خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مزخرف‌های گرامی! بالا بروید!

«سید عماد موسوی» شاعر و سردبیر دوهفته نامه «صبحدم» در یادداشتی ارسالی برای انصاف نیوز درباره کانال تلگرامی «مزخرفگرام» نوشت: کانالی به نام مرخرفگرام مدت‌ها پیش با نوشتن هجو و هزل بر اشعار شاعران معاصر، توانست اسم و رسمی به هم بزند و تعدادی فالوور فیک و غیرفیک به دست بیاورد.

ماجرا چندان اهمیتی نداشت و حتی وقتی دوستان ادمین این کانال نقیضه‌ای بر یکی از رباعی‌های من نوشتند و دوستانم برایم فرستادند، جز خنده پاسخی نداشتم!

اما گذشت تا این‌که سایت انصاف‌نیوز مصاحبه‌ای تلگرامی با ادمین اصلی این سایت انجام داد؛ بعد از انجام این مصاحبه، آقای “میم”، ادمین اصلی این پیج، انگار که ستمی در حقش روا داشته شده باشد، چندین و چند بار به صورت مستقیم به مصاحبه کننده و غیر مستقیم به بنده توهین‌هایی کرد و چیزهایی گفت که روا نبود! البته این حد از فرومایگی چیز تازه‌ای نبود و از آن‌جایی که این ادمین تازه‌کار و رفقای فرومایه‌ترش را می‌شناسم، تعجب نکردم!

اما آقای میم عزیز! شاگرد ساعد باقری! رفیق حسین جنتی! باید خدمتت عرض کنم که هیچ توطئه‌ای پشت آن مصاحبه نبود و اگر بود، حسین جنتی را مقابل تو قرار نمی‌دادم، که از همان اول خودم روبه‌رویت می‌ایستادم! چه بسا من نه با حسین جنتی رفاقتی دارم و نه از شعر و اداهایش خوشم می‌آید؛ اگر یادت باشد، در جلسه‌ای هم که در طبقه‌ی هجدهم آن برج در پونک برگزار شد، نه من و نه هیچ‌کدام از رفقایم، دستمال به دست نداشتیم و هندوانه زیر بغل کسی نمی‌گذاشتیم؛ بادبادک کسی هم نبودیم تا باد فلان استاد زیرمان بیفتد و بالا برویم!

گفته بودی شاگردی ساعد باقری، بهتر از استادی بعضی‌هاست و البته پر بیراه هم نمی‌گویی! شاگردی ساعد باقری، آدم را بدون این‌که سواد و سابقه‌ی ادبی چندانی داشته باشد، به همین بیدرکجایی می‌رساند که تو رسیده‌ای و البته واضح است که این سفره‌ی رنگین هزل را چه کسی گشوده و چه کسانی از آن لقمه برمی‌دارند!

از صدقه‌ی سر همین شاگردی‌ها و رفاقت‌هاست که امروز حیاط خانه‌ی شاعران، کافه‌ی شخصی پسر سهیل محمودی شده است!

بالاخره یکی کافه می‌زند و یکی کانال مزخرفگرام!

به قول خودت نردبانی که گذاشته‌اید، پله‌ی ترقی خیلی‌ها از جمله حسین جنتی شد اما متاسفانه من میلی به بالا رفتن از این نردبان سست ندارم که تنها تحمل سبکی خودتان را دارد! بالا بروید! بالا بروید و با سواد و بضاعت اندکتان، ادبیات را بی‌مایه‌تر از آن‌چه هست بکنید!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا