خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعاهای صریح در نقد آقای نماز جمعه

یکی از همکاران گذشته ی تزدیک حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، در نامه ای سرگشاده، ضمن بیان ادعاهایی صریح در نقد عملکرد و میزان مقبولیت وی، پیش بینی کرده که اگر اصولگرایان با محوریت آقای تقوی برای انتخابات مجلس آینده تلاش کنند، باز هم شکست خواهند خورد.
متن کامل نامه ی محمد صادق کوثری فر که یک نسخه از آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی می آید:
در خبرها آمده بود که شما جلساتی را به جهت ایجاد وحدت و هم دلی بین اصولگرایان برای انتخابات آتی مجلس ترتیب داده اید، هر چند که خود شما بنا به عادتی که دارید در جواب خبرنگاران تایید نکرده اید که چنین جلساتی را برای انتخابات آتی مجلس ایجاد کرده اید و به این نکته بسنده کرده اید که جلسات متداول است و اثر انتخاباتی ندارد.
ولی این حقیر به دور از غوغاهای جریانی و فقط صرفا به عنوان یک شهروند و شخصی که بیش از دو سال به صورت غیر مستقیم با شما کار کرده ام به مصداق امر به معروف و نهی از منکر و بنا به اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مطالبی را به شرح زیر تقدیم می کنم و به جهت آنکه یکی دیگر از عادت های شما این است که خود را به بی خبری می زنید و سعی می کنید توپ عملکرد ضعیفتان را به زمین دیگران بیاندازید این یادداشت را هم زمان در اختیار جراید و رسانه ها و فرهیختگان خواهم گذاشت تا اگر به دست شما نرسید آنها  این عریضه را خدمتتان تقدیم کنند که انشاالله از شیوه بی خبری استفاده نفرمایید.
1) برادر عزیز همانطور که جناب آقای زاکانی در مصاحبه ای فرموده بودند وحدت باید باید بر محور اصول باشد و در ادامه اصلی ترین اصل را ولایت پذیری عناصر دانسته بودند، با توجه به آنچه که بنده به عنوان یک جوان انقلابی از روحیات شما دیده ام چنین به نظرم نیامد و متاسفانه دافعه ی شما بر جسته تر از جاذبه تان به چشم می آید و این آفت بزرگی برای محور بودن است.
یادم هست رفیق گرمابه و گلستانتان (مسوول بازرسی فعلی شما در شورا) قبل از انتخابات ریاست جمهوری 92 با افسوس می گفت: «ای کاش آقای تقوی می آمد و کاندیدای ریاست جمهوری می شد»، که من در زمان شنیدن این حرف ها به خدا پناه بردم و به خودم گفتم خدا کند یک وقت توهمات این یارانتان شما را دچار سر درگمی نکند که البته در موضوع مورد بحث متاسفانه این را در شما غالب دیدم. بنابر این بنا به علاقه مندیم به شما و روحانیت معظم و معزز دست به قلم شدم و این نوشته را به نگارش در آوردم که قطعا حضور شما و محوریت شما در جهت تضعیف اصوالگرایان خواهد بود تا تقویت اصولگرایان نخواهد بود و در صورت ادامه ی محوریت شما اصوالگرایان به پرتگاه شکست نزدیکتر خواهند شد. چون واقعیت این است که شما محبوبیت چندانی به ویژه در قشر جوان، مردم رای دهنده و حتی همه سیاسیون اصوالگرا ندارید.
2) برادر عزیز یکی از علت های استقبال مردم از آقای احمدی نژاد در دوره اول و دوم ریاست جمهوری ایشان ساده زیستی و شعار های که در جهت مبارزه با فساد سر دادند بود و البته حقیقتا ایشان آن دوره پیروزی بزرگی را برای اصولگرایان به ارمغان آورد، حال من از شما سوال می کنم شما در این راستا و در جهت ایجاد محبوبیت چه کرده اید؟ جزء این است که حتی الان که خبر مشکلات مالی در تامین اجتماعی رسانه ای و مقرر شده تا مرجع قضایی به موضوع رسیدگی کند شما حداقل برای حفظ ظاهر حاضر نشدید مسوول بازرسی و رییس ستاد تهران خود را که اسمش در آن لیست بوده است را کنار بگذارید و بگویید ما به جهت رعایت بی طرفی و رسیدگی عادلانه به پرونده از ایشان خواستیم تا پایان رسیدگی از سمت خود کناره گیری کند!!!
آری برادر شما بیشتر شعار اصولگرایی می دهید و در واقع حاضر نیستید بر سر اصول حتی یکی از عناصرتان را جابجا کنید و شرایط رسیدگی به شبهات مالی را فراهم کنید. و این از اصل اصولگرایی که ما می شناسیم به دور است.
3) تحمل شما در مقابل نظرات مخالف چقدر است؟ رابطه تان با آزادی بیان چگونه است؟ که می خواهید محور اصولگرایان قرار گیرید؟ بد نیست اتفاقی که برای این حقیر افتاد و تحمل شما در برابر حقوق بنیادین شهروندی و آزادی بیان محک خورد را یاد آوری کنم. که حتی وقتی در مراسم ختم مرحوم مصطفی مقدم خود را از حلقه دفترتان رد کردم و مراتب را به نظرتان رساندم و با فرض اشتباه بودن یادداشتم درخواست گذشت کردم، شما چه کردید؟ بله شما با غرور فراوان فقط به این گفته اکتفا کردید که من از موضوع بی خبر هستم!!! و موضوع را به زمین معاونت اداری و مالی خود انداختید. اما حالا چه پاسخی دارید که بفرمایید بعد از مطلع شدن چه کردید؟ سوال اساسی اینجاست آیا با اعلام بی خبری از عملکرد زیر مجموعه می توان سرپوش بر تفکرات انحصارگرایانه گذاشت؟
آری برادرم شما تاب و تحمل رای مخالف حتی اگر برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری هم باشد را ندارید. و حتما صاحب رای مخالفتان را حذف می کنید. (برای یاد آوری بد نیست بروید یادداشت این حقیر را در صفحه 6 روزنامه اطلاعات 2 آذر 92 با عنوان «آیا نماز جمعه شور و حال گذشته را دارد؟» بخوانید و برخورد حذفی و قهری عوامل تان با اشاره شما تنها به فاصله یک روز مرور کنید).
بله شما فقط به فاصله یک روز صرفا بنده را بخاطر نوشتن یادداشتی و پامال کردن حق آزادی بیان حذف کردید و حتی از حق عبادت (حضور در نماز جمعه) هم منع ام کردند و شما علیرغم مکاتبه آقای مهندس باهنر در این خصوص باز سکوت کردید و از اصل بی خبری استفاده کردید. و این نمونه عینی از تکریم حقوق بنیادین افراد و آزادی بیان در تفکرات اصولگرایی شما است.
4) آری برادرم به قول آقای دکتر حداد عادل به نقل از روزنامه جام جم 3 بهمن 92، «اصولگرایان چاره ای جز وحدت ندارند و اگر تفرقه انتخابات مجلس نهم و ریاست جمهوری یازدهم تکرار شود به طور قطع در انتخابات مجلس دهم نیز شکست می خوریم». اما این وحدت را قطعا شما نمی توانید ایجاد کنید ( البته با آوردن آقای دکتر حداد عادل بعنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه 18/11/92 شاید طیف دیگری از اصولگرایان به جمع شما اضافه شوند). چون شما بنا به شرحی که گذشت: 
الف : جاذبه تان کمتر از دافعه تان است و محبوبیت شما در عموم مردم کم است. و شما نتوانستید خود را به مردم خوب نشان دهید و معرفی کنید. و به قول آقای مرتضی آقا تهرانی به نقل از روزنامه رسالت 6 بهمن 92 «اصوالگرایان برای حضور مردم در انتخابات آینده باید خود را به مردم نشان دهند»، که این اتفاق برای شما نیفتاده است.
ب : شما در مسوولیت های گذشته و فعلی توفیقاتی به ویژه در جهت مبارزه با مفاسد مالی و اقتصادی نداشته اید. و این از نگاه مردم دور نیست.
پ : سعه صدر و تحمل شما در مقابل آرای مخالف، آزادی بیان کم و پایین است و تاب و تحمل نقد و انتقاد را ندارید.
ت : عدم موفقیت شما در حل معضلات فرهنگی و فرهنگ سازی به عنوان رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران نشان دهنده این است که شما فرد موثری نبوده اید. پس قطعا بر عموم مردم به عنوان جامعه رای دهنده و به همه ی اصولگرایان به عنوان کاندیدا نفوذی نخواهید داشت.
ث : شما همانند آیت الله مهدوی کنی و [آیت الله] یزدی قادر به ایجاد تفاهم و وحدت نیستید. چون به قول آقای مرتضی آقا تهرانی به نقل از روزنامه رسالت 6 بهمن 92 «در صورتی که گرایش به اصولگرایی بخاطر نفسانیت نباشد، به ایجاد وحدت نیازی نیست». ضمن اینکه شما فقط توانسته اید قشر خاصی از اصولگریان را در ستاد نمازجمعه دور خود جمع کنید و در مورد اخیر هم قادر نبودید افراد و جریانات دیگر اصولگرایان همچون رهپویان، ایثارگران و … را پای میز بیاورید. و وحدت اصولگرایان هم انحصاری شده است.
ج : شما در جذب جوانان به جز تعدادی اندک وابسته به جریانی خاص چقدر موفق بوده اید؟ که حالا فکر می کنید بتوانید محور وحدت و جمع کننده رای برای کاندیداهای اصولگرا شوید؟
چ : شما چقدر پاسخگویی و مسوولیت پذیری در مقابل خطاهای زیر مجموعه خود دارید؟ آیا پاسخگوی خطای زیر مجموعه تان که منجر به این شد نام نماز جمعه در تخلفات مالی تامین اجتماعی بیاید مانند حساسیت اینکه هر کس خلاف نظر شما حرف بزند و حتی از حضور در نماز جمعه و … محروم کنید، هستید؟ آیا پاسخگوی عملکرد 9 ماهه مدیر عامل سابق هواپیمایی آسمان که با پشتوانه عوامل شما و اسم نماز جمعه منصوب شد و بعد از 9 ماه عزل شد هستید؟ و …
ح : آیا شما تا به حال به صورت نامحسوس همان چند ده نفر نیروی زیر مجموعه خود را ارزیابی کرده اید تا ببینید به چه میزان محبوبیت دارید که قصد دارید محور یک جماعت بزرگی قرار بگیرید؟
بنابراین به شما دلسوزانه، مشفقانه و برادرانه به عنوان یک شهروند انقلابی توصیه می کنم برای جلوگیری از سقوط و عدم پیروزی اصولگرایان احساس وظیفه را کنار بگذارید و این مهم را به اهلش بسپارید.
و من الله التوفیق
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا