خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستگیری سارقان مسلح دستگاه‌های معدن‌یاب

سارقان مسلح دستگاه‌های معدن‎یاب پس از دستگیری به ده‌ها سرقت در پوشش خریدار اعتراف کردند.

به گزارش انصاف نیوز، ساعت 15 بیست و یکم شهریورماه، وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در خیابان خلیج‌فارس به کلانتری 179 اعلام شد و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سه نفر مسلح به اسلحه کمری اقدام به سرقت از یک شرکت خصوصی کردند.

با تشکیل پرونده‌ی مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه» و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 12 بیست و یکم شهریورماه، سه نفر وارد دفتر شده و درباره‌ی خرید برنج صحبت کردند؛ بعد به بهانه‌ی خوردن ناهار از دفتر خارج شده و مجدد در ساعت 14:30 به دفتر مراجعه کردند و به محض ورود به داخل دفتر، دو نفر از آنها اقدام به کشیدن اسلحه کمری کرده و نفر سوم نیز یک افشانه در اختیار داشت؛ آنها پس از بستن دست و پایم، اقدام به سرقت 30 میلیون تومان وجه نقد و کیف شخصی‌ام کرده و از داخل شرکت خارج شدند .

در ادامه‌ی تحقیقات از مالباخته، کارآگاهان اداره‎ی یکم با مراجعه به محل سرقت و انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که با وجود صحت خبر سرقت مسلحانه، مالباخته تمامی واقعیات ماجرا را به آنها نگفته است! از این رو بار دیگر تحقیقات از وی انجام شد و او این بار عنوان کرد که بصورت غیرقانونی در زمینه‌ی فروش دستگاه‌های معدن‌یاب فعالیت داشته و سارقان مسلح نیز به عنوان خریدار دستگاه‌های معدن‎یاب به دفتر آنها مراجعه، در ادامه اقدام به سرقت چندین دستگاه معدن‎یاب به ارزش تقریبی هر دستگاه 30 میلیون تومان کردند .

همزمان با رسیدگی به اولین پرونده سرقت مسلحانه، وقوع دو سرقت مسلحانه‎ی دیگر نیز به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد و در بررسی دقیق آنها مشخص شد که سارقان به شیوه‎ای مشابه، با شناسایی شرکت‎های محل خرید و فروش دستگاه‎های معدن‎یاب اقدام به سرقت ده‎ها دستگاه از این شرکت‎ها کردند .

یکی از مالباختگان جدید در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : فرد ناشناسی جهت خرید چند دستگاه معدن‎یاب به دفتر مراجعه کرد؛ در مرحله‎ی اول و یک روز قبل از سرقت، مبلغ 600 هزار تومان بابت بیعانه خرید دستگاه پرداخت کرد؛ در مرحله‎ی دوم این شخص بهمراه دو نفر دیگر جهت پرداخت بقیه‌ی پول و تحویل گرفتن چند دستگاه مجدد به دفتر کار بنده مراجعه کرد، اما این بار پس از ورود به دفتر، ناگهان به روی بنده اسلحه کشیدند و دست و پای بنده را بسته و بیش از 10 دستگاه را سرقت کرده و از محل متواری شدند.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت و انجام اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی دو برادر به نامهای «صادق» متولد 1366 و «قباد» متولد 1355 در غرب کشور شدند.

با شناسایی دقیق تصویر متهمان از سوی شکات پرونده، کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به یکی از شهرستان‎های غرب کشور اعزام شده و در شانزدهم مهرماه، اقدام به دستگیری هر دو برادر کردند؛ در بازرسی از مخفیگاه این دو برادر نیز تعداد دو قبضه اسلحه کمری نیز کشف شد .

متهمان با اعتراف صریح به انجام سرقت مسلحانه از شرکت‌های محل خرید و فروش دستگاه‌های معدن‌یاب، یکی از دوستان خود را به عنوان عضو سوم گروه معرفی کردند که این شخص نیز در غرب کشور دستگیر و به همدستی با دو برادر و مشارکت در سرقت‌های مسلحانه اعتراف کرد.

با انتقال متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، خریدار دستگاه‌های مسروقه نیز در تهران – محدوده میدان توحید شناسایی، دستگیر و در بازرسی از محل فعالیتش ده‌ها دستگاه معدن‎یاب مسروقه کشف و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

سردار حمیدرضا  یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر عنوان کرد: متهمان در ادامه‌ی تحقیقات به یک فقره سرقت مسلحانه مشابه نیز در شهرستان کرج اعتراف کردند که این سرقت نیز شناسایی و مالباخته‌ی آن جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شد.

وی افزود: متهمان در حال حاضر با قرار بازداشت قانونی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد و تحقیقات تکمیلی از آنها جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

3333333333333333333333

555555555555555555

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا