خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سد معبر» بهترین فیلم جشنواره بوسان شد

جایزه بهترین فیلم بیست ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم «بوسان» کره جنوبی به فیلم «سد معبر» ساخته محسن قرایی رسید.

به گزارش ایسنا، هیئت داوران جشنواره فیلم بوسان به ریاست «الیور استون» فیلم «سد معبر» به نمایندگی از سینمای ایران و «پس از مرگم» به کارگردانی «کیم یو سئوک» از کره جنوبی را به صورت مشترک به عنوان برنده بهترین فیلم بخش رقابتی «جریان‌های نو» این رویداد سینمایی معرفی کردند.

«سدمعبر» داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که در تلاش است وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد. در این فیلم که نویسندگیِ آن را سعید روستایی برعهده دارد،حامدبهداد،باران کوثری ، نادرفلاح، اکبررحمتی، آواشریفی،عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی،بهرام  سروری‌نژاد، سجادرحیمی،غلام‌علی رضایی،فتح‌الله طاهری،مهدی میری و نگار عابدی،علیرضا کمالی،گیتی قاسمی،حسام محمودی، بازیگرخردسال: رونیکانعمت‌الله و باحضور محسن کیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

امسال «آنسوی ابرها» جدیدترین ساخته مجیدی مجیدی، فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» به کارگردانی وحید جلیلوند، فیلم «لِرد» ساخته محمد رسول‌اُف، فیلم «جاده» ساخته آرش خیاطان و همچنین فیلم کوتاه «نگاه»  از فرنوش صمدی دیگر فیلم‌های ایرانی حاضر در این رویداد سینمایی بودند.

بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی بوسان از تاریخ ۱۲ تا ۲۱ اکتبر (۲۰ تا ۲۹ مهرماه) در کشور کره جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا