خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بی خوابی کودکان و نکات تجویز ملاتونین

سلامت نیوز نوشت:

بسیاری از والدین برای کمک به خواب به کودکان خود مکمل ملاتونین می دهند، اما آیا این مکمل بی خطر است؟

در یک نظرسنجی جدید، آکادمی پزشکی خواب آمریکا (AASM) دریافت که 46 درصد از والدین برای کمک به خواب به کودکان زیر 13 سال و حدود 30٪ به نوجوان خود ملاتونین داده اند.

به گفته AASM، با این حال، شواهد کمی وجود دارد که ملاتونین به بی خوابی در کودکان کمک می کند. ملاتونین یک هورمون طبیعی که به تنظیم ساعت داخلی بدن کمک می کند، ممکن است راه حلی ساده به نظر برسد.

با این حال این سازمان به نگرانی های ایمنی مهمی اشاره کرد.

AASM توصیه می کند که والدین باید قبل از دادن ملاتونین یا هر مکملی به کودکان با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنند. نظارت سازمان غذا و داروی ایالات متحده مکمل‌های ملاتونین را در دسته ی داروهای بدون نسخه میداند در بین محصولات و برندها بسیار متفاوت باشد.

در یک مطالعه، محققان دریافتند که ملاتونین از کمتر از یک دوم تا بیش از چهار برابر مقدار ذکر شده در برچسب متغیر است. قرص های جویدنی دارای تنوع ویژه ای بودند. برخی از مکمل ها حتی حاوی مواد شیمیایی دیگری بودند که نیاز به نسخه های پزشکی دارند.

دکتر ادل ریشی، رئیس کمیته ایمنی عمومی AASM گفت: “از آنجایی که بسیاری از مشکلات خواب کودکان را می توان با تغییرات رفتاری برطرف کرد، والدین باید به کودک خود کمک کنند تا قبل از اینکه به ملاتونین روی بیاورد، روال خواب ثابتی داشته باشد و بهداشت خواب خوب را رعایت کند.”

او توصیه کرد: در صورت استفاده از ملاتونین، والدین باید قبل از دادن مکمل به کودک خود با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنند تا از دوز و زمان مناسب اطمینان حاصل کنند.

علاوه بر بحث درباره ملاتونین با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی قبل از پیشنهاد اگر به فرزندتان، ملاتونین خود را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

آکادمی این نکات را برای کمک به خواب خوب فرزندان به والدین داد:

  • یک برنامه خواب ثابت، با زمان خواب و بیداری یکسان در هر روز، از جمله در تعطیلات آخر هفته، حفظ کنید.
  • مدت زمان استفاده از صفحه نمایش را قبل از خواب محدود کنید تا به بدن کودکتان کمک کنید تا برای خواب آماده شود.
  • حداقل 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب، تمام دستگاه ها را از برق جدا کنید.
  • یک روال آرامش بخش شبانه ایجاد کنید که ممکن است شامل حمام یا دوش آب گرم، یادداشت روزانه یا مطالعه باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا