:

پنج شش سال پیش، شب نیمه‌ی شعبان، مکه‌ی مکرمه، مراسمی برای زوار ایرانی برگزار شد که سخنران آن مراسم آقای قرائتی بودند. چنان شبی، چنان مکانی و چنان سخنران محبوبی؛ ترکیب واقعا جالبی بود. جلسه با شوخی‌ها و تمثیلات شیرین آقای قرائتی شروع شد تا اینکه همان اوایل سخنرانی، ایشان به مردی اشاره کردند و با لحن بسیار تندی گفتند: “آقا با شمام! یا ذکر بگو یا گوش کن!” بعد هم به تقلید از آن مرد، با صورت و دهان و زبانش، اداهایی درآورد که باعث خنده دیگران شد.

اولش فکر کردیم که همه‌ی اینها شوخی حاج‌آقا هست، اما خیلی زود متوجه شدیم که ظاهرا آقایی آن جلو نشسته که همزمان با گوش دادن به سخنرانی، تسبیح هم در دست دارد و زیرلب ذکری می‌گوید. خلاصه آبروی آن بنده خدا رفت و ادامه‌ی سخنرانی.

چند دقیقه بعد آقای قرائتی دوباره به همان مرد نگاه کرد و با لحن کاملا آرامی گفت: “آقا من وجدانم ناراحته. خیلی تند برخورد کردم. چشمم که به شما میوفته ناراحت میشم. منو ببخشید. همینجا معذرت میخوام و راضی باش و حلالم کن”

آن لحظه این عذرخواهیِ علنی خیلی خوب بود و تاثیر مثبتی در حاضران داشت. درحقیقت این عذرخواهی، تلخی آن برخورد تند را تا حدود زیادی از بین برد.

حالا کلیپی پخش شده از برخورد بد آقای قرائتی با آقای دوربینی معروف در یک برنامه زنده تلویزیونی. (او را صرفا بخاطر حضور در مراسم، با لحن بدی از مجلس بیرون می‌کند!) هر توضیحی که برای این رفتارها بیاوریم (اینکه حضور چنین آدمهایی باعث عدم تمرکز و حواس‌پرتی سخنران می‌شود) اما بازهم نمی‌توان رفتار بد قرائتی را توجیه کرد.

ایشان از سالها پیش تاکنون درس اخلاق و قرآن به مردم داده‌اند و همچنان جزو معدود روحانیون محبوب هستند. کاش بخاطر جبران اشتباه و آموزش تمسک عملی به قرآن و یا لااقل حفظ آن محبوبیت، این‌بار هم شهامت عذرخواهی داشته باشند. مخصوصا حالا که این کلیپ به برکت تلگرام جزو کلیپ‌های پربیننده است. شاید پربیننده‌تر از برنامه‌ی تلویزیونی درس‌هایی از قرآن!

واکنش آقای قرائتی به آقای دوربینی: پاشو برو بیرون [+فیلم]

آقای قرائتی! از آقای دوربینی عذرخواهی کنید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. واقعا جای تاسف داره که سالها ,زمان صدا و سیما و وقت مردم توسط امثال قرائتی […] تلف شد. اون بنده خداهایی رو بگو که از حرفای این اقا یادداشت هم برمیداشتن. ضمنا اصلا روحانی محبوبی نیست صدا وسیما هر 8 ساعت یکبار مثل انتی بیوتیک به اجبار به خورد مردم میداد.

    10
    3
  2. اخلاق حاج آقا قرائتی بر خلاف ظواهر خیلی تنده ، بی احترامی به مخاطب هم در رفتار ایشدن به کرات مشاهده شده، به عنوان نمونه : ایشدن سالی دوازده بار به مکه مکرمه مشرف میشن، من توفقیق اجباری داشتم که سه الی چهار بار در سالهای گذشته با ایشون هم سفر و یا هم کاروان باشم ۰ سال ۷۶ که بعنوان روحانی کاروان همراه ما – قضات استان تهران و قم – بودند۰ در اولین شب اقامت در مکه برای حجاج در لابی هتل سخنرانی کردند ، ابتدائاً ما را چنین مورد خطاب و عتاب قرار دادند که : خیال نکنید چیزی میفهمید ! به مدارک تحصیلی خود هم ننازید ! دیپلم و ليسانس به اندازه بند كفش و بند شو … ! ارزش ندارد !

    11
    2
  3. فقط میتونم بگم آقای قرائتی از نصایحی که به مردم می‌ گفت، کاش کمی رو هم به خودش می گفت . حیف زمانی که ملت پای حرف های ایشان چه حضوری و چه پای تلویزیون نشستند. واقعا حیف. خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر بگرداند و ما را لحظه ای به خودمان وا مگذارد. غرور و خودبزرگ بینی می‌شود همین برخورد زننده که تا ابد یادگار می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا