خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای روحانی با ۱۸میلیون رأی نتوانستید؛ با ۲۴ میلیون چطور؟!

تعدادی از تشکل‌ها و نشریات دانشجویی استان همدان طی بیانیه‌ای خطاب به حسن روحانی به اخبار مطرح شده درباره‌ی معرفی «منصور غلامی»، رییس دانشگاه بوعلی سینا به عنوان گزینه‌ی دولت برای وزارت علوم واکنش نشان دادند.

در بخشی از این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار انصاف نیوز گذاشته شده، آمده است: «تصمیم اتخاذ شده برای معرفی آقای دکتر غلامی به عنوان سُکاندار وزارتخانه علوم تحقیقات وفناوری، موجب بهت و حیرت و نگرانی جمع کثیری از اساتید و دانشجویان شده است. گویا آن امیدی که جوانان و دانشجویان اصلاح‌طلب و تحول خواه به شما به جهت شعارهایتان بسته بودند با این انتخاب نادرست برای وزارتی که مستقیما با سرنوشت و زندگی خیل عظیمی از دانشجویان مرتبط است، در حال نابود شدن است».

در ادامه متن کامل این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سمیعا علیما

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

حضرت حجة‌الاسلام و المسلمین، جناب آقای دکتر حسن روحانی

با سلام و احترام

نیک مستحضرید پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بارقه‌های امید به واسطه تدبیر مرحوم آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی و حضور و اعتماد ملت بزرگ ایران به اهداف و شعارهای دولت تدبیر و امید، پدیدار گشت و شوق به بالندگی و تعالی و امید به آینده در جامعه بوجود آمد.

بسیاری از کاستی‌ها و نواقص بویژه در حوزه فعالیت وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ۴ سال گذشته، با سعه‌ی صدر و آگاهی از محدودیت‌ها از سوی اساتید و دانشجویان تحمل گشت تا حداقل پس از استقرار دوره دوم دولت جنابعالی، اصلاحات این حوزه بیش از پیش افزون شود.

در حالی که یکی از شعارهای حضرتعالی مخالفت با بازگشت به گذشته بود، اما اینک حکایت غریبی با این شعارتان در حال رخ دادن است که غرق در گذشته شدن است و حتی بازگشت به گذشته!

تصمیم اتخاذ شده برای معرفی آقای دکتر غلامی به عنوان سُکاندار وزارتخانه علوم تحقیقات وفناوری، موجب بهت و حیرت و نگرانی جمع کثیری از اساتید و دانشجویان شده است. گویا آن امیدی که جوانان و دانشجویان اصلاح طلب و تحول خواه به شما به جهت شعارهایتان بسته بودند با این انتخاب نادرست برای وزارتی که مستقیما با سرنوشت و زندگی خیل عظیمی از دانشجویان مرتبط است، در حال نابود شدن است.

با اندکی تفحص در کارنامه و عملکرد دکتر غلامی در سال‌های اخیر براحتی می‌توان دریافت که مناسبترین تصمیم برای ایشان، مؤاخذه‌ای جدی در رابطه با  لطمات وارد شده بر پیکره نحیف آموزش عالی استان همدان  و جنبش دانشجویی است. دلایل تنزل رتبه و جایگاه علمی دانشگاه بوعلی سینا نتیجه مدیریت آقای دکتر غلامی است که با اهداف عالی نظام و دولت تدبیر و امید همخوانی ندارد و جای بسی نگرانی است که این سبک مدیریت در جایگاه وزارتخانه به چه اندازه جایگاه علمی ایران را در دنیا تنزل خواهد داد.

ممانعت از فعالیت‌های سیاسی فرهنگی دانشجویان تحول خواه که ثمره‌ای جز سرخوردگی و انزواطلبی دانشجویان در سطح استان را نداشت، نتیجه دیگری از مدیریت ایشان است.

سال ۹۲ و پس از حوادث سال ۸۸ و استقرار چندین ساله فضای سنگین امنیتی و حکمرانی بی‌چون و چرای نهادهای امنیتی خارج از دانشگاهی، درون دانشگاه بوعلی سینا، انتظار می‌رفت تا با روی کار آمدن دکتر غلامی شرایطی متناسب با شعارهای دولت تدبیر و امید در فضای دانشگاه حاکم شود، اما افسوس که شاهد اخراج، محرومیت و بازداشت‌های گسترده دانشجویان تحول خواه و حامی دولت که عاری از هرگونه وجاهت قانونی بوده است، بودیم که نتیجه همکاری مستقیم و تسلیم بودن محض این مدیر محترم با نهادهای امنیتی بود که سبب ایجاد فضایی نا آرام  و متشنج در دانشگاه بوعلی سینا شد. حال با تصدی وزارت این فضا در سطح کشور نیز گسترش خواهد یافت که بی‌شک موجب افزایش نارضایتی دانشجویان در سطح کشور خواهد شد که شاید شاهد داستان تکراری عبور از رییس‌جمهور شویم.

جناب آقای دکتر روحانی، بغض و اشک و ناله و مظلومیت‌های دوستان دانشجویمان را که مسببش مدیریت دکتر غلامی بود، فراموش نمی‌کنیم و به مصداق امر خداوند تبارک و تعالی که بلند شدن صدا را جز برای احقاق حق و مقابله به ظلم، جایز نمی‌داند، بدینوسیله فریاد اعتراض خود را تا به نتیجه رساندن این خواست منطقی ادامه خواهیم داد و از شما به عنوان مرجع رسیدگی و تصمیم‌گیری درباره‌ی این امر مهم می‌خواهیم تا در برابر این تحمیل جاهلانه ایستادگی کرده و عرصه دانشگاه‌ها را با انتخابی معقول و مقبول، به سمت پویایی و نشاط سوق دهید. اجابت درخواست‌های دانشجویان را با ۱۸ میلیون رأی نتوانستید آیا با ۲۴ میلیون رأی هم باز نمی‌توانید؟!

از درگاه حضرت باری تعالی، خواهان توفیق و حسن عاقبت برای همه کارگزاران نظام اسلامی هستیم.

والسلام علی من یخدم الحق لذات الحق

انجمن اسلامی تحول خواه دانشگاه صنعتی همدان

تشکل دانشجویی فرهنگ سیاست دانشگاه ملایر

انجمن اسلامی ترقی خواه دانشگاه علوم پزشکی همدان

نشریه خرداد دانشگاه بوعلی سینا همدان

نشریه امروز دانشگاه بوعلی سینا همدان

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. سید اصلاحات ما، آبرو گرو گذاشت و خیل علاقمندان را به حضور در پای صندوق رای دعوت کرد و تَکرارِدوباره روحانی، دوباره اسلام و دوباره ایران با عمق بیشتری، طنین انداز برگه های رأی شد.
    حالا! شیخ حسن نیز از آبروی خود بگذرد و مثل واکنش سریع به ترامپ، در مورد ابلاغ محدودیت ها، در مورد خاتمی عزیز و محصورین به میدان آمده و وفای به عهد کند، که وفای به عهد در دین ما بس عظیم و ستودنی است.

  2. روحانی بعد از فوت هاشمی رفسنجانی ، شد همان روحانی که بود . در دور اول به اتکای هاشمی خود را چنان نشان داد که نبود ، متکا را کشیدند ، روحانی شد روحانی مقبول سالهای سال !

    1. جناب ناظر، همه که ابرمرد نميشوند که مردانه بر سر حرف خود بايستند و عليرغم عقب ماندن حاميانشان از آنها، خودشان حاضر به عقب نشيني نشوند! اين مدعيان حتي، کاريکاتوري از آنها نخواهند شد.

  3. دوستان گرامی به عنوان یک دانشجوی زمان خاتمی که اواخرش از سکوت هشت ساله ی خاتمی به فغان اومده بودیم و یک بار هم ایشون صدایی به انتقاد علیه کسانی (نهادهایی) که علیه نظر مردم فعالیت می کردند بلند نکردند میگم انتخابات 84 یادتون بیاد و اعتراضات آقایان کروبی و هاشمی همچنین انتخابات 94 و 96 رو تندروهای اوج گرفته و مهاجم فعلی که اصلا با زمان خاتمی قابل مقایسه نیستند و افرادی که عملا هر روز و هر زمان علیه روحانی وارد عمل شدند حتی زمان انتخابات که باز هم زمان خاتمی اینقدر واضح و آشکار علیه خاتمی هجمه نکردند … بله حتما آقای خاتمی موثرترین فرد سیاسی امروز ایرانه اما نمی دونم فضای انتخابات 96 و شدت تخریبها و پشتیبانی های آشکار افراد علیه روحانی رو یادتونه ؟ آیا باز هم حمایت خاتمی می تونست در حد 24 میلیون رای موثر باشه ؟ آیا تغییر تاکتیک و صراحت روحانی در کمپین انتخابات نبود که شور جدیدی وارد انتخابات کرد و رقبا رو عقب برد و طیف وسیع تری از مردم رو به رو کردن به انتخابات ترغیب کرد و بعدش اینکه از اسفند 95 تا مرداد 96 روحانی به تنهایی زیر بار حملات کلامی و در نهایت فیزیکی و توهینهای شگفت انگیز افراد مختلف مقاومت کرد ولی یک نفر هم از اصلاح طلبان شاخص جرات دفاع از روحانی رو نداشتند و با کمال تعجب با دمیدن به اصطلاح مطالبه گری و منت گذاشتن بابت رایی که روحانی آورده بود و ناامید کردن رای دهندگان به روحانی از او عملا جایگاه او رو تضعیف کردن در حالیکه اگر یک تجمع از میلیونها رای دعهنده به روحانی ترتیب می دادند می تونست کل وضعیت رو دگرگون کنه ولی عملا هیچ کاری در حمایت انجام ندادند ولی بعدش و حالا به اشتباه او رو سازشکار و سوء استفاده گر از مردم معرفی می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا