خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناظم دباغ: سلیمانی صادقانه با کردها برخورد کرد

نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران گفت: رهبران کرد این آمادگی را دارند که از طریق مذاکره بین اربیل و بغداد مسایل و مشکلات به وجود آمده بین دو طرف را حل کنند.

ناظم دباغ، در گفت‌وگو با ایسنا در مورد انتشار برخی از اخبار مبنی بر افزایش فشارها بر مسعود بارزانی جهت استعفا از ریاست اقلیم کردستان و همچنین آخرین تحولات در مورد انجام مذاکرات بین اربیل و بغداد خاطرنشان کرد: در همان موقع که بحث برگزاری رفراندوم در کردستان مطرح بود، با وجود این‌که برخی از اقوام کرد در آن منطقه و همچنین کشورهای همسایه با برگزاری رفراندوم موافق نبودند ولی آقای بارزانی تصمیم بر این موضوع داشتند و متاسفانه به برخی از نصایح و مشورت‌ها در این زمینه گوش ندادند.

وی با بیان این‌که با توجه به تحولات کنونی اکنون رهبران کرد این آمادگی را دارند که از راه مذاکره و گفت‌وگو این مسائل و مشکلات را حل کنند، در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر این‌که در اوایل هفته جاری آقای قاسم سلیمانی برای وساطت بین اربیل و بغداد به اقلیم کردستان سفر کرده است، گفت: آقای سلیمانی کسی است که در طول این سال‌ها واقعا صادقانه با کردهای عراق برخورد کرده است و آخرین بار نیز در مورد برگزاری رفراندوم در منطقه اقلیم هشدارهایی را داده بودند.

دباغ افزود: به نظر می‌رسد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال این است که بر اساس قانون اساسی عراق مسائل موجود بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق را حل و فصل کند و ما اقدامات ایران در این زمینه را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در تهران هم‌چنین در مورد آخرین وضعیت این حزب بعد از فوت جلال طالبانی و انتخاب دبیرکل جدید آن گفت: در حال حاضر در مورد بحث دبیرکل موضوع خاصی مطرح نشده است و طبق قانون اتحادیه در صورت فوت و یا استعفای دبیرکل، معاون اول تمام اختیارات را بر عهده می‌گیرد و تا آنجا که اطلاع دارم دو ماه فرصت زمانی وجود دارد که دبیرکل جدید انتخاب شود.

دباغ در مورد تحولات اخیر در کرکوک تصریح کرد: نیروهای دولت مرکزی عراق و پیشمرگ‌های کرد موافقت کردند که به شرایط ماده 140 که دو طرف در مورد مناطق تحت نفوذشان توافق کرده بودند، بازگردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا