خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کیهان همچنان در غم برکناری فرهاد رهبر

کیهان که همچنان از «اقدام به برکناری دکتر فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران» رنج می کشد، در خبری ویژه از آنچه «توجیهات بی‌اساس درباره رفتار بولدوزری وزیر علوم» خوانده شکایت کرد.
به گزارش انصاف نیوز، در خبر ویژه ی این روزنامه ی افراطی آمده است:
در حالی که دانشگاه تهران یک ماه و نیم است بدون رئیس و توسط سرپرست اداره می‌شود، یک مقام وزارت علوم گفت: «تعیین رئیس به طور کامل به دانشگاه واگذار شده است». وزیر علوم اوایل اسفند سال گذشته در اقدامی شتابزده و به نیابت از افراطیون، اقدام به برکناری دکتر فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران کرد و از آن زمان دانشگاه توسط سرپرست موقت اداره می‌شود.
عبدالحسین فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در گفتگو با مهر، درباره وضعیت تعیین رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: وزارت علوم، وظیفه تعیین رئیس دانشگاه تهران را به طور کامل به این دانشگاه واگذار کرد و وزیر علوم صرفا حکم ریاست را ابلاغ می‌کند.
وی اعلام کرد تعیین رئیس دانشگاه تهران تا اردیبهشت‌ماه به طول می‌انجامد و علت این امر را داشتن فرصت کافی برای بررسی دقیق تعیین فرد دارای صلاحیت دانست.
مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم تاکید کرد امکان ندارد در این هفته تصمیم جدیدی برای تعیین رئیس دانشگاه تهران اتخاذ شود.
کیهان می افزاید: وی روشن نکرد که «واگذاری تعیین رئیس دانشگاه تهران به دانشگاه تهران» یعنی چه و اگر قرار است گماشتگانی از سوی وزارت علوم، رئیس جدید را انتخاب کنند چرا این امر را به دانشگاه تهران نسبت می‌دهند؟ در مقابل جای سوال است که اگر قرار بود دانشگاه تهران – و مثلا اساتید آن – تصمیم‌گیر باشند، چرا گماشته افراطیون در وزارت علوم، رأساً و بدون اخذ نظر دانشگاهیان اقدام به برکناری رئیس دانشگاه تهران و 33 دانشگاه دیگر در سراسر کشور کرده است؟ آیا ادعای وزارت علوم صرفا توجیهی برای فرار از پاسخگویی نیست؟
کیهان که کاندیدایش در 8 سال گذشته به شخم زدن وزارت علوم پرداخته و سطح علمی دانشگاه ها در آن دوره به شدت افت کرده بود، از انتخابی شدن ریاست دانشگاه ها نگران است اما به جای بیان شفاف آن، به دنبال بهانه است.
وزیر علوم تاکید کرده است که رییس دانشگاه تهران توسط دانشگاهیان این دانشگاه تعیین خواهد شد. قرار است تا اردیبهشت ماه، مکانیزم انتخاب ریاست دانشگاه به اجرا درآید.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا