خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمدعلی ابطحی: تمایل آقای روحانی به رفع حصر را نمی‎دانم

«محمدعلی ابطحی» که به نمایشگاه مطبوعات آمده بود، با حضور در غرفه‎ی انصاف نیوز، گفت: جریانی تلاش می‌کند بگوید با انتخاب روحانی اتفاقی در کشور نیفتاده است؛ آن جریان قدرت هم دارد و در همین جا نشان می‎دهد که آیا قدرت دارد یا ندارد.

ابطحی، مسوول دفتر محمد خاتمی در دولت اصلاحات در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت کنونی محدویت‌های رییس دولت اصلاحات و این که «آیا این محدودیت‌ها ادامه‌دار است یا خیر؟»، گفت: محدودیت‌های ایشان مدت‌هاست وجود دارد و همان چیزهایی است که در خبرها آمده بود.

وی با بیان این که «ابلاغ محدودیت‌ها برای چند هفته‌ی پیش است»، گفت: ابلاغ رسمی به ایشان شده که تا سه ماه جایی رفت و آمد نکنند؛ همان حرف‌های قبلی را مکتوب کرده بودند و نمی‌دانم آن سه ماه چه دلیلی دارد و بعد از آن تمدید می‌شود یا نه.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: اما این محدودیت‌ها خیلی به ضرر آقای خاتمی نیست؛ من دلم می‌سوزد که این رفتارها، جامعه را متضرر می‌کند؛ هر چند اگر می‌خواهند صحبت آقای خاتمی شنیده نشود و رسانه اکنون در جامعه در حالتی است که اساسا کسی نمی‌تواند آنها را مدیریت و تصویری را منع کند یا اجازه دهد.

ابطحی با بیان این که «تصاویر خاتمی بین مردم وجود دارد»، اظهار کرد: منابع خبری جامعه خیلی زیاد است و در عمل دیدیم که این اتفاقات، نمی‌تواند جلوی تاثیرگذاری را بگیرد با وجود این که آقای خاتمی نیمه حصر است؛ حتی آن دو بزرگواری هم که در حصر بسر می‌برند در دوران انتخابات تاثیر نام آنها بر همه‌ی جلسات آقای روحانی سایه انداخته بود.

وی درباره‌ی چرخش روحانی و دنبال نکردن اهداف اصلاح‌طلبانه نیز گفت: آقای روحانی از اول هم یک چهره‌‎ی اصلاح‌طلب نبود و خودشان هم چنین ادعایی نداشتند، اما به پشتوانه‌ی اصلاح‌طلبی آمدند. ما هنوز معتقدیم آقای روحانی وقتی موفق می‌شود که بتواند شعارهایی که خودش در انتخابات داده است را عملی کند.

مسوول دفتر محمد خاتمی در دولت اصلاحات در پاسخ به این پرسش که «آیا خود اصلاح‌طلبان هم می‌دانستند که عملکرد آقای روحانی این‌گونه می‌شود؟»، پاسخ داد: در حقیقت انتخاب دیگری هم نداشتند.

وی در عین حال اجبار در انتخاب روحانی را رد کرد و گفت: در بین آدم‎هایی که بودند دو جریان شکل گرفت که در آن دو جریان اصلاح‌طلبان، جریان بهتری را انتخاب کردند و از دوران انتخابات هیچ وقت پشیمان نیستیم.

ابطحی درباره‌ی ارزیابی عملکرد روحانی برای رفع حصر نیز گفت: من نشنیدم که آقای روحانی اقدام مشخصی در این حوزه کرده باشد و من تمایل ایشان به رفع حصر را نمی‎دانم، اما خیلی دست ایشان نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا حملاتی که در چند وقت اخیر به روحانیون اتفاق افتاده را هدف‎دار و سازماندهی شده می‎داند؟»، گفت: در این جامعه‌ی چند ده میلیونی و جامعه‌ی چند صد هزار نفری روحانیت، برای دو نفر اتفاق افتاده که آن هم یکی مشکل شخصی داشته و دیگری هم بر سر ناراحتی و نگرانی‌ دیگری بوده است.

ابطحی افزود: خیلی معتقد نیستم که حوادث اخیر یک اتفاق و جریان‎سازی بوده، اینها بصورت طبیعی است و گاه در رابطه با پزشکان و جاهای دیگر هم همین این حملات اتفاق می‌افتد و بنابر این، آن را به معنای یک جربان سازماندهی شده نمی‌بینم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقای روحانی و حلقه دور او ریاست جمهوری 1400 را برای لاریجانی میخواهند بنابر این تمایل ندارند اصلاح طلبان خیلی قدرت بگبرید زیر احتمال معرفی کاندیای واقعی اطلاح طلب و پیروزی کاندیدای اصلاح طلب زیاد میشود انها میخواهند اصلاح طلبان را در وضعیتی قراردهند که در 1400 مجبور به حمایت از لاریجانی باشند همانطور که مجبور به حمایت از روحانی در 92 و 96 شدند. بنابر این برای رفع حصر و حضور خاتمی در صحنه هیج حرکتی که نمکنند و زیرکانه موانعی هم ایجاد میکنند.

    2
    1
  2. متاسفانه روحانی با وعده رفع حصر و تحولهای اجتماعی اقتصادی از اصلاحطلبان دلبری كرد و با مسكوت گذاشتن وعده ها دلخوش به جایگاهی دایمی در جمع صاحبان زر و زور تزویر كرده

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا