خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کدخدایی: نباید بگوییم ایرادات شورای نگهبان به لوایح FATF سیاسی است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نباید بگوئیم ایراداتی که نسبت به هر کدام از مصوبات ۴گانه fatf مطرح می‌شود سیاسی است

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی در نشست دانشجویی “ایران و لوایح چهارگانه (fatf )” که در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بیشترین ایرادات شورای نگهبان به fatf جنبه سیاسی دارد تا حقوقی، اظهار کرد: نباید بگوئیم ایراداتی که نسبت به هر کدام از مصوبات ۴گانه fatf مطرح می‌شود سیاسی است بلکه این ایرادات مانند رسیدگی به سایر مصوبات در شورای نگهبان جنبه حقوقی دارد و سیاسی نیست.

وی افزود: شورای نگهبان در چارچوب وظایف و اختیاراتی که دارد و قانون اساسی به آن داده ایراد می‌گیرد و از ایرادات چشم پوشی نمی‌کند و اگر از آنها چشم پوشی کرد شما به عنوان مردم حق دارید که به این چشم‌پوشی‌ها اعتراض کنید.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر کشور تصمیم گرفته عضو مرجعی شود و مقررات بین‌المللی را بپذیرد موضوع دیگری است. دوستان الحاق به کنوانسیون را ضرورت می‌دانند، شورای نگهبان نمی‌گوید که این الحاق صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه چطور نسبت به پالرمو نظرات شورای نگهبان تامین شد، گفت: اگر می‌خواهیم نسبت به ضرورت الحاق به یک کنوانسیون بین المللی صحبت کنیم بحث دیگری است. آنچه شورای نگهبان می‌گوید در چارچوب شرع مقدس و قانون اساسی است.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. می باید بگوییم که نباید بگوییم «نباید بگوییم» ؟ یا نباید بگوییم : نباید بگوییم «نباید بگوییم» ؟
    عذر میخوام، مملکت باید نباید اینجوریه دیگه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا