خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرونده بوستان پنجم پاسداران سریعتر رسیدگی شود

عضو شورای شهر تهران در ارتباط  با حضور ماموران پلیس در بوستان پنجم پاسداران و تنش بوجود آمده با معترضان به تخریب و ساخت و ساز در این بوستان، گفت: من در تمام این مدت نگران بودم که چنین اتفاقی بیفتد و همین‌جا  از مراجع ذیصلاح قضایی درخواست می‌کنم که تکلیف نهایی را زودتر مشخص کنند که اگر سوءتفاهمی هم برای مردم وجود دارد، نظر نهایی قاضی در این زمینه فصل‌الخطاب است.

صدای مردم را باید بشنویم

«زهرا نژادبهرام» در گفت‌وگو با انصاف نیوز با تأکید بر این که «شنیدن صدای حرف مردم، برای این که تا جایی که بتوانیم به خواسته‌هایشان رسیدگی کنیم، ضروری است»، اظهار کرد: به هر دلیلی اگر امکان این نیست که به خواسته‌های شهروندان رسیدگی شود، حداقل وظیفه ما این است که مردم را با روش‌های مختلف اقناع کنیم.

پیگیری‌هایمان تا کنون بی‌پاسخ مانده است

وی افزود: بارها از مسوولان شهرداری منطقه‌ سه درخواست کردم که با مردم پای گفت‌وگو بنشینند. هفته گذشته هم که مقابل شورای شهر تجمع کرده بودند، با نمایندگانشان صحبت و رییس دفتر آقای شهردار را هم خبر کردیم که قرار شد پیگیری کنند و نتیجه را اعلام کنند؛ هرچند چندبار هم ما پیگیری کردیم و تا کنون پاسخی نگرفته‌ایم.

نژادبهرام گفت: اتفاقی که افتاده نه مطلوب ماست و نه مطلوب شهرداری، من یقین دارم آقای نجفی تمایلی به بروز چنین اتفاقاتی ندارد و حتی رویکرد نیرو انتظامی هم این نیست، بنا براین باید یک راهکار میانی برای این قضیه پیدا شود، چون درحال حاضر از نظر قانونی همه‌ی موارد را بررسی کردیم.

قیمت زمین فروخته شده نازل نبوده است

این عضو شورای پنجم شهر تهران با تأیید این که «مدارک مربوط به این مالک، مستند و اقدامات صورت گرفته قانونی بوده است»، افزود: معترضان می‌گویند قیمت کارشناسی فروش زمین ضعیف بوده است که این موضوع را دادگاه باید بررسی کند و معتقدیم قیمت زمین فروخته شده نازل نبوده است. فاصله‌ی زمانی بین قیمت‌گذاری تا زمان واگذاری چهارماه بوده است و کارشناس رسمی دادگستری هم این مسأله را تایید می‌کند؛ هرچند دوستان ما می‌گویند واگذاری اشکال داشته است که ما می‌گوییم اشکال نداشته و باید روند قانونی‌اش را طی کند.

نژادبهرام درباره‌ی پیشینه این اعتراضات به انصاف نیوز گفت: مردم به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و دیوان دستور توقف ساخت و ساز را صادر کرد. مالک بعد از این موضوع شکایت و دوباره دیوان دستور توقف ساخت و ساز را لغو کرد و به مالک اجازه داد که کار ساخت و ساز را از سر بگیرد تا به نوبت پرونده رسیدگی شود و به همین دلیل درخواست می‌کنیم دیوان این پرونده را خارج از نوبت بررسی کند تا مشکلات و سوءتفاهم‌های بیشتری بین مالک و مردم و پلیس ایجاد نشود.

حتی 5 متر فضای سبز هم باید حفظ شود

وی درباره‌ی قدمت درختان بوستان پنجم پاسداران نیز با بیان این که «درختان این پارک 200 تا 300 ساله نبوده‌اند»، اظهار کرد: مالک این زمین یکی از وابستگان به رژیم سابق بود که ابتدای انقلاب فرار می‌کند و این زمین به یک ملک رها شده تبدیل می‌شود و در ادامه، در این زمین درخت می‌کارند و چند آبنما و نیمکت می‌گذارند و تبدیل به پارک می‌شود.

این عضو شورا ادامه داد: اگر راجع به سابقه‌ی این زمین مطالعه شود، شاید کمتر سوءتفاهم پیش می‌آمد. این ملک متعلق به شهرداری است و شهرداری در ازای بدهی که به پیمانکار داشته، ملکش را واگذار کرده است، اما چون رویکرد شورای جدید حفظ محیط زیست و فضای سبز و باغات حتی به اندازه 5 متر است، اگر ما بودیم هیچ‌وقت اجازه نمی‌دادیم  این پارک تخریب شود و از این نظر اقدام شهرداری اشتباه بوده است.

شهرداری برای پرداخت بدهی‌هایش باید از جای دیگری هزینه می‌کرد

وی با تأکید بر این که «شهرداری باید برای پرداخت بدهی‌هایش از جای دیگری هزینه می‌کرد، نه این که پارک را تخریب کند»، گفت: ما بدنبال این هستیم که فضای سبزی جایگزین این پارک پیدا شود و شهرداری باید یک فضای سبز متناسب در مکان‌های پیرامون آنجا ایجاد کند که مردم احساس بهتری داشته باشند.

نژادبهرام همچنین در واکنش به نگرانی ساکنان منطقه نسبت به ریزش ساختمان‌های اطراف بدلیل گودبرداری، عنوان کرد: ساخت و ساز نیاز به مهندس ناظر دارد. مهندسان ناظر زیرمجموعه شهرداری هستند و آنها باید نظارت کافی داشته باشند که به ساختمان‌های کناری آسیبی وارد نشود.

تمام مسیر مالک قانونی بوده است

وی در عین حال گفت: باید بپذیریم که مالک هم حق مالکیت دارد و جرم نکرده است که بزرگراه صدر و اتوبان امام‍‌علی را ساخته؛ ضمن این که مسیری که او رفته و پروانه و جوازش قانونی بوده است و در این میان تنها کاری که می‌توان کرد اینست که این پرونده زودتر رسیدگی و درصورتی که تخلفی صورت گرفته برخورد شود.

تنش معترضان تخریب بوستان پنجم پاسداران و پلیس

 

ساخت و ساز بوستان پنجم پاسداران بطور جدی پیگیری می‌شود

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خانم‌نژاد بهرام گویا اصلا مطالعه ای در این پرونده نداشته!اولا ملک‌در منطقه ۴ شهرداری واقع شده نه منطقه ۳!! دوما مهندسین ناظر زیر نظر سازمان نظام مهندسی هستند و‌ نه شهرداری و مهندس ناظر این پروژه به دروغ گزارش‌کرده کار گودبرداری این زمین به اتمام‌رسیده در صورتی که تازه بعد از درگیری مردم و‌پلیس این کار‌آغاز شده است ، خواهش میکنیم‌با اعزام‌ خبرنگار این مسایل را شفاف کنید تا هم خانم نژاد بهرام و‌هم بقیه مسئولین نسبت به این زمین خواری آگاه شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا