خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش پدر روح الله زم به اتهامات حسن عباسی

حجت الاسلام «محمدعلی زم» پدر «روح الله زم» به اتهامات «حسن عباسی» از تندروهای اصولگرا که او را در «آمدنیوز» مقصر دانسته است، واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز، یادداشتی تلگرامی آقای زم با عنوان «مضرات سیگار، منافع ریا» در پی می‌آید:

آقاي رييس جمهور، سلام!

در زمان هایي که تحجّر، همه کشور را فرا گرفته بود و هنر و هنرمندی، جُرم بود و داشتن موی بلند و ساز به دست گرفتن جوان‌ها معادل دستگیری و حبس، موسیقی نوازی و مجسمه سازی، حرام و کار تئاتر و سینما، قرتی گری و ورود یک طلبه به عرصه هنر، بی دینی تلقی می شد و کسی به ما (حوزه اندیشه و هنر اسلامی) پول و بودجه نمی داد تا با آن سلحشورها، شجاعی‌ها، رهگذرها، کشن فلاح‌ها، مجیدی‌ها، صادقی‌ها، پلنگی‌ها، حسن بیگی‌ها، تجّارها، گودرزی‌ها، سرهنگی‌ها، بهبودی‌ها، آوینی‌ها و مددپورها و بیش از دو هزار نفر هنرمند دیگر در رشته‌های متفاوت هنری و ادبی تربیت شوند و هزینه هزاران هزار کارهای آماتور و حرفه ایشان تأمین شود، من مجبور بودم به هر دری بزنم تا برای تداوم این کار، بودجه تهیه کنم و یکی از صدها راه رفته، زمانی بود که با وساطت آیت الله جنتی و اقدامات اولیه ایشان و با همکاری دخانیات، خواستیم سیگار با کیفیت ایرانی ـ ملّی به نام «بهمن» تولید کنیم. در آن روزگار، سالانه بیش از سی میلیارد نخ سیگار قاچاق «وینستون، مارلبرو، کِنت آمریکایی» وارد کشور می شد و سود آن مستقیماً در اختیار چند نهاد انقلابی و مذهبی و قدرتمند! قرار می گرفت و آنها برای حفظ منافع خود، اولین مخالف راه اندازی چرخه تولید سیگار با کیفیت داخلی شدند! ظاهراً هنوز آن زخم کهنه، درد و سوزش در برخی پرورش یافتگان آن نهادهای قدرت که هم چنان مدعیان انقلابی گری هستند، باقی مانده است! بد نیست که این خودگویان و مدعیان فرهنگ و جریان شناسی، قدری سوادشان را کامل کنند و جلوتر بیایند و ببینند کسانی که به نام دین و هنر انقلابی، حوزه هنری بعد از ما را گرفتند، با آن همه ثروت اندوخته و سرمایه به دست آمده از کارها و زحماتی چون دخانیات این نهاد، چه کردند و کدام هنر انقلابی را تولید کردند؟!

با ثروت های فرهنگی همچون مدارس هنر و ادبیات و هنرستان ها و دانشگاه هنر سوره چه کردند؟ با ١٥ نشریه تخصصی هنری و ادبی، با هفته نامه مهر، با انتشار سالانه ٤٥٠ عنوان کتاب ادبی (هر روز ٢ جلد)، با آن همه تولید فیلم های کوتاه و بلند، مستند، داستانی و سینمایی چه کردند؟ با آن همه تئاتري های هویت دار و تئاترهاي حرف های«بچه های مسجد»، «سوره»، با آن همه سینماسازی و سینماداری که پشتوانه و راه اندازِ سینمای فرهنگی، انقلابی و ملی بود، چه کردند؟ آن ثروت عظیم اقتصادیِ به جای مانده در حوزه هنری، خرج تأسیس کدام کارخانه چای شد و سرنوشت آن کارخانه به چند دلار تبدیل شد و سپس به چه کسی و یا کسانی و در کجای یک کشور خارجی معامله و فروخته شد و دلارهایش کجا رفت؟

این چند سؤال، از هزاران پرسش بایسته و نهفته در دل تاریخ فرهنگی و هنر پس از انقلاب است که باید جریان متظاهر به انقلابگری که ویرانگر ارزش های فرهنگی و هنر دینی برآمده از انفاس قدسی امام راحل (ره)، عِطر وجود شهیدان، فضای آرامبخش بالا آمده از دفاع ملی- اسلامی در برابر متجاوزان بوده است، پاسخش را برای پرسشگران تاریخ پس از انقلاب، مهیا کرده باشد!١

جناب رئیس!

هیچ مرجع و نهاد دینی، هیچ وقت درآمد و پول در گردش دخانیات را حرام ندانسته است! اما غیبت و تهمت در آيین اسلام و مسلمانی از روز نخست بعثت نبی اکرم اسلام(ص) حرام بوده، آن چنان که حضرتش تا پیش از بعثت، جمعیت تحت لوا و مرتبط با خویش را به راستگویی، امانتداری و وفای به عهد دعوت و ترغیب می کردند! لطفاً زیادتر از گذشته در سخنان خود بگویید که از نشانه های انقلابی بودن؛ انصاف داشتن، درست قضاوت کردن، بیهوده سخن نگفتن، نوجوانان و جوانان را با کرده های درست انقلاب و زحمات پیشینیان آشنا کردن و دوغ و دوشاب را در نزد آنها یکی ننمایاندن و به خوردشان فرو ننشاندن است! از نادیده گرفتن، بد نمایاندن ارزش ها و مصادره کردن زحمات انقلاب و انقلابی ها، هیچ ملت و فرهنگی سود نبرده است که «میراث و گذشته و گذشتگان، امانت معنوی آیندگان است!»

*********************************

١. اخيراً در فضاي مجازي، صدا و سخني منسوب به فردي به نام (آقای) حسن عباسي، انتشار يافته كه گفته است عامل تأسيس «چي چي نيوزها» و وجود فرزندي چون روح الله زم كه مؤسس آن است، درآمدهاي مشكوك و حرام حوزه هنري تحت مسووليت محمدعلي زم از محل دخانيات بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب زم را عليرغم اينکه سالهاست نام و فعاليت هاي ايشان را شنيده ام، نميدانم؛ اما اين آقاي دکترينال امنيت بدون مرز ، اگر داراي مخ باشد، مطمئنا از نوع تابدار آن است. نيويورک تايمز، در هفته هرقت از ايشان مطلب ميزنه، مينويسه : کيسينجر جهان اسلام! ضمنا” ايشون هنوز نصف سن آقاي کيسينجر را ندارند! لذا همه ببينيد که چه مخي هستند ايشون. (وقتي در شهري ، کارهاي بزرگ به آدم نماهاي کوتوله سپرده شوند، نتيجه اش ميشود شهرما)

    14
    6
  2. این نیویورک تایم و لقب کیسینجر زمان رو من سرچ کردم،چیزی پیدا نشد،اسم عباسی رو تو نیویورک تایم سرچ کردم که یه کنفرانس در مورد فیلم آرگو که با طالب زاده بودن رو آورد و این جمله رو از اون متن میذارم،لینک خبر رو هم میذارم.
    Then Hassan Abbasi, an Iranian political strategist, took the stage. In Iran he is known as a provocative thinker, but outside the
    .country he is mostly famous for his theory that the American cartoon figures Tom and Jerry are part of a Zionist conspiracy.
    ابدا چیزی با این عنوان که نیست هیچ،عباسی رو هم کاملا با استفاده از نظریات خنده دار خودش مسخره میکنه!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا