خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دومین ملاقات کننده‌ی با‌ کروبی کیست؟

طبق اطلاعات موثق رسیده  به‌انصاف‌نیوز توسط یک منبع آگاه‌، یکی از افرادی که احتمالا با حجت‌الاسلام «مهدی کروبی» در حصر دیدار خواهد کرد‌، حجت‌الاسلام «رحمت‌الله بیگدلی» عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خواهد بود.

این‌ منبع آگاه به‌خبرنگار انصاف نیوز گفت که به‌گفته‌ی رییس یکی از فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی، قرار بر این بوده‌ است‌ که سه نفر با آقای کروبی دیدار کنند؛ غیر از آقای «اسماعیل دوستی» که اخیرا‌ دیدار کرده است، احتمالا‌ یکی از افراد‌ بعدی، حجت‌الاسلام‌ رحمت‌الله بیگدلی است.

این منبع از هویت نفر سوم چیزی نگفت.

«اسماعیل دوستی» نیز در واکنش به این سؤال که ملاقات بعدی کروبی با چه‌کسی است به انصاف نیوز گفت: من اگر هم بدانم که چه‌کسی است نمی‌گویم؛ در مصاحبه‌ی اخیرم پس از اخباری که شما هم منتشر کردید، گفته‌ام که هیجانی صحبت نکنید، شاید نشد. مثلاً الان من بیایم و بگویم که فلانی قرار هست برود و پس از آن تشخیص داده شود که شخص دیگری برود، در آن‌صورت برای شخصی که نامش به میان آمده است خوب نیست.

ذوالنور: اطلاعی ندارم

«مجتبی ذوالنور»، نماینده‌ی اصولگرای مجلس نیز در واکنش به خبر احتمال دیدار برخی اعضای جبهه‌ی پایداری با مهدی کروبی، به انصاف نیوز گفت: من نه با جبهه‌ی پایداری ارتباطی دارم و نه با اصلاح‌طلبان؛ هیچ اطلاعی در این زمینه ندارم.

سایت امیدنامه، نزدیک به محمدرضا عارف، روز گذشته خبر داد که یکی از اعضای جبهه‌ی پایداری مجلس هم با کروبی دیدار خواهد کرد.

اسماعیل دوستی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است که مهدی کروبی علی رغم در حصر بودن، همچنان دبیرکل آن است.

رحمت الله بیگدلی نیز از اعضای شورای مرکزی این حزب اصلاح طلب است.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بودند. آنها یک سال و نیم پس از آن انتخابات که اعتراضاتی نسبت به نتیجه‌ی اعلام شده داشتند، یعنی از در بهمن ماه سال 89، در حصر خانگی به سر می‌برند. زهرا رهنورد، همسر میرحسین نیز او را همراهی می‌کند.

بیگدلی: خبر ندارم، با من صحبتی نشده است

حجت‌الاسلام «رحمت‌الله بیگدلی»، عضو شورای مرکزی حزب «اعتماد ملی»، در باره‌ی گمانه‌زنی‌ها نسبت به‌ احتمال دیدارش با آقای کروبی گفت: تا کنون‌ از سوی نهادهای رسمی در این زمینه‌ صحبتی‌ با من نشده است.

حجت‌الاسلام بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز در تحلیل مضمون و هدف این دیدارها گفت: من آقای دوستی را پس از دیدارشان با آقای کروبی‌ دیدم. ایشان می‌گفتند که دیدار با آقای کروبی در فضایی‌ کاملا‌ دوستانه و خودمانی انجام شد‌ و آقای کروبی هم سرحال و با نشاط و به‌‌آینده نظام و کشور امیدوار‌ بود.

بیگدلی در باره‌ی‌ هدف از این دیدارها گفت: من احتمال می‌دهم که این دیدار‌ها در راستای‌ عادی کردن فضا باشد و این‌که بازخورد گرفته شود‌ که به‌‌فضل الهی‌ در صورت کم شدن برخی محدودیت‌ها مشکلی ایجاد نمی‌شود.

بیگدلی در پاسخ به‌ این‌که آیا قبلا صحبتی با مسوولان در این زمینه داشته‌اید گفت: البته من خودم مدتی‌ پیش در دیداری که با برخی مسوولان و نهادها داشتم، گفتم که ادامه‌ی این وضعیت نه به‌‌نفع منافع ملی است و نه به‌‌نفع نظام، و تنها موجب این می‌شود که بیگانگان و دشمنان جمهوری اسلامی و ایران‌ در این شرایط حساس، ما را متهم به‌برخی مسایل و مشکلاتی را برای نظام و کشور ایجاد کنند و پیشنهاد دادم که برای حل این مشکل و عادی شدن قضیه‌ بهتر است که گام‌ به‌‌گام عمل شود؛ مثلاً بهتر است در مرحله‌ی اول یک تعداد از دوستان به‌دیدار محصوران بروند و در مرحله‌ی بعد این دایره گسترده‌تر و جوری عادی شود که به‌صورت طبیعی این مشکل حل شود.‌ در این صورت هم مشکل حل می‌شود و هم یک‌دفعه شوک به‌‌جامعه‌ وارد نمی‌شود.

بیگدلی در پاسخ به‌این‌که فکر می‌کنید‌ واکنش آقای کروبی پس از حصر چه باشد، گفت: از آن‌جایی که شرایط جهان و منطقه‌ و کشور کلا تغییر کرده و از آن‌جایی‌ که آقای کروبی همواره بر ضرورت اجرای قانون اساسی و تحکیم پایه‌های جمهوری اسلامی‌ تاکید داشته‌اند، فکر می‌کنم که واکنش ایشان بسیار‌ عادی و معمولی خواهد بود؛ زیرا رییس‌جمهوری و دولت که مورد حمایت ایشان است، در مجلس شورای اسلامی هم که تعداد زیادی از نمایندگان‌ مورد حمایت و‌ قبول ایشان هستند؛ زیرا ایشان در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری و خبرگان رهبری‌ از مردم خواستند که به‌طور گسترده در انتخابات شرکت کنند و به‌کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان رای بدهند. بنابراین موضوع کاملا روشن و ساده است که ایشان امروز خود را شریک در قدرت می‌دانند‌ و بالطبع‌ نمی‌توانند نقش اپوزیسیون را بازی کنند. حالا مثلاً اگر احمدی‌نژاد و یا عقبه او بر سر کار بودند شاید می‌شد اندکی احتمال دیگری داد‌، اما با این وضعیت، الآن برنامه ایشان‌ کاملاً عادی خواهد بود و در صورت عادی شدن وضعیت، ایشان طبق قاعده باید از دولت و مجلس مورد حمایت خود در انتخابات حمایت کنند. شاید‌ یکی دو تا انتقاد معمولی هم به‌ برخی نابسامانی‌ها داشته باشند، مثل همه‌ی فعالان سیاسی‌ که چیز خاصی نیست و جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود‌: آقایان کروبی‌ و موسوی و خانم رهنورد، نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند، قانون اساسی را قبول دارند و در راستای تحکیم پایه‌های جمهوری اسلامی، خودشان و خانواده‌‌اشان در حمایت‌ از آقای روحانی و لیست امید در مجلس و خبرگان و ..‌ اطلاعیه دادند. بنابراین هیچ‌ زمینه‌ای برای نگرانی وجود ندارد و امیدوارم که همه ما جز به‌‌‌اعتلای‌ نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی نیاندیشیم.

حجت‌الاسلام بیگدلی در پایان گفت: از همه‌ی کسانی که دل در گرو جمهوری اسلامی و ایران عزیز دارند اعم از دوستان اصولگرا و اصلاح‌طلب و …‌ می‌خواهم که در موضوع حصر از هرگونه رفتار تند و هیجانی‌ و مغایر با سیاست‌های کلی نظام و منافع ملی اجتناب ورزند و اجازه دهند که این گره با سرانگشتان تدبیر مسوولان عالی‌رتبه نظام بالاخص مقام معظم رهبری و به‌نفع‌ نظام و ایران سرافراز گشوده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا