خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از تعزیه در نمایشگاه مطبوعات تا حمله به «ابتکار»

نفس‌های بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات به شماره افتاده است و رسانه‌ها برای ارتباط مستقیم با مخاطبان و چهره‌ها برای ارتباط بیشتر با رسانه‌ها از آخرین فرصت‌ها بهره می‌برند.

به گزارش ایسنا، هفتمین روز از بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات در حالی امروز (۱۱ آبان ماه) پشت سر گذاشته شد که همچون روزهای گذشته میزبان بازدیدکنندگان و چهره‌ها بود.

محمد نوبخت (سخنگوی دولت) و لعیا جنیدی (معاون حقوقی رییس‌جمهور) از جمله مهمترین چهره‌های حاضر در نمایشگاه بودند که به غرفه‌های مختلف رفتند و با رسانه‌ها گفت‌وگو کردند. در این میان اما سخنگوی دولت در غرفه ایسنا حضور پیدا نکرد.

ظهر امروز برای سومین بار نمایشگاه مطبوعات شاهد حضور اعتراضی تعدادی از سهام‌داران پدیده‌ و ثامن‌الحجج بود که لحظاتی فضای نمایشگاه را تحت تاثیر قرار دادند. این معترضین با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهای اعتراضی در بخش‌های مختلف سالن شبستان حضور یافتند.

حضور معترضین پدیده با سر و صدا و حواشی زیادی همراه شد، اما این افراد با برخورد جدی از سوی حراست نمایشگاه مواجه نشدند و صرفا تعدادی از اعضای حراست نمایشگاه، معترضین را همراهی و تلاش کردند تا فضا کمی آرام‌تر و کنترل شود.

همچنین معترضین شهرک زیتون با حضور در نمایشگاه مطبوعات از رسانه‌ها خواستند تا مطالبات آنها را منعکس کنند. این افراد برای مدتی به غرفه خانه ملت رفتند و در آنجا مطالبات خودشان را با صدای بلند مطرح کردند و در ادامه تریبونی به آنها داده شد تا به جای شعار دادن، مطالبات خودشان را صریح مطرح کنند. گرچه باز هم بیان مطالبات، با ایجاد حواشی و سر دادن همان شعارها همراه شد.

البته این اعتراض‌ها برخورد نامناسب تعدادی از معترضین را به معصومه ابتکار (معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور) که برای بازدید از رسانه‌ها به نمایشگاه مطبوعات آمده بود به دنبال داشت.

معصومه ابتکار پس از بازدیدی چهار ساعته از نمایشگاه مطبوعات و در دقایق پایانی حضورش با چند تن از ساکنین شهرک زیتون روبه‌رو شد که برای مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست با شهرک‌ساری در پل ملی سرخه‌ حصار حضور داشتند.

از جمله دیگر نکات جالب توجه امروز نمایشگاه مطبوعات نصب پرچم بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) و ابا عبدالله حسین (ع) در یکی از غرفه‌ها بود که با انتقادهایی مبنی بر اینکه شأن این پرچم با این کار حفظ نشده است، مواجه شد.

همچنین بعد از ظهر امروز دسته تعزیه کوچک متشکل از گروهی چهار نفره با لباس‌های امام حسین (ع)، شمر، شیر و یک نفر بلندگو به دست، در راهروهای شبستان قدم می‌زدند. حضور این افراد تعجب بسیاری را نیز برانگیخت.

به دنبال حضور سیلورمن‌ها و آدم‌آهنی‌های غول‌پیکر امروز عروسک دایناسور بزرگی نیز در نمایشگاه مطبوعات حضور یافت و شاید بتوان گفت تنها سود این کار برای کودکانی بود که امروز تعدادشان نسبت به روزهای گذشته با افزایش چشمگیری همراه بود.

در ساعات پایانی نمایشگاه نیز تعدادی از کم‌توان‌های جسمی با حضور در نمایشگاه مطبوعات در حالی که شعار می‌دادند «زندگی حق مسلم ماست»، از رسانه‌ها خواستند تا نگاه متفاوت‌تری نسبت به این نگاه کلیشه‌ای داشته باشند.

همچنین امروز از کتاب «خبرگزاری‌های ایران» به قلم رضا مقدسی و فرشاد مهدی‌پور با حضور حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی رونمایی شد.

برگزاری مسابقه منچ، فوتبال دستی، نقاشی و گویندگی از دیگر نکات جالب توجه امروز نمایشگاه بیست و سوم بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا