خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شبکه کودک با مخاطب همراه شود نه مخاطب با افکار مدیران»

تهیه‌کننده برنامه «رنگین کمان» با اشاره به عملکرد شبکه کودک گفت: شبکه کودک باید روند فکری خود را با نیاز مخاطب همسو کند نه اینکه مخاطب با افکار مسؤولان شبکه همراه شود.

محسن مناجاتی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که در برنامه‌های کودک چه میزان به روانشناسی کودک و کتاب‌های رده سنی کودک توجه می‌شود، بیان کرد: کودکان به والدین خود نگاه می‌کنند و همان‌گونه که می‌دانیم اغلب والدین در اوقات فراغت خود با فضای مجازی سرگرم هستند و معمولا خواسته‌های کودکان خود را از طریق این فضا پاسخ می‌دهند؛ بنابراین کتاب در سبد خانواده جایی ندارد و تیراژ کتاب‌ها هم بیانگر این واقعیت است.

تهیه‌کننده برنامه «رنگین کمان» درباره اینکه در برنامه کودک عروسک تاثیرگذارتر است یا بازیگران؟ بیان کرد: شخصیت در هر برنامه‌ای تاثیرگذار است؛ این شخصیت می‌تواند عروسک یا بازیگر باشد؛ البته اگر این دو در کنار هم قرار بگیرند و به آن‌ها خوب پرداخته شود، بسیار تاثیرگذار خواهند بود. یک شخصیت (عروسک یا بازیگر) برای اینکه بتواند در برنامه کار خود را به درستی نشان دهد به متن قوی و پردازش درست نیاز دارد که کم‌تر این اتفاق می‌افتد.

مناجاتی درباره اینکه یک برنامه کودک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، گفت: هر برنامه کودکی برای دیده شدن باید کودک‌پسند، دارای موزیک، ریتم تند و آیتم‌های جذاب و کوتاه باشد. موسیقی برای رده سنی کودک باید به گونه‌ای باشد که او سریع با موسیقی ارتباط برقرار کند تا کودک در بی‌سوادی و کم‌سوادی بتواند آن را به خاطر بسپارد و زمزمه زبانش شود. همچنین آیتم‌های برنامه کودک کوتاه و جذاب باشد تا بتواند آن ‌را درک کند.

او با اشاره به عملکرد شبکه‌ کودک در تلویزیون، بیان کرد: شبکه‌ کودک با توجه به نوپا بودن در تلویزیون هنوز نتوانسته‌ است نیاز مخاطب خود را برآورده کند؛ بنابراین شبکه‌های دیگر باید این کمبود را جبران کنند. همچنین شبکه‌های دیگر برای جذب مخاطب با هم رقابت دارند و اگر مخاطب کودک خود را به دلیل وجود شبکه کودک از دست دهند برای آن‌ها سخت خواهد بود و مایلند که برنامه کودک در کنداکتور همه شبکه‌ها باقی بماند.

تهیه‌کننده برنامه «سمت خدا» با ارائه پیشنهادی برای موفقیت شبکه کودک، اظهار کرد: اگر شبکه کودک با کمک مدیران ارشد سازمان برنامه‌های معروف شبکه‌های دیگر را با همان نام تولید و پخش کند، در این شرایط شاید برای مخاطب فرقی نمی‌کند که برنامه محبوبش از چه کانالی پخش شود. شبکه کودک باید روند فکری خود را با نیاز مخاطب همسو کند نه اینکه مخاطب با افکار مسؤولان شبکه همراه شود.

او درباره محتوای برنامه «رنگین کمان» اظهار کرد: ما در برنامه «رنگین کمان» سعی کردیم به شکل مناسب و جذابی در یک آیتم پنج دقیقه‌ای به معرفی کتاب‌هایی در حوزه کودک با موضوعات مختلف و در قالب داستان‌های کوتاه بپردازیم. این آیتم «من یک کتاب خوان هستم» نام دارد که کتاب‌ها توسط دو کودک معرفی و خوانده می‌شود.

تهیه‌کننده برنامه «معرفت» با اشاره به معیارهای جذابیت برنامه «رنگین کمان»، اظهار کرد: برنامه «رنگین کمان» حاصل زحمت جمعی از همکاران است که از گذشته تا به امروز برای دیده شدن برنامه تلاش کرده‌اند. همچنین بی سپاسی است اگر نگوییم برنامه «رنگین کمان» حاصل سال‌ها تجربه خوب جمعی از همکاران هنرمند ماست  در سری جدید «رنگین کمان» سعی کردیم از تجربیات گذشته و همکاران دیگر به گونه‌ای خاص بهره مند شویم و روندی رو به رشد برای آن ایجاد کردیم. سعی کردیم در این سری برنامه از حضور بچه‌ها در اجرا و نقش آفرینی در کلیت برنامه بیشتر استفاده کنیم؛ بنابراین مسیری سخت را برای خود و همکارانمان ترسیم کردیم و امیدوارم با تلاش چند برابر همکاران به هدف برسیم.

محسن مناجاتی در پایان بر موزیکال بودن برنامه «رنگین کمان» تاکید کرد و آن را در راستای افزایش غنای هنری و تصویری برنامه دانست.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا