خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طیبه سیاوشی: سیاست دولت عدم حضور زنان در ورزشگاه نیست

نماینده عضو فراکسیون زنان مجلس گفت:سیاست های دولت مبنی بر عدم حضور بانوان و خانواده ها نیست.

طیبه سیاوشی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت:این موضوع به فرهنگ نیاز ندارد بلکه نیاز به مجوزی دارد که خانم ها  به ورزشگاه بروند و وقتی این اتفاق بیافتد، مسلما فرهنگ لازمه را با خودشان به همراه می برند.

سیاوشی درباره مجوز حضور بانوان گفت : تا سه سال قبل بانوان در سالن های والیبال حضور داشتند و در آرامش از آن خارج می شدند و حالا بعد از سه سال ما دوباره برای مجوز گرفتن حضور بانوان در ورزشگاه فوتبال شروع به جنگیدن کردیم.

وی در ادامه درباره‌‌ی جو ورزشگاه ها افزود:مساله این است که ورزشگاه های ما در زمان مسابقات داخلی و دربی فضای نامناسبی دارد. در حدی که مسوولین برای حل این مشکل عاجز ماندند و مدام وحشت دارند که حضور زنان در این فضا خطرناک باشد .

این نماینده ی مجلس گفت: اما من فکر می کنم اگر زنان حضور داشته باشند مسلما این فضا به تدریج از بین خواهد رفت. این در حالی است که در مکان های عمومی دیگر هم زنان حضور دارند و مشکلی به وجود نیامده است. بنابراین من فکر می کنم که این فرصت که حق خانم ها است، به آنها بدهند.

وی درباره امکانات ورزشگاه آزادی گفت:در ورزشگاه آزادی با توجه به نظر یکی از کارشناسان، به راحتی می شود راه های ورودی و خروجی جداگانه و امکاناتی که لازم است را مهیا کنند و در ابتدا فضاهای جداگانه و بعد به صورت خانوادگی استفاده کنند.

این عضو فراکسیون زنان افزود: به هر حال ما داریم از این سابقه فرهنگی و آبروی مذهبی مملکت هزینه می کنیم و درست نیست که بگوییم مردم ما جنبه و شعور حضور زنان در ورزشگاه را ندارند و انشاالله حضور بانوان در ورزشگاه راهگشا خواهد بود.

در ادامه درباره حضور بانوان سوری و عدم حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی گفت:کارشان درست نبوده و من در این باره صبحت کردم که باید این فرصت به بانوان ما هم داده می شد. من هم اطلاع نداشتم و بعدا که از ورزشگاه بیرون آمدم. خبرهایی دیدم که یکی از حواشی اش همین حضور بانوان سوری بود که به هر حال این بی عدالتی در حق بانوان ما بوده است.

در پایان سیاوشی درباره تفکیک جنسیتی برخی بازی ها گفت:کارشان اشتباه است که تماشای بازی ها را جنسیتی می کنند چون درحال حاضر ما فوتبال زنان هم داریم که بازی های داخلی و بین المللی انجام می دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سیاست دولت «عدم حضور» زنان در ورزشگاه نیست، اما سیاست دولت «حضور» زنان در ورزشگاه هم نیست! سیاست دولت اعتدال است! یعنی تکلیف هیچ چیز را روشن نکردن و همه چیز را در هاله ای از ابهام باقی گذاشتن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا