خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اگراحمدی نژاد و بقایی وقتی در قدرت بودند محاکمه می‌شدند…

«همين آقاي بقایی و دوستانش كه امروز بي‌پروا به قوه قضاييه مي‌تازند و بدترين اتهامات را متوجه رياست اين قوه مي‌كنند اگر در اوج اقتدار دولت معجزه هزاره سوم به دادگاه فراخوانده مي‌شدند آيا بازهم مي‌توانستند اين حرف‌هاي گستاخانه را بر زبان بياورند؟»

اعتماد نوشت:رییس محترم قوه قضاییه فرموده‌اند: «سراغ هرکس که اتهامی متوجه اوست می‌رویم، متهم به برخورد سیاسی می‌شویم.»

كاملا طبيعي است. آدميزاد بايد خيلي منصف باشد كه وقتي در مظان اتهام قرار مي‌گيرد ديگران را به دروغ و غرض‌ورزي متهم نكند و از آن جايي كه فعلا ما با قحطي آدم منصف مواجهيم طبيعي است كه اغلب كساني كه اتهامي متوجه آنهاست قوه قضاييه را به سياسي كاري متهم كنند. اما اين فقط يك سوي ماجراست.

اين درست كه آدميان معمولا خود را در جاي حق مي‌نشانند و هركس كه به انكار آنها برخيزد را باطل اباطيل مي‌دانند اما آنهايي كه در قوه قضاييه نشسته‌اند نيز به اقتضاي هم نوع بودن با متهمان ممكن است دچار خبط و خطا شوند.

احضار شوندگان به قوه قضاييه اين قوه را به سياسي كاري متهم مي‌كنند، تا اين جايش كاملا طبيعي است. به هرحال آدميزاد بايد نسبت به اتهامي كه به او مي‌بندند از خودش دفاع كند. قانون هم اين حق را براي همه متهمان قايل شده و درست به همين دليل است كه حتي جنايتكاران حق دارند براي دفاع از خود وكيل داشته باشند.

مشكل آن جايي به وجود مي‌آيد كه مردم به راحتي حرف كساني را كه از سوي قوه قضاييه احضار شده‌اند باور كنند. در آن صورت بايد پرسيد چرا؟ من البته معتقد نيستم قوه قضاييه سياسي كار است اما معتقدم تعلل در اجراي رسيدگي به برخي اتهامات اين شبهه را در اذهان عمومي تقويت مي‌كند.

في‌المثل اگر مهدي هاشمي در دهه ٧٠ كه بازار شايعات درباره ايشان داغ بود و بسياري از مردم درباره نحوه عملكرد ايشان پرسش‌هاي جدي داشتند به محكمه احضار مي‌شد آيا كسي مي‌توانست چنين شبهه‌اي را نسبت به دستگاه قضا وارد كند؟ آيا احضار مهدي هاشمي آن هم هنگامي كه از همه سو مورد حمله قرار گرفته بود شائبه سياسي كاري را در اذهان قوت نمي‌بخشيد؟

همين آقاي بقايي و دوستانش كه امروز بي‌پروا به قوه قضاييه مي‌تازند و بدترين اتهامات را متوجه رياست اين قوه مي‌كنند اگر در اوج اقتدار دولت معجزه هزاره سوم به دادگاه فراخوانده مي‌شدند آيا بازهم مي‌توانستند اين حرف‌هاي گستاخانه را بر زبان بياورند؟ و تازه اگر هم چنين مي‌كردند اصلا گوشي براي شنيدن مي‌يافتند؟ عمل نيك هم اگر در زمان خودش انجام نشود شايد معناي ديگرگونه پيدا كند كه فرمود: الامور مرهونه باوقاتها.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا