خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیگیری «واردات چوب» در مقابل «تخریب جنگل»

به گزارش انصاف نیوز، معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در اینستاگرام نوشت:

این هفته از پیگیری های مهمی که داشتم موضوع واردات چوب برای جلوگیری از تخریب جنگل های کشور بود. کارگروه ساز و کارهای اجرایی رفع موانع واردات چوب با رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفظ نباتات، دانشگاهیان و انجمن کارفرمایان صنایع چوب تشکیل شد.

در این جلسه با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه مبنی بر حفاظت از جنگل ها و توافقات صورت گرفته برای واردات چوب که از چندی قبل دنبال می شده، پیش نویس دستورالعمل واردات چوب جهت ارائه به کمیسیون زیربنایی دولت و تصویب و ابلاغ توسط هیات وزیران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قرار شد به این پیش نویس که براساس برنامه اقدام مشترک سازمان های حفاظت محیط زیست، جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، حفظ نباتات و وزارت صنعت، معدن و تجارت با محوریت رفع موانع واردات چوب تهیه شده، پیوستی مبتنی بر تقسیم وظایف دستگاه های مرتبط در این زمینه، همچنین جدول زمان بندی برای این اقدامات افزوده شود.

البته به موازات این تصمیم، حمایت از واحدها و مراکز تولیدی نیازمند به چوب نیز مدنظر قرار گرفته و قرار شد در پیش نویس مذکور از هر گونه آسیب به بخش تولیدی مربوطه مطابق ضوابط و مقررات جاری کشور جلوگیری شود.

این پیش نویس به زودی نهایی می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا