خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رقابت برای غرفه‌سازی بجای ایجاد فضای گفت‌وگو

در دومین روز بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مصلی، افتتاحیه رسمی نمایشگاه با حضور وزیر ارشاد و معاون اول رییس جمهور برگزار شد. غرفه‌‌ی انصاف نیوز امروز- شنبه ششم آبان- میزبان تعداد زیادی از مردم و شخصیت‌ها بود. ناظم دباغ؛ نماینده‌ی اقلیم کردستان عراق در ایران، علیرضا تابش، رییس بنیاد سینمایی فارابی، حسین نقاشی، مدیرکل روابط عمومی شورای شهر تهران، محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست و در ساعات پایانی نیز مرد همیشه خنده‌رو دکتر علیرضا رحیمی، نماینده مجلس میهمانان امروز بودند.

در ادامه‌ی گزارش‌ها از روند برگزاری نمایشگاه، مسوول غرفه‌ی خبرگزاری حوزه و مسوول روابط عمومی نمایشگاه در گفت‌وگوهایی جداگانه با خبرنگار انصاف نیوز از رقابت اصحاب رسانه برای غرفه‌سازی و تزئین و مسایل زیباسازی به جای ایجاد فضای گفت‌وگو و تعامل متقابل ابراز گلایه کردند.

مصطفی اویسی، مسوول اجرایی غرفه‌ی خبرگزاری حوزه گفت: مردم انتظارشان این بود که غرفه‌های خبرگزاری‌ها باید جلوتر قرار می‌گرفتند. نمایشگاه استقبال قبل را ندارد. مردم گلایه‌مند بودند که چرا رسانه‌ها در قالب ساخت دکور رسانه‌ی خود را عرضه می‌کنند و این شائبه ایجاد می‌شود که این هزینه‌ی زیاد از کجا تامین شده است و گویا، اصحاب رسانه حرفی برای گفتن ندارند.

او با اشاره به هزینه‌ی زیاد اجاره‌ی غرفه‌ها، افزود: اینترنتی شدن انتخاب غرفه کار بسیار خوبی بود. تنها ایرادی که از روند نمایشگاه دارم این است که کارهای اداری برای تهیه‌ی غرفه پیچیده و طولانی است. هزینه‌ای که برای اجاره‌ی غرفه گرفته می‌شود، بسیار زیاد است؛ انتظار داریم که از رسانه‌ها حمایت شود. این نمایشگاه برای عرضه‌ی محصولات است و یک بار در سال بیشتر نیست.

محسن حدادی، مسوول روابط عمومی نمایشگاه مطبوعات نیز با بیان این که «بیشترین مراجعه‌ به ما برای جابه‌جایی غرفه‌ها و مشکلات مربوطه بود، اظهار کرد: برای این جابه‌جایی باید با مقصد یا فردی که انصراف داده است، هماهنگ شده و بعد از طی کردن مراحل اداری امکان جابه‌جایی غرفه وجود دارد. مردم انتظار دارند به محض این که وارد نمایشگاه بشوند، براحتی بدانند رسانه‌ها‌ی موردنظرشان کجاست.

او، درباره‌ی هزینه‌های گزاف غرفه‌سازی گفت:  روز گذشته، استقبال مردم خیلی خوب بود و من انتظار چنین استقبالی را نداشتم. اگر به سمت ساده برگزارکردن نمایشگاه برویم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. نیاز به غرفه‌سازی  50 یا یکصد میلیون تومانی نیست.

حدادی افزود: رقابتی برای غرفه‌سازی داریم. امسال 15 درصد بیشتر از پارسال غرفه‌سازی داشتیم. ایجاد این فضا موجب دوری از فضای گفت‌وگو می‌شود؛ برای مردم نیز دیدن عمارت خوشایند نیست. کیهان و اطلاعات جزو ساده‌ترین غرفه‌ها بودند.

مسوولان اطلاع‌رسانی نمایشگاه درباره‌‌ی سوال مردم درباره‌ی حضورنداشتن یکسری مطبوعات و رسانه‌ها، کمتر شدن استقبال مردم و استقبال خوب جوانان صحبت کردند.

درحاشیه‌ی روز دوم نمایشگاه، زارع فومنی نیز حضور یافت که در پاسخ به دعوت خبرنگارانصاف‌نیوز برای حضور در غرفه‌ گفت که من از انصاف نیوز می‌ترسم و حضور در این غرفه را به بعد واگذار کرد.

اولین روز نمایشگاه مطبوعات؛ بدون اینترنت و حضور مسوولان

کدام کشور بیشتر به ایران آسیب رسانده‌اند؟ آمریکا _ روسیه!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا