خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رسایی: ایران و کره شمالی نمی‌توانند به هدفی واحد فکر کنند

«حمید رسایی» نماینده‌ی اصولگرای سابق مجلس در واکنش به خبر دعوت معاون پارلمانی کره شمالی از ایران برای مقابله با آمریکا گفت: ایران و کره شمالی نمی‌توانند در مناسبات بین‌المللی به یک هدف و نظر واحد فکر کنند.

آقای رسایی در پاسخ به خبرنگار انصاف نیوز در این باره گفت: کره شمالی کشوری است که براساس تفکر کمونیستی پایه‌گذاری شده است و بر این اساس خود را اداره می‌کند و مردم هیچ نقشی در نظام کره شمالی ندارند؛ بر همین اساس هم حاکمان این کشور نمی‌توانند برآیند نظر مردم این کشور باشند.

وی ادامه داد: از این جهت یک تفاوت عمده و اساسی میان ایران و کره شمالی وجود دارد. نوع نگاه آنها به مناسبات دنیا هم با نگاه جمهوری اسلامی به مناسبات دنیا متفاوت است؛ کره شمالی، سلاح هسته‌ای را یک اهرم بازدارنده و یکی از مولفه‌های قدرت می‌داند، این درحالی است که جمهوری اسلامی، سلاح هسته‌ای را یک عامل بازدارنده و یکی از شاخص‌های قدرت نمی‌داند؛ بلکه برخلاف کره شمالی، وابستگی نظام جمهوری اسلامی به مردم، یکی از عوامل قدرت و عامل اصلی بازدارنده است.

رسایی در آخر گفت: وقتی دو کشور، فقط در دو نکته‌ی محوری، چنین تفاوت عمده‌ای دارند، نمی‌توانند در مناسبات بین‌المللی به یک هدف و نظر واحد دست یابند. بنابراین طبیعی است که جمهوری اسلامی همان‌طور که در مناسبات بین‌المللی با کشورهای دیگر سعی می‌کند حقوق ملتش و رسالت انقلابی خود را انجام دهد، کره شمالی هم یک گزینه است مثل گزینه‌های دیگر که در چارچوب سازمان‌ها و ساز و کارهای بین المللی باید از آن استفاده کرد نه این‌که کره شمالی برای ما یک کارویژه‌ی خاصی باشد و با این آمادگی آنها اتفاق خاصی افتاده باشد؛ به‌دلیل تفاوت‌هایی که بین جمهوری اسلامی و کره‌ی شمالی وجود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چرا چرا چرا، ميتوانند حاجي، ميتوانند! در هدف “دشمني با آمريکاي جهانخوار” ميتوانند مشترک باشند و همکاري هاي خوبي بين هم داشته باشند. پس ميتوانند.

    9
    5
  2. اگه ایران دنبال بازدارندگی سلاح اتمی نبوده،پس دلیل آنهمه هزینه برای انرژی هسته ای چه بوده؟ یعنی فقط برای لجبازی وباصطلاح آمریکاستیزی بودکه تمام امورات کشورراتعطیل کرده وبه این آشفتگی رسانده اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا