خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم‌الهدی: اروپا و آمریکا یکی است!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به مذاکره کنندگان و مسئولان کشور گفت: برجام اروپایی را جایگزین برجام آمریکایی نکنید.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: ذات مقدس پروردگار برای اینکه اثر عمیق آرایشگری فکری شیطان را در قرآن نشان دهد، ملاک و نماد آن را “فرزندکشی” معرفی می‌کند؛ یک انسان با دست خودش فرزند دلبند خود را می‌کشد و نابود می‌کند و این تزئین شیطان در فکر و اندیشه انحرافی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دوران جاهلیت دو نوع فرزندکشی مرسوم بود بیان کرد: پسرکشی و دخترکشی دو شکل مرسوم فرزندکشی بود، در برابر بُت‌ها برخی پسران خود را سر می‌بریدند. شیطان وقتی برای انسان اندیشه انحرافی ایجاد کند با همان زمینه موجود این انحراف فکری را زینت می‌دهد.

آیت الله علم الهدی افزود: برحسب این مهم، شیطان برای انسان زینت‌گری می‌کند و حتی ممکن است این زینت‌گری منجر به کشتن فرزند انسان شود؛ زمانی یک انسان دنبال فعالیت اقتصادی است و می‌خواهد برای خودش ثروت و دارایی جمع‌آوری کند و به دنبال منافع مادی است و به فرزند به عنوان عنصر مصرفی نگاه می‌کنیم و این در حالی است که خداوند متعال می‌فرماید رازق شما ما هستیم.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از انسانها نیز به دنبال ارتقای زمینه اجتماعی خود هستند اظهار داشت: این حالت می‌تواند زمینه برای شیطان باشد تا افکار منفی را بر انسان مستولی کند.

خطیب جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: سه واقعه در 13 آبان در طول تاریخ در موقعیت‌های گوناگون رخ داده که جنایت آمریکا و دشمنی و عداوت آمریکا را هم با مردم ما و هم با دین ما در یک سند قطعی به ثبت می‌رساند؛ واقعه نخست در سال 1343 بود که به دلیل مخالفت امام با قانون کاپیتولاسیون صورت گرفت که به مستشاران آمریکایی مصونیت تعقیب می‌داد اما امام در برابر این مصوبه مخالفت و مقاومت کردند و در 13 آبان امام را به ترکیه تبعید کردند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه نتیجه تصویب این مصوبه این بود که 40 هزار مستشار آمریکایی بر سرنوشت ایرانی‌ها مسلط شدند افزود: در آن فضای تیره و تاریک حاکمیت مستشاران آمریکایی، امام این بیدارسازی را ایجاد کردند و قصه به تبعید امام منتهی شد و این نخستین سند جنایت آمریکا بود. واقعه دوم در سال 1357 بود که در اوج انقلاب ما شکل گرفت و دانش آموزان در دانشگاه تهران به عنوان تظاهرات ضدآمریکایی حضور یافتند و جلادان، بچه‌های معصوم خردسال را هدف مسلسل قرار دادند و بچه‌ها را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: حرکت سومی که به تعبیر امام ما انقلاب دوم بود، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به وسیله دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که یک سیلی محکم به صورت آمریکا نواخته شد و سرآغاز ذلت آمریکا بر روی کره زمین بود. از آن روزی که دانشجویان از نرده‌های جاسوسخانه بالا رفتند و آن را تسخیر کردند، اسناد نابکاری یک عده از مزدوران داخلی آمریکا که در دولت موقت نیز بودند مانند عباس امیرانتظام، مچ آمریکا گرفته شد و انقلاب دوم صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه حدود 38 سال از این واقعه می‌گذرد تصریح کرد: از همان روز ذلت آمریکا در دنیا شروع شد، روزی که این واقعه صورت گرفت، نظام و انقلاب و مردم و مرجعیت را عده‌ای تهدید کردند و دولت موقت بلافاصله استعفا داد و از عرصه نظام کنار رفت و پشت میز اپوزیسیون نظام ایستاد و در داخل نیز همه افرادی که خود را نخبه و اندیشمند می‌دانستند گفتند برخورد با آمریکا گران است و در خارج از کشور نیز عمدتاً این عمل را تقبیح کردند و قهرمان یکه تازی که وسط میدان ایستاده بود، امام بزرگوار قهرمان ساز ما در آن روز بود.

آیت الله علم الهدی گفت: آن روز استکبار آمریکایی روی کره زمین به عنوان محور اقتدار در عرصه نظامی و اقتصادی مطرح بود اما از آن روز تا به امروز آمریکا لحظه به لحظه رو به ضعف گذاشت تا امروزی که در تمام دنیا فریاد مرگ بر آمریکا طنین انداز شده است.

وی خاطرنشان کرد: کدام نقطه بر روی کره زمین است که پرچم آمریکا را به آتش نکشند؟ امروز رئیس جمهور آمریکا در کدام کشور مورد هتک مردم نیست؟ آمریکا به این روز نشست. آن روزی که خواستند دو میلیون صهیونیست را بر 80 میلیون عرب مسلط کنند باید امروز ببینند که همان صهیونیست در دست بچه‌ شیعه‌های ما اسیر است و همه توطئه‌ها بی‌اثر شده است.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: مشکل ما با داخل ما است، مشکل ما با برخی عزیزان خودمان است، این واقعیت را قبول کنید که آمریکا امروز بدبخت و بیچاره است و این لجن پراکنی‌ها از استیصال و نکبت زدگی و بیچارگی است، کارش به جایی رسیده که دست به دیوانگی زده تا شاید برگ برنده را به دست بگیرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا مدعی است مهمترین بانک‌ها در این کشور است افزود: کارشان به جایی رسیده که در مقابله با شما مردم و نظام شما، رئیس جمهورش باید خودش را به دیوانگی بزند تا شاید امتیاز بگیرد. خواری و ذلت از این بالاتر؟ این واقعیت را عزیزان ما ببینند و تشخیص دهند. در جریان مذاکره با آمریکا مقام معظم رهبری فرمودند “نرمش قهرمانانه”؛ در 38 سال جنگ ما با آمریکا، آمریکا شکست خورده و به جنگ‌های نیابی متوسل شده تا شاید توطئه‌اش در حفظ صهیونیست‌ها اثر بگذارد، امروز دنیا به ما به چشم عزت و اقتدار نگاه می‌کند و مقاومت یک برند ارزشی در مغزها و دل‌های مردم دنیا به ثبت رسیده است. آیا ما پیروزیم یا آمریکا پیروز است؟ مصلحت این بود که با جبهه شکست خورده مذاکره کنیم و رهبری فرمودند نرمش قهرمانانه.

وی تصریح کرد: آن روزی که به مذاکرات از همین تریبون اعتراض کردیم به ما ترسو و بزدل و دغدغه‌دار وسواسی گفتند اما امروز دیوانه را خودتان تعیین می‌کنید. در این نظام همه با هم برادر هستیم و در این نظام کسی قدرت وطن فروشی و خیانت ندارد. دیگر اشتباه را در مذاکره با اروپا ادامه ندهید و برجام اروپایی را جایگزین برجام آمریکایی نکنید. اروپا و آمریکا یکی هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا