خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حساس‌ترین دربی آسیا ؛ ورود زنان ممنوع!

شاید نمی‌توان بازی شهرآورد را جنگ ستارگان نامید و در کنار دربی اروپایی که بین لیورپول و تاتنهام، منچسترسیتی و منچستریونایتد برگزار می‌شود قرار داد اما حساس‌ترین دربی آسیا است که برای پنجاه و هشتمین بار در ۴ آبان ساعت ۱۶:۴۰ برگزار می‌شود؛ شهرآوردی که ۲۵ برد سهم استقلال و ۲۰ برد سهم پرسپولیس و ۳۹ بار هم امتیازشان را تقسیم کرده‌اند.

خبرنگار انصاف نیوز در موضوع شهرآورد با بهروز سلطانی و محمدرضا خرسندنیا، بازیکنان سابق پرسپولیس و استقلال مصاحبه‌ای کرده که هرکدام اظهار نظر جالب و متفاوتی داشتند.

سلطانی درباره‌ی عملکرد استقلال و پرسپولیس و اوضاع بهتر تیم پرسپولیس در این روزها گفت: «به نظر من پرسپولیس خوب بازی کرده و قهرمان لیگ می‌شود اما استقلال مثل سال پیش بد شروع کرد».

خرسندنیا هم در این باره گفت: «از نظر من دربی بازی ویژه‌ای است و من در دو سالی که در استقلال بودم، چهار تا دربی را بازی کردم. از لحاظ روحی و روانی شرایط خاصی دارد و از دقیقه‌ی اول تا آخرش ممکن است هزار اتفاق بیفتد. این را نمی‌توان گفت تیمی که شرایط بهتری دارد و آن تیمی که به شرایط ایده آل نرسیده، بخواهد تاثیری روی عملکرد بگذارد».

سلطانی درباره‌ی عملکرد «شفر»، مربی جدید استقلال معتقد است: «یکی از مشکلات استقلال تغییر مربی است و به نظرم منصوریان مربی دانایی است. او به مشکلات عجیبی برخورد کرد که همیشه اتفاق می‌افتد. آگر منصوریان می‌ماند استقلال راحت‌تر به اهدافش می‌رسید ولی با آقای شفر دیر به اهدافش می‌رسد».

در این باره خرسندنیا می‌گوید: «فکر نمی‌کنم از آمدن شفر یک ماه گذشته باشد و هنوز اوایل کارش هست؛ او به مرور می‌تواند به استقلال کمک کند».

سلطانی درباره‌ی شایعات اخیر محرومیت ووریا غفوری و محسن مسلمان گفت: «اعتقادم این است که یک ورزشکار نباید قلیان بکشد چون ورزشکاران الگو جوانان هستند» و خرسندنیا در همین باره گفت: «من در ریز مسایل نیستم و نمی‌دانم. ایشالله اگر هر اتفاقی می افتد یک بازی خوب را ببینیم و همه لذت ببرند».

درباره‌ی نبود جذابیت در لیگ برتر، دو بازیکن به موفقیت تیم ملی اشاره کردند و ادعا کردند می‌توانیم باشگاه‌های خوبی داشته باشیم، البته سلطانی به مدیران لیگ برتر هم اشاره‌ای کرد و گفت: «وقتی کسی مدیر باشگاهی می‌شود، همه‌ی بازیکنان و کادر فنی و مربی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در تیم دخالت می‌کند، در این صورت اگر این مشکلات حل شود می‌توانیم موفقیت لازم را به دست آوریم. مدیران ما چه فوتبالی و چه غیر فوتبالی باید انسجام لازم را داشته باشند».

این دو تیم درحالی به مصاف هم می‌روند که پرسپولیس مهدی طارمی، محسن مسلمان، و استقلال ووریا غفوری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند.

این شهرآورد ۴۴ سال بعد از مربی‌گری «رایکوف» و «راجرز» در این دو تیم برگزار می‌شود و حالا دو باره دو مربی خارجی در دو سوی میدان به مصاف هم می‌روند.

دربی در شرایطی روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که پرسپولیس با دو بازی کمتر از پارس جنوبی و پیکان، رده‌ی سوم جدول را در اختیار دارد و در صورت کسب برد در هر دو بازی، مجدداً به صدر جدول برخواهد گشت؛ اما استقلالی‌ها همچنان در رده‌های پایین جدول کارشان را دنبال می‌کنند. ممنوع المصاحبه کردن بازیکنان به منظور جلوگیری از بروز حواشی جدید اتخاذ شده و نشان دهنده‌ی نگرانی آبی‌ها و شفر از جدال با پرسپولیس است.

دربی 85 با نام مربی اخلاق فوتبال کشور، زنده یاد «پرویز دهداری»، سرمربی فقید تیم ملی ایران برگزار خواهد شد.

فوتبال دوستان امیدوارند ۹۰ دقیقه بازی جذاب ببینند و وقتی با تمام عشقشان می‌آیند اگر تیمشان پیروز این رقابت بود و اگر هم نه، حداقل بازی جذابی دیده باشند و دست خالی از ورزشگاه نروند. زنان فوتبال دوست اما همچنان نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ورود زنان به استادیوم ها ممنوع، رئیس و وزیر شدنشون ممنوع، موتورسواری و دوچرخه سواریشون ممنوع، ورود اقلیت های مذهبی هم به شوراها ممنوع، ورود مردم هم به تویتر و فیسبوک و یوتیوب ممنوع، … بدبخت کردند ملت رو با این همه ممنوعیت و محرومیت و محدودیت. واقعا این حجم از نارضایتی رو نمیبینند؟ نگران نیستند؟

  2. اگه می دونید چه کسانی با حضور بانوان در ورزشگاه ها مخالفت می کنند، ریشه همه مشکلات کشور رو پیدا کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا