خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش نیویورک‌تایمز از چگونگی لغو تحریم‌های ایران

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به پیشرفت ها در مذاکرات هسته ای با ایران نوشت که کشورهای غربی هنوز درباره چگونگی لغو تحریم های تهران تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده اند. 
به گزارش تسنیم روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 نوشت: موانع مهمی در مذاکرات هسته ای ایران با غرب در روزهای پایانی مهلت ضرب الاجل دستیابی به یک توافق جامع باقی مانده اند که هنوز حل نشده اند.
مقام های آمریکا از جمله «باراک اوباما» رئیس جمهوری و «جان کری» وزیرخارجه این کشور اخیرا اعلام کردند که در مذاکرات هسته ای با ایران پیشرفت هایی وجود داشته است، اما در روزهای پایانی ماه جاری میلادی طرف های مذاکره هسته ای ایران با غرب هنوز درباره چگونگی لغو تحریم ها علیه تهران تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده اند.
کری که فردا-یکشنبه- در سوئیس با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود مذاکرات هسته ای را از سر می گیرد، در مصاحبه امروز خود در مصر گفت که شکاف های مهمی در راه دستیابی به یک توافق جامع هسته ای با ایران وجود دارند.
مقام های تهران اعلام کردند که به محض دستیابی به یک توافق هسته ای جامع با غرب باید تمام تحریم ها علیه این کشور برداشته شوند.
مقام های واشنگتن نیز درخواست کرده اند در صورت توافق هسته ای قابل قبول با ایران، این اختیار را داشته باشند تا از نیروگاه هسته ای این کشور بدون اطلاع قبلی بازدید کنند.
مورد دیگری که به عنوان یک مانع در روزهای پایانی ضرب الاجل دستیابی به توافق هسته ای میان ایران و غرب وجود دارد، مساله غنی سازی و سوخت هسته ای در ایران است.
مخالفان مذاکرات هسته ای با تهران ادعا می کنند که اجازه دادن به ایران برای تولید سانتریفیوژ حتی به میزان اندک، باعث می شود تا این کشور همواره یک منبع با توانایی پنهانی تولید سلاح هسته ای باشد.
اعضای کنگره آمریکا نیز اخیرا اقدام هایی را علیه ایران انجام داده اند و با ارسال نامه به ایران مبنی بر معتبر بودن توافق تا پایان دوره ریاست جمهوری اوباما و ارسال نامه به اوباما مبنی بر تهدید هسته ای ایران، تلاش می کنند تا در لحظه های پایانی هرگونه راه را برای دستیابی به توافق هسته ای میان ایران و غرب مسدود کنند.
از طرفی اعضای کنگره اعلام کردند که در صورت دستیابی به هر گونه توافق میان ایران و غرب، برداشتن تحریم ها منوط به تصویب اعضای کنگره و نیز قوانین جدید در این زمینه است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا