خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام به ایران و جریمه دوپینگی‌ها

فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام درباره مثبت شدن نمونه تست دوپینگ ۵ ورزشکار ایرانی به فدراسیون کشورمان هشدار داد.

سایت گیل خبر به نقل از تسنیم نوشت: «فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام چند روز قبل اعلام کرد که نمونه دوپینگ 5 ملی‌پوش ایران در مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان 2023 اسپانیا مثبت اعلام شده است. البته این اتفاق خدشه ای به قهرمانی ایران در بخش تیمی مردان وارد نکرده و تیم کشورمان در رده‌بندی جدید که بعد از خروج نام ورزشکاران با نمونه مثبت اعلام شده، با 177 امتیاز همچنان در صدر ایستاده است.

مسعود روشنی، سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه هر کدام از ورزشکاران 2 هزار دلار و روی هم 10 هزار دلار جریمه نقدی نیز شده‌اند، در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون جهانی بابت این پنج دوپینگی، به فدراسیون ایران اخطار داده است یا خیر؟ اظهار داشت: بله، یک هشدار جدی نسبت به مبارزه دوپینگ داده شده و همچنین خواستار پیگیری شده و جریمه‌ها را نیز سفت و سخت گرفته است.

او همچنین درباره اقدامات فدراسیون در مسیر مبارزه با دوپینگ گفت: ما همچون سایر فدراسیون‌ها، سمینارها و کلاس‌های مبارزه با دوپینگ را برگزار کرده و موارد مورد نظر را برای ورزشکاران و مربیان تکرار می‌کنیم. ورزش سالم باید گسترش پیدا کند و قهرمانی به هر شکلی درست نیست. ضمن اینکه فدراسیون جهانی به واسطه تعهدات جدید و بیشتری که در مسیر مبارزه با دوپینگ داده، شرایط سفت‌تر و سخت‌تری را در این باره مد نظر قرار داده است. بر همین اساس نیز فدراسیون ایران باید چنین سخت‌گیری را داشته باشد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا