خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«غلامی محکومیت دانشجویان به دلیل سیاسی را تکذیب کرده»

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح مسائل فرهنگی و مباحث مربوط به آموزش عالی در جلسه این کمیسیون با وزیر پیشنهادی علوم، گفت که غلامی هرگونه محکومیت دانشجویان بوعلی به دلائل سیاسی را تکذیب کرد.

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد: در ابتدای این جلسه آقای غلامی برنامه‌هایی که به مجلس ارائه کرده را تشرحی کرد و درباره سرفصل این برنامه‌ها صحت کرد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات همچنین در ادامه این جلسه بر لزوم اجرای سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه آموزش عالی تاکید کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در ادامه نمایندگان نیز سوالاتی را مطرح کردند و درباره ساماندهی دانشگاه‌ها و همچنین برخی محدودیت‌هایی که به زعم دانشجویان ایجاد شده، از آقای غلامی توضیح خواستند.

فعالیت ۲۷ نشریه دانشجویی با تیراژ حدود ۱۵ هزار نسخه در دانشگاه بوعلی

وی ادامه داد: آقای غلامی درباره ساماندهی دانشگاه‌ها تاکید ویژه‌ای داشت و برنامه‌ای نیز در این راستا ارائه کرد. وزیر پیشنهادی علوم همچنین بروز محدودیت‌ها برای دانشجویان را غیرواقعی دانست و گفت که دانشگاه بوعلی همدان در دوره ریاستش در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ حدود ۲۷ نشریه داشته که تیراژ برخی از این نشریات با بالای ۱۵ هزار نسخه بوده و هیچ محدودیتی برای انتشار نشریات دانشجویی وجود نداشته است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای غلامی همچنین تاکید کرد که در مدیریت دانشگاه بوعلی از رویکرد جناحی پرهیز داشته که برگزاری مراسم مختلف سیاسی دانشجویی در این دانشگاه و دعوت از چهره‌های سیاسی از طیف‌های مختلف همچون آقایان مطهری، صادقی، رسایی و زیباکلام موید این ادعاست.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران با بیان این‌که درباره برخی از پیامک‌های بسیاری که ازسوی دانشجویان و در مخالفت با آقای غلامی به نمایندگان ارسال می‌شود، سوالاتی مطرح شده، گفت: از وزیر پیشنهادی علوم درباره صدور احکام محرومیت برای دانشجویان به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی سوال کردیم که آقای غلامی این موارد را تکذیب کرده و گفتند که اگر موردی هم بوده، به دلیل مسائل انضباطی و اخلاقی بوده است.

غلامی هرگونه محکومیت دانشجویان بوعلی به دلائل سیاسی را تکذیب کرد

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس در پاسخ به این سوال که حکم محکومیت یکی از دانشجویان بوعلی همدان در دوره ریاست غلامی به‌دلیل فعالیت سیاسی منتشر شده، گفت: به هر حال آقای غلامی منکر این موارد شد و نکته حائز اهمیت این است که عمده بحثی که امروز در کمیسیون تخصصی فرهنگی مجلس انجام شد، طبیعتاً مسائل فرهنگی و آموزشی دانشگاه‌ها بود و بحث درباره رویکردهای سیاسی در فراکسیون‌های سیاسی مجلس انجام می‌شود.

ذوالقدر در پایان تصریح کرد: در این جلسه کمیسیون فرهنگی، بیشتر سوالات تخصصی در بحث فرهنگی، مباحث آموزشی و همچنین توانایی‌ها و برنامه‌های آقای غلامی درباره سرفصل دروس و بورس‌های تحصیلی و مشکلات دانشجویان دکتری مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. روحانی والله علی العظیم مشمئز کننده است ادبارهم حدی داردروی شاه سالطان حسین را هم سفید کردی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا