خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون جوان احمدی نژاد: سیل بی تدبیری کشور را گرفته

معاون جوان دولت احمدی نژاد گفت: سیل بی‌تدبیری کشور را بحران زده کرده است. کسانی که نمی‌توانند ساده‌ترین امور مردم را اداره و مدیریت کنند باید بروند چرا که مردم از آنها گلایه دارند و آنها را حذف خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش که یکی از گزینه های احتمالی کاندیداتوری انتخابات ریایت جمهوری است دیروز در جمع دانشجویان دانشگاه اراک گفت:  نام اراک از دیرباز با صنعت کشور عجین شده و پیوند خورده است و ماشین سازی اراک از مشهورترین نمادهای صنعتی کشور است که در این شهر قرار دارد. شرکت آلومینیوم نماد تولید ملی و خودکفایی است و استان مرکزی مهد و زادگاه بزرگانی همچون امام خمینی رهبر کبیر انقلاب و آیت الله اراکی، میرزا تقی خان امیرکبیر و مشاهیری همچون پروفسور حسابی، دکتر قریب و چریک فداکاری همچون شهید دکتر مصطفی چمران است که موجب مباهات استان مرکزی شده است

– خوشحالم که در شهری حضور دارم که دارای مشاهیر و نخبگان زیادی می باشد که سرآمد آنها امام راحل عظیم الشان است. یاد و خاطره شهدای مدافع حرم استان شهید اسداله قربانی،شهید محمد براتی، شهید محمد محسنی و شهید هاشم شریفی و آتش نشان شهید رضا نظری را هم گرامی می داریم که در حادثه پلاسکو تهران جان خود را فدا کرد.

– اینجا مکانی است که کاملا با تحولات صنعتی ارتباط مستقیم دارد پس نشان از آن دارد که اینجا یک مرکز استراتژیک برای کشورمان است.

– یکی از مهمترین مسائل امروز کشور با وجود دانشجویان نخبه مساله‌  پیوند علم و صنعت، دانشگاه و صنعت، مراکز تحقیقی و صنعت است و ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از حلقه‌های تولید علم در کشور است.

بذرپاش با اشاره به موضوع سرریزهای دانشی گفت: کلید موفقیت صنعت کشور این است که حاکمیت به عنوان مصرف کننده اصلی تولیدات های تک در بعد نظامی چرخه صنعت را به راه بیندازد و سپس با دست یابی به محصولات جدیدتر، محصولات پیشین را در زنجیره صنعتی کشور تا حلقه نهایی تجاری سازی به جریان بیندازد. ما در این زمینه تجارب در قوای دفاعی و نظامی فعلیمان داریم که اگر آن در حوزه های دیگر جدی بگیریم کلید تحول صنعت کشور است.

– آنها که انتقاد می کنند که چرا ما در حوزه دفاعی و نظامی سرمایه گذاری های حرفه‌ای داریم از چنین پیامدهای مطلوب آن برای صنعت کشور و ابعاد عمومی و تجاری آن بی اطلاع هستند و هر چه ما در حوزه نظامی پیشرفت کنیم در ادامه زنجیره صنعت دیگر صنایع تجاری ما نیز پیشرفت خواهند کرد.

بذرپاش با اشاره به سابقه پیشرفت در کشورهای گوناگون گفت: شرکت جنرال موتور شرکتی بود که در جنگ جهانی دوم از یک طرف از طریق شرکت کرایسلر تجهیزات نظامی آمریکا را پشتیبانی می کرد و از طرف دیگر از طریق شرکت اوپل آلمان و متحدانش را پشتیبانی می کرد.

– یکی از راهکارهای برون رفت برای اوضاع آشفته صنعت استفاده از توانمندی‌ها و سرریز فناورانه بخش نظامی در حوزه های غیرنظامی است. راهکار دیگر احیاء زنجیره تامین قطعه سازی در کشور می باشد که می تواند GDP کشور را بیش از سه و نیم درصد افزایش دهد.

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موضوع حوادث اخیر سیاسی در عرصه بین الملل گفت: آمریکا دیگر با “چه زبانی” دشمنی خود را اعلام کند؟ ما تاسیسات هسته‌ای اراک را تعطیل کردیم ؛ در قلب راکتور بتن ریختیم و قلب‌های زیادی را جریحه دار کردیم ولی قلب امریکایی ها نرم شد اما کاخ سفید با منع ورود هموطنان ما گستاخ تر شد. کودک پنج ساله را در آمریکا بازداشت می کنند، دولتمردان ما یک حقوق شهروندی هم برای دولتمردان آمریکا هم بنویسند

بذرپاش که خود سابقه حضور در صنعت را دارد گفت: امروز دولت صنعت را رها کرده و به دلالی می پردازد و صنعتی های دیروز دلالان امروز شده اند.

وی تاکید داشت: با وام های کمرشکن و بهره های غیرمنطقی و از آن طرف صورتهای مالیاتی نجومی نمی توان صنعت قدرتمندی ایجاد کرد. اگر به صنعت برنگردیم دیر یا زود پشیمان خواهیم شد.

عضو هیئت رئیسه سابق مجلس با بیان وضعیت مدیریت صنعت کشور بیان داشت: فضای محیطی و کسب و کار صنعت به هیچ عنوان مساعد نیست و روحیه دلالی بر غالب دست اندرکاران صنعت سایه افکنده است و دلالان صنعتی بهتر است دست از ارز دولتی و نفتی بردارند و خلاقانه به دنبال تولید داخلی باشند.

وی ادامه داد: تا کی میخواهیم با ارز نفتی صنعت را اداره کنیم و اسم آن را تدبیر بنامیم و به آن امید داشته باشیم؟

معاون احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری بیان کرد: سیل بی تدبیری کشور را بحران زده کرد و هر کس که نتواند ساده ترین امور مردم را اداره کند یا باید برود یا مردم او را حذف خواهند کرد. مردمی که گله مند هستند را بیش از این عصبانی نکنید.

وی تاکید کرد: این افتضاحی که در مدیریت بحران کشور به بار آمد در هرکجایی از دنیا بود دولت استعفا می داد.

بذرپاش در ادامه گفت: آنقدر سرگرم مسائل سیاسی هستند که در مدیریت نزولات آسمانی عاجز هستند.

وی تاکید کرد: امروز با هیچ عینکی خوزستان دیده نمی شود و بخش ناچیزی از پول درآمد نفتی خوزستان برای حل مشکلات از جمله گرد و خاک آن کافی است.

بذرپاش در پایان گفت: بی تدبیری در مدیریت کشور ناشی از تحریم ها نیست ناشی از خود محوری و خود متشکری آقایان است. خاک خوزستان و سیل فارس و بوشهر دامان مدیران منفعت گرا و خسته را خواهد گرفت.

وی در پایان ابزار امیدواری کرد که استان مرکزی یکی از استان های بسیار مهم برای پروژه های بزرگ اقتصادی کشور همچنان باقی بماند و کشور با به کارگیری نخبگان اعم از دانشجویان و اساتید پیشرفت کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ياد اون مرد بزرگ گرامي باد که گفت اون که به ما نريده بود، کلاغ کون دريده بود. فقط تو مونده بودي که… وقتي که در مملکت بزرگ و ثروتمندي، کارها و مسئوليت هاي بزرگ را به مردان کوچک و کوتوله بسپارند، نتيجه اش ميشود ايران. افسوس…

  2. اگر تدبیر، یکجا بالا کشیدن 800 میلیارد دلار درامد نفتی کشور و دود کردن صدها میلیارد دلار درامد غیر مستقیم که منطقا در صورت بکار گیری صیح این درامد نفتی بی سابقه طی آن 8 سال کذایی عاید کشور می شد تعریف شود- که ظاهرا طایفه سیاسی که این آقا به تعلق دارند بر این باورند، ایشان خیلی محترمانه و با مماشات و ارفاق در مورد آنچه روحانی و کابینه اش می کنند صحبت کرده !

  3. ظاهرا این آقا را یابو برش داشته! آخه او با چه عقبه و تخصصی انتقاد می کند؟! مدیریت خنده دارش در سایپا و پارس خودرو، قبولی دکتراش، نمایندگی لیستی اش، بورسیه شدنش، معدلش… جناب! شما خودت داری نان این بلبشوی مدیریتی را میخوری آنوقت یه قورت نیمت هم باقی است؟! معترض چی هستی تو؟؟!!!

  4. راست ميگى آقا پسر ! همينكه جامعه اصولگراهاى پر مدعا نتونسته بجز شخص شخيص جنابعالى يك نامزد عاقل و بالغ براى رياست جمهورى دست و پا كنه به غير از بى تدبيرى چه اسمى ميتونه داشته باشه ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا