خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مالباختگان موسسات اعتباری دوباره در نمایشگاه مطبوعات

سپرده‌گذاران موسسات مالی که از سوی بانک مرکزی غیرقانونی اعلام شده بودند؛ برای روز سوم به نمایشگاه مطبوعات آمده و با مخاطب قرار دادن رسانه‌ها، خواستار بازگرداندن سپرده‌های خود شدند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، در این تجمع سپرده‌گذاران «ثامن‌الحجج» و «پدیده» حضور داشتند و معترضان به موسسه پدیده بر خلاف دو روز قبل از غایبین تجمع روز سوم مالباختگان موسسات اعتباری بودند.

photo_۲۰۱۷-۱۱-۰۲_۱۹-۴۳-۰۶

تجمع‎کنندگان که صدای اعتراضشان، توجه خبرنگاران و حاضران در نمایشگاه را به خود جلب کرده بود، با سر دادن شعارهایی مانند «ننگ ما ننگ ما، صدا و سیمای ما» و «خامنه‌ای رهبر، برس به داد ملت» اعتراض خود را به پیگیری نکردن بانک مرکزی و دیگر نهادها نسبت به بهره‌برداری غیرقانونی و تحویل ندادن اصل و سود سپرده‌های خود اعلام کردند.

آنها پس از سر دادن شعار و رسیدن به راهروی انتهایی نمایشگاه، به غرفه‌ی خبرگزاری «دانشجو» رفته و چند نفر از تجمع‌کنندگان با استفاده از میکروفن این غرفه از رسیدگی نکردن به مشکلاتشان شکایت داشتند.

یکی از تجمع‌کنندگان که پوستر «رسانه‌های خاموش، ننگ ما ننگ ما» را در دست داشت، به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «سه سال است نه پولمان را می‌دهند و نه اصل پول را؛ ما اعتماد کردیم که پولهایمان را به ثامن‌الحجج  سپردیم. هیچ وعده‌ای به ما ندادند. هرچه گفتند دروغ بود. سه سال است که ما هرجا بگویید رفتیم. مقابل مجلس و نهاد ریاست جمهوری و سایر نهادها تجمع کرده‌ایم. سود این پول‌ها به جیب چه کسی می‌رود؟!»

یکی دیگر از معترضان، درحالی که فتوکپی‌هایی از سه سند در دست داشت؛ در پاسخ به پرسش خبرنگار انصاف نیوز مبنی بر این که :«آیا سکوت یا کم‌توجهی از سوی رسانه‌ها صورت گرفته است؟»، گفت: ما به بیشتر رسانه‌های مطرح از جمله «کیهان» اطلاع داده‌ایم؛ اما گفتند به ما اطلاع دادند که این گزارش‌ها را پخش نکنید؛ اینها خط قرمز است و نباید اعلام کنید.»

وی ادامه داد: بانک مرکزی اولین کاری که کرد این بود که یک قرارداد ننگین مقابل ما گذاشتند و گفتند: اقرار کنید که اشتباه کردید که پول‌هایتان را به ثامن‎الحجج که غیرقانونی بوده است؛ سپردید. به هر نفر 35 میلیون تومان می‌‌دهیم. خیلی‎ها، مخصوصا تحصیلکرده‎ها، این را امضا نکردند، چون در این سند نوشته شده است که: اقرار کنید که کارتان اشتباه بوده است تا به غیر از 35 میلیون تومان، بقیه را بصورت پلکانی، طی  10 تا 15 سال به شما تحویل بدهیم و حق ادعای سود آن را هم به این صورت نباید داشته باشیم؛ شما باشید این را امضا می‌کنید؟»

این سپرده‎گذار موسسه ثامن‎الحجج با نشان دادن برگه‎ای توضیح داد:«سه سال است تلاش می‌کنم، اما هیچ پولی به ما ندادند. پیگیری که می‌کنیم می‌گویند این بانک مجوز نداشته است؛ اگر مجوز نداشت، چرا بانک مرکزی در این نامه گفته است فعالیت این موسسه بلامانع است؟! چرا اجازه دادید که این بانک 14 سال در این کشور کار کند؛ همه که سود نمی‌گرفتند. من فقط یک هفته سهام آزمایشگاهم را فروخته بودم، چون دسته چک نداشتم؛ خریدار، پولم را به ثامن‎الحجج انتقال داد که بعد از یک هفته آن را تحویل بدهد، اما پول را خواباندند و دیگر ندادند!»

photo_۲۰۱۷-۱۱-۰۲_۱۹-۴۳-۰۷

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا