خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تنش معترضان تخریب بوستان پنجم پاسداران و پلیس

در پی تجمع شبانه‌ی اهالی خیابان پاسداران در بوستان پنجم در اعتراض تخریب و برج سازی در این پارک، چندین پلیس در این مکان استقرار یافتند و تنش مختصری میان آنها به وجود آمد.

به گزارش انصاف نیوز، براساس عکس‌های ارسال شده توسط اهالی محل و حاضرین، پس از چندین شب تجمع در اعتراض به ساخت و ساز شبانه در محل پارکی تخریب شده که به قیمتی نازل به یکی از پیمانکاران شهرداری فروخته شده بود، این بار پلیس برای کنترل تجمع کنندگان در این محل حضور یافت. تجمع کنندگان از مسدود شدن کوچه‌ی منتهی به پارک توسط ایست بازرسی پلیس و تنشی مختصر خبر می‌دهند.

پیش از این حدود ۴۰ نفر از ساکنان این منطقه‌ی پاسداران در این تجمع اعتراضی شرکت کرده‌ و مدعی شده‌اند: مالک این برج که قرار است در پی تخریب بوستان پنجم ساخته شود، از پیمانکاران شهرداری در احداث اتوبان امام‌علی(ع) و صیاد شیرازی بوده که در ازای مطالباتش، زمین این بوستان متری دو میلیون تومان با قیمتی بسیار نازل‌تر نسبت به قیمت منطقه به او اعطا شده است!

به گفته‌ی اهالی، قیمت زمین در منطقه‌ی بوستان پنجم پاسداران حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان تخمین زده می‌شود و سال ۹۲، این پارک واقع در منطقه ۴ شهرداری تهران ناحیه ۳ به وسعت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع به قیمت ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت دو برج ۱۵ طبقه به پیمانکار فروخته شده و پیمانکار تمام درخت‌های قدیمی ۱۰۰ تا ۲۰۰ ساله‌ی این پارک را نابود کرده است تا زمینه را برای ساخت و ساز آماده کند و اگر این دو برج ۱۵ طبقه در این کوچه‌ی شش متری ساخته شود، تمام ساختمان‌های اطراف نشست می‌کند و به این ترتیب با افزوده شدن ۳۰۰ واحد مسکونی دیگر به منطقه، دیگر حتی جای نفس کشیدن هم نیست.

معترضان در تجمع شورای شهر در این باره گفته بودند: یکسال پیش، از زمانی که متوجه این اقدام شده‌اند، بارها برای متوقف شدن تخریب بوستان و اجرای پروژه به شهرداری منطقه و مراجع بالاتر و حتی دیوان عدالت اداری مراجعه کرده‌اند، اما تا کنون پیگیری‌ها به نتیجه‌ای نرسیده و با وجود این که همسایگان اطراف این پروژه مدعی هستند اجازه‌ی قانونی این گودبرداری را به مالک نداده‌اند، گودبرداری برج تا حدی پیش رفته است.

این درحالیست که پیش از این تجمع‌کنندگان عنوان کرده‌ بودند که با وجود اجرای حکم پلمپ از سوی ضابط دیوان عدالت اداری همچنان فعالیت ساخت و ساز در این پروژه که متراژ زمین آن ۴هزار مترمربع اعلام شده، ادامه دارد و لحظه‌ای متوقف نشده است! و شهردار منطقه ۴ نیز تا کنون پاسخ درستی در این باره نداده و تنها اعلام کرده که زمین فروخته شده است، در حالی که بر اساس طرح تفصیلی کاربری این زمین، خدماتی است که یا باید به فضای سبز یا آتش‌نشانی اختصاص یابد.

پیش از این زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران به انصاف نیوز گفته بود: پیگیری‌هایی را در این زمینه انجام داده است، اما به گفته معترضان، این پیگیری‌ها هنوز به جایی نرسیده است و اکنون آنها با در دست داشتن مستندات کامل و نامه‌نگاری‌های متعدد با مسوولان و سازمان‌های مرتبط، تنها خواستار ملاقات حضوری با اعضای شورای شهر هستند.

تنش معترضان تخریب بوستان پنجم پاسداران و پلیس

تنش معترضان تخریب بوستان پنجم پاسداران و پلیس

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. راست گفته اند که ، پول داشته باشی میتوانی روی سبیل شاه هم نقاره بزنی (در آن روزگار شاه سبیل داشته) !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا